Sjefke de shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pukster

Sjefke de shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 21:55

Hallo ik ben Samentha en sinds afgelopen maandag heeft mijn dochter Luna van 8 Sjefke
Ze heeft Sjefke gekocht van een klasgenootje die Sjefke als veulen had gekregen voor haar geboorte
Zij vond Sjefke niet echt heel leuk Luna dus wel
Luna was pas sinds een maand of 6 aan het rijden op een manege maar was net als ik gelijk verslaafd
We hadden dus wel al bedacht dat als ze het over een jaar of twee drie nog zo leuk zou vinde we misschien wel zouden gaan kijken voor een pony
Maar ja toen zag ze Sjefke en was ze verliefd
Dus heb ik hem eerst laten nakijken door de dierenarts en laten Chippen en inenten
We hadden een wei voor hem gevonden dus daar hebben we een stukje in afgezet en daar heben we hem maandagmiddag ingezet de oude eigenaar is gezelig meegelopen en eigenlijk gaat het allemaal heel goed
Behalve dan dat Luna als ze er niet op zit hem toch een beetje eng vindt hij rent namenlijk wel eens naar haar toe en daar schrikt ze van ook heeft hij haar vanavond in haar been gebeten en dat vindt ik niet zo grappig ik heb het idee dat hij probeert de baas over haar te spelen aangezien hij die fratsen met mij helemaal niet doet
Ik ben al extra voorzichtig met haar
Dingen zoals ze hoeven uitkrabben enzo laat ik haar al niet doen en ik laat ze ook niet samen zonder dat ik haar zie
Daar integen als ze op hem rijd is ie super lief
Het is een ruintje van 10
Dus we moeten nog wat aan elkaar wennen is vooral voor haar heel vervelend want ze vind hem zo leuk en lief en ja dan hapt hij haar ineens

Leuk forum trouwens heb hier al heel veel goede dingen opgelezen waar ikveel aan heb

Groetjes Samentha

Sidera

Re: Sjefke de shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:59

Klinkt leuk, heb je geen foto van Sjefke?
Dat happerige is wel jammer, ik hoop dat jullie dat nog wel krijgen afgeleerd. Goed consequent zijn :D

Pukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 22:00

Probeerde er al foto's op te zetten en ja ik hoop dat hij z'n tanden in het vervolg in zijn grasland zet

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:06

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:10

Leuk dat jullie en shet hebben.
Staat hij alleen of met andere pony's. Dat is namelijk wel belangrijk, want dan kan hij lekker spelen en kroelen met soortgenoten. En het kan best zijn dat hij dan wat minder bijterig wordt.

Ik zou zeggen. Neus lekker rond op deze site. Staat veel nuttige info op.

Pukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 22:19

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pukster op 29-07-09 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Pukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 22:21

Sjefke staat alleen moet zeggen dat hij dat altijd heeft gestaan ik weet dat niet ideaal is maar misschien in de toekomst hij staat nu bij een klooster waar hij ook genuffeld en gekroeld door andere wordt maar goed een vriendje zou beter zijn ja

AnnemiekvM schreef:
Leuk dat jullie en shet hebben.
Staat hij alleen of met andere pony's. Dat is namelijk wel belangrijk, want dan kan hij lekker spelen en kroelen met soortgenoten. En het kan best zijn dat hij dan wat minder bijterig wordt.

Ik zou zeggen. Neus lekker rond op deze site. Staat veel nuttige info op.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:14

Wat een leuke shetlander zeg. Echt een knuffel on te zien.
je zou je dochter eens moeten laten proberen ( als ze dat durft) om eens flink streng
te zijn als de shet haar weer probeert te happen. Eeen rukje aan het halstertouw geven en flink
NEE laten zeggen. Dan zal de shet even schrikken en als ze dit blijft doen, dan zal het misschien
over zijn. Hij is haar nu aan het uitproberen en het zou toch heel jammer zijn als hij straks de baas over haar is. Dan zal ze er echt bang van gaan worden en heeft de shet gewonnen.
Misschien een idee om eens te proberen.

M aar het is een lekker shetje hoor.

DaphneHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:18

Wat een leuk stel zijn je dochter en sjefke samen!
Veel succes met het afleren van het bijten en de eventuele zoektocht naar een vriendje.

Pukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 20:21

Ze hebben net samen lekker door een stuk van de wei gelopen en dan ging goed als ze hem te dicht bij vond komen zei ze NEE dus gelukkig probeert ze het wel
Ja hij probeert haar echt uit nou ja mij ook hoor ik wilde net even zijn hoefjes controleren en meneer dacht daar duidelijk anders over bij zijn achterbeen ging hij zelf op de grond staan stampen }> maar goed tik op zijn kont gegeven :o

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:30

Pukster schreef:
Ze hebben net samen lekker door een stuk van de wei gelopen en dan ging goed als ze hem te dicht bij vond komen zei ze NEE dus gelukkig probeert ze het wel
Ja hij probeert haar echt uit nou ja mij ook hoor ik wilde net even zijn hoefjes controleren en meneer dacht daar duidelijk anders over bij zijn achterbeen ging hij zelf op de grond staan stampen }> maar goed tik op zijn kont gegeven :o

Hoe lief en schattig ze ook zijn en vooral eruit kunnen zien, het kunnen ook echte
donderstenen zijn hoor. Bij ons op het koetsiersbedrijf staan ook 3 mini shetjes. Een drachtige merrie
en twee hengstjes. Echte schatten, maar één van de hengstjes heeft ook nogal eens
een velletje bij mij te pakken. Dan staat ie je ook echt zo aan te kijken van, ik doe toch niks
verkeerd? geef hem wel een tik als hij het doet en daarna doet hij het ook niet meer en is hij poeslief.
Ze blijven toch uitproberen hoor.

Maar wel knap van je dochter dat ze duidelijk NEE durft te zeggen tegen hem.

Yoshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:54

Hee, mag ik weten waar je woont? Volgens mij had ik gister een shetje gezien op de wei die alleen stond en hier op lijkt bij mij in de buurt :P

Pukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 21:23

We hebben Skjefke nu 8dagen in een stukje wei van 20 x 25 gezet nu hebben we vandaag nog een stuk van 20 x 25 gemaakt maar waneer zal ik hem daar dan in zetten in weet niet of het stukje waar hij nu in staat al op is zogezegd dat tweede stuk hebben we verleden week gemaaid maar is nu al weer lang

De bedoeling is dat we uiteindelijk 3 stukken hebben van 20 x 25 elk en dat we hem daar in laten wisselen
maar goed waneer moet ik dan wisselen

Q_vdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:52

Als ik het zo lees is het wel een heel ondeugend paardje.:P

Pukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 21:04

ja hij kan soms heel stout zijn maar ook wel heel lief hoor