hoe ik mijn baasje de stuipen op het lijf heb gejaagd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amanda1980
Berichten: 809
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: delft

hoe ik mijn baasje de stuipen op het lijf heb gejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:13

Gister was het zover! Ik, 3jarige fjord mocht voor het eerst echt naar buiten.
Mijn dag begon als alle andere. Ik werd lekker op het land gezet en kon heerlijk genieten van het gras. Toen kwamen ze me van het land halen en werd ik opgezadeld. Daar gaan we weer, braaf me rondjes in de bak lopen dacht ik nog. Maar hey, we liepen de verkeerde kant op. Yes, we gaan iets spannends doen. Me baasje op me rug en de verzorgster op de fiets naast me. Nou dat was wel heel spannend. Eerst langs drukke wegen, onder viaducten en door tunneltjes heen. Gelukkig ben ik lekker nergens bang voor. Dus oortjes naar voren en vrolijk gaan.
Daar kwamen we dan aan bij een heerlijk polder/park gebied. Me baasje wisselde met de versorgster van plek en met haar mocht ik het ruiterpad op. Nou dat was lekker joh! Lekker in volle galop met me baasje op het fietspad 4 meter naast me en een greppeltje er tussen. Ik vond het zo lekker dat ik besloot om dit met mijn baasje te willen delen. Ik sprong spontaan heel behendig over de greppel heen. Hey baasje, kijk mij eens! Vind je me niet heel erg stoer? Kom hier en geef me onder het rennen een knuffel! Nou en toen knalde ik toch tegen die fiets en me baasje aan! Zo Baf en daar lag ze. Nou en toen kon ik haar niet meer ontwijken en stond even boven op haar onderbeen. Oja en heb het voorwiel een slag bezorgd. Dat was even schrikken kan ik je vertellen!!! Ze was gelukkig niet boos. Ze kwam gelijk naar me toe en keek mij na op wonden. Ik had gelukkig niks. Me vrouwtje heeft nou een pijnlijk blauw en wat dik been. Ze kan gelukkig nog wel lopen. Sorry sorry sorry zei ik nog. Ik kon toch ook niet weten dat je in volle galopen niet in 1 keer op je baasje of moet vliegen? Ik wilde haar alleen maar een knuffel geven.

Maar goed, het was gebeurt, even bijgekomen van de schrik en we gingen weer verder. Ze besloten dat we beter naar een groot veld met heuvels en bomen enzo konden gaan. Dan kon mijn baasje op een afstandje naar me kijken en kon ik in ieder geval niet meer in de fiets springen. Toen heb ik ze weer een paar keer goed laten schrikken.
Ik ging weer lekker in galop en zag in de verte me baasje weer. Natuurlijk moest ik haar even laten zien hoe hard ik wel niet kan. Ik rende weer vol op haar af. Kijk mij eens gaan, ben ik niet knap? Riep ik nog. De verzorgste op me rug had maar even niks te willen want ik moest me even bewijzen tegen over mijn baasje. Zij kon dit geloof ik alleen niet waarderen. Nou en het rondje daarna zag ik haar niet meer. Ik heb toe de bijrijdster maar heel braaf haar zin gegeven en ging weer stappen. Me baasje zag ik tenslotte toch niet. En ik had goed rondgekeken hoor! Maar hey, ze was er toch nog!!! Ze kwam achter de heuvel vandaan en gaf me een dikke knuffel. Ik was braaf zei ze. Hup mog een rondje dan. Zoals je al raad was me baasje weer uit het zicht. Maar je denkt toch niet dat ik gek ben he. Ze zit gewoon weer achter die heuvel. Ja sorry verzorgster op me rug, ik wil weer naar me baasje. En nu even doorzetten, hou je vast, we gaan gewoon de heuvel op. Me baasje was weer heel
erg geschrokken en was naar boven gerent en pakte me snel vast. Ja hoe moet ik nou weten dat die heuvel bijna gelijk weer heel stijl naar beneden gaat?

Nou ok, niet meer naar me baasje toe dan want ze was nu wel erg boos. Hey verzorgste, kijk daar eens, een sloot!!! Hou je vast en hou op met me tegen houden want we gaan daar gewoon overheen. Ik wil dat nou eenmaal. Springen is toch leuk!!!! En lekker na de sprong weer in volle galop verder. En toen, had ik een knal met die rot zweep te pakken. Ok ok joh, ik stop al. Ze was geloof ik een beetje boos hihihi.

Toen vonden ze het genoeg en mocht ik niet verder meer. Nou dat was me het dagje wel hoor. En dan heb ik nog niet verteld dat ik tussendoor lekker mocht grazen en bij de tussenstop op de terug weg heerlijk ben verwent met penen en fruit. Mmmmmmm

Ik heb genoten alleen mijn baasje wat minder. Tja, wat verwacht ze anders? Dit was de eerste keer en ik ben pas 3 hoor. Weet je wel niet hoe moeilijk het is om 6 uur lang braaf te zijn? (Ze zaten trouwens geen 6 uur lang op me rug hoor!!!) :o

Nou dit was mijn verslag van gister. Groetjes van mij, casper, en ook van mijn baasje zegt ze.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:19

Hahahaha, wat een stoute pony ben jij, maar ja je bent natuurlijk wel een Fjord en nog "klein".
Sterkte voor het been van je baasje en een kleine tip: als je volgende keer ontzettend goed luistert en niet naar je baasje gaat, dan krijg je vast en zeker nóg meer lekkers, eenmaal terug in de wei ga je de rest even lekker terroriseren en dan is iedereen in zijn nopjes :D

amanda1980
Berichten: 809
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: delft

Re: hoe ik mijn baasje de stuipen op het lijf heb gejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:27

Hahaha bedankt. Normaal is tie altijd echt super braaf! Zet geen stap verkeerd en is een super knuffel. Buiten rijden vond hij alleen even andere koek geloof ik. Godzijdank is het gebleven bij flink gekeusde spieren. Lang leven de thermoboots met die hitte hahahah. Heb ze vervloekt met een trekken en wat was ik daarna blij dat ik ze aan had. Gelukkig staat cas niet op ijzers. Dan had die dik 400 kilo even wat harder aangekomen denk ik.

Blackmagic85

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:56

hahaha wat ontzettend leuk geschreven _O-
Gelukkig dat jullie er niets aan over hebben gehouden!
Baasje gaat bij gebrek aan de fiets nu maar overal op de pony heen? :D

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: hoe ik mijn baasje de stuipen op het lijf heb gejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:00

hihi grappig geschreven. Gelukkig heb je er niets ernstigs aan over gehouden, en de pony ook niet. Pony versus fiets, lijkt mij niet altijd even veilig voor ponybenen. :)

Hopelijk leert ie buiten snel ook kalm te zijn.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: hoe ik mijn baasje de stuipen op het lijf heb gejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:58

Haha een echte fjord :)) mijn fjord vind het ook altijd erg leuk achter baasje aan te gaan als er iemand anders op zit :P Dat was wel een spannende buitenrit! Succes voor de volgende keer ;)

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Re: hoe ik mijn baasje de stuipen op het lijf heb gejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:32

Geweldig geschreven. Heel veel sterkte met je been en wat is het toch een heerlijk boefje. Heel veel plezier met hem.

HRE

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Gieten

Re: hoe ik mijn baasje de stuipen op het lijf heb gejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:37

Hahaha Erg leuk geschreven, zie het al helemaal voor me! strekte met je been en met je fiets ;)