V-Power (v. Respect) @ work richting de regio

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

V-Power (v. Respect) @ work richting de regio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 23:18

V-Power is inmiddels 7 jaar en dus heb ik hem alweer 3,5 jaar onder het zadel, goh wat vliegt de tijd. Ik ben hem pas gaan starten toen hij 4,5 jaar oud was en nu 2 jaar later zijn we Z2 startgerechtigd. Het Z1 brengt voor ons beide de nodige uitdagingen met zich mee, ik vind het zelf allemaal nog moeilijk en dan is het samen ook nog zoeken natuurlijk. Dit seizoen ging niet mega constant, de ene wedstrijd wonnen we, de week daarna ging het weer stukken minder. (de laatste wedstrijden wonnen we de 4e prijs met 211/228 pnt)Wel mogen we 16 augustus op de regiokampioenschappen van start, wat alweer de 5e x is dat we daar mogen starten.

Punten waar we in de training aan werken zijn: de losgelatenheid, de ontspanning en het sluiten (meer op het achterbeen gaan lopen). Verder loopt Power graag te diep/lang en duwt hij dan tegen de teugel aan. Mijn houding is ook nog steeds niet hoe het zou moeten, het lukt ook nog steeds niet hoe ik het graag wil.

Halthouden (we rijden veel overgangen stap/draf/stap/halthouden etc. om hem attent te houden)
Afbeelding

Loswerken in draf; niet de hoog en niet te laag, want anders gaat hij heel snel op de voorhand lopen
Afbeelding

Ook in de galop loswerken (bewust niet vol zitten)
Afbeelding

Volte gaan sluiten in de galop; hierbij moet ik altijd goed opletten dat hij niet gaat duiken
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Middengalop; mijn houding is hier vreselijk ik zit er echt achter, maar Power verruimt nu eindelijk wel
Afbeelding

Terugschakelen in de galop en daarbij controleren of hij vanvoren los blijft
Afbeelding

Afbeelding

Neus eruit laten
Afbeelding

Eenvoudige galopwissel
Afbeelding

Appuyment rechts; en voldoende buiging en genoeg scharen vinden we beide moeilijk
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts links; altijd goed opletten dat hij niet afzakt
Afbeelding

Fijne draf foto, hihi vind hem net een bodybuilder zo :+
Afbeelding

Uitgalopperen met hond
http://i455.photobucket.com/albums/qq27 ... G_0446.jpg

En zo zien we eruit als we springen (ja, ik moet meer meegeven, maar hij ging sneller af dan ik ging :+)
Afbeelding

En vanuit de stal
Afbeelding

Cyruss_

Re: V-Power (v. Respect) @ work richting de regio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:21

Stoer beest zeg wauw!
Vin het er erg netjes uitzien. :)
Succes op de kampioenschappen

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:48

knap beestje :D alleen ik vind dat je te veel stang gebruikt, staat vaak horizontaal...

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:50

Wauw! Power heeft inmiddels ook alweer zijn lichter zomerkleurtje gekregen zoals Zidane!! :D

Zitten hele mooie foto's bij, en foto 13 *als ik goed heb geteld* vind ik ook een heel mooi beeld geven.
Appuyement en SB ziet er ook zeer keurig uit, let hierbij wel op je linkerhand. ;)
Maar werk aan de puntjes die je zelf hebt aangegeven en komt helemaal goed,
alvast veel succes voor op de kampioenschappen! +:)+

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:52

MI1990 schreef:
knap beestje :D alleen ik vind dat je te veel stang gebruikt, staat vaak horizontaal...

Ga ik in mee.
'De stang staat ook niet een beetje maar heel erg horizontaal.
Verder inderdaad mooi beestje.

Soms teugels iets korter ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:55

MI1990 schreef:

Ga ik ook in mee, viel me gelijk op.
Wel een onwijs gaaf paard zeg! :)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:58

Wat een stoer dier! Daar moet je toch echt een heel stuk trotser op gaan zitten hoor!! ;) :D
Inderdaad even letten op het stanggebruik, maar erg leuke combinatie!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:00

Grappig dat je een bruin hoofdstel met een zwart zadel heb, en een zwart hoofdstel met een bruin zadel :+
Mooi paardje :j Vind het er goed uitzien.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 00:10

Wat betreft mijn stanggebruik; klopt dat hij te strak staat, ik let er constant op en geef hem steeds na (anders gaat hij er op hangen). Maar op de een of andere manier pak ik hem steeds weer te veel erbij, dus i.p.v. alleen op te merken dat het zo is, kan iemand misschien ook tips geven over hoe ik dit op kan lossen? Ik rij hem ook meer dan regelmatig op zijn normale bit, maar wil ook graag leren om met S&T om te gaan :-)

@An-Sofie, haha ja klopt, ook Power is zongebruind 8-)
@Melissa, dat komt zo: ik vind zwart voor de dressuur mooier, maar dit S&T hoofdstel heb ik gekregen, en ik wil eerst een constante lijn erin krijgen en wat geld sparen, voordat hij een mooi zwart krijgt. Springen doen we (nog) niet zo heel vaak, mijn zadel heb ik gekocht toen ik nog meer deed springen en dan vind ik deze kleur bruin weer heel mooi. Ik heb toen ook wel eens een bijpassende kleur hoofdstel gehad, maar dat heb ik niet meer en dus rijd ik hem dan gewoon met zijn 'dressuurhoofdstel'.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:21

Wellicht kan je een stukje gekleurde tape opplakken rond je teugels? Wellicht dat iemand langs de kant een poosje mee kan kijken en je steeds een seintje kan geven? Op die manier ontwikkel je er vanzelf gevoel voor lijkt me. Geenj idee verder :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:22

Gut..zie nu pas dat ik 2x wellicht heb gezegd, is echt een stopwoordje vandaag :')

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:25

Ontzettend gaaf paard! Het rijden ziet er echt goed uit :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 00:31

@klomp, hihi dat heb ik ook wel eens dat ik dubbel 'typ' :+ Goed idee van die tape, dan heb ik zelf iets om me op te richten. Ik was er zelf al aan het denken om er leren stops op te laten zetten (of een springteugel erop te doen), dan voel je het ook direct. Ik heb sowieso 1 x per week priveles, waarbij ik goed wordt geholpen, het is helaas niet mogelijk om telkens iemand naast de kant te hebben staan, maar het probleem is ook niet dat ik het niet weet/zie/voel, maar ik krijg het niet omgezet naar mijn handen zeg maar.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:35

Ik begrijp je probleem heel goed, heb er zelf ook regelmatig last van :D Vandaar dat ik ook met springteugels ben gaan rijden een tijdje, nu rijd ik gewoon weer met gladde teugels.
Succes in elk geval!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 05:46

Wat een gaaf paard heb je toch onder je kont! Het ziet er lekker en ontspannen uit!

Ik wens jullie nog veel succes in het Z verder!

En wie weet wel een spring carrière in de toekomst :D

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 06:19

nar mijn idee heb je de stang teugel constant te strak, als ik dat doe bij een paardje wat ik rijd gaat ze ook meteen te diep... dus misschien is dat de oplossing.en om t makkelijker te maken idd springteugel(of een kleurenteugel eraan)zodat je er idd vanzelf op gewezen wordt, en proberen niet te verpakken onder het rijden.. en verder je houding. ergens snap ik t wel, je zoekt toch de makkelijkste manier om te zitten. probeer in ieder geval je hak laag te houden je bekken iets te kantelen en je uit te rekken.
verder vind ik het een onwijs stoer paard en een leuke combinatie

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:43

Hey Stephanie ;)

Ziet er goed uit, commentaar geef je zelf en ach dat nivo gaat toch boven mijn pet haha!

Tot snel,

groetjes Loes

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:47

Jullie zijn een mooie combinatie @Jaggie.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:05

Mooie combinatie zijn jullie, mooi paard is V-Power. Echt een aparte kleur heeft hij zo! Succes met het trainen voor de regio.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:21

Wat een prachtig dier.

Alleen ga ik mee in het commentaar mbt stanggebruik.

Ik zou er zelf voor kiezen de stang alleen te gebruiken als je les hebt.

Je hebt echt een heel strenge hand, en hangt regelmatig met veel gewicht aan de teugels en vooral aan de stang. Dit levert op den duur gegarandeerd protest op.

Bekijk de foto's eens goed, en kijk eens naar je handhouding, die is feitelijk te onrustig om met een stang te kunnen rijden.
Dan zitten je handen weer hoog, dan weer laag, dan weer ongelijk.
Dat kan echt niet bij het rijden met stang.

Ook zijn je polsen teveel gebogen, dit betekend dat je arm en hand niet goed met de beweging mee kunnen gaan. Pols proberen nagenoeg recht te houden en de beweging van de mond volgen dmv de scharnier in elleboog en schouder.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:52

Hey Steph! Wat een leuke foto's, Powertje wordt echt zo'n stoer paard, leuk om hem te zien veranderen door de tijd heen! Qua stangebruik is denk ik al heel veel gezegd. Ik ben van mening dat je geen te strakke hand hebt, anders zou hij immers niet meer zo lopen. Het is goed dat je je er van bewust bent, dus blijf je erop concentreren en dan heb ik het vertrouwen wel dat dat goed gaat komen :) Een stukje tape om je teugel is inderdaad wel handig, dan hoeft er ook niet iemand langs de kant te staan om je te helpen met de stangteugel. Verder denk ik dat als je hem écht te strak hebt, Power wel in het verzet komt, dus dat je het dan zelf wel merkt.

In ieder geval heel veel succes op de regiokampioenschappen!!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:06

Leuk om weer foto's te zien van jullie, Steph! :)
Wat heb je toch een geweldig stoer paard onder je kont, blijft leuk om te zien hoe hij gegroeid is.
Commentaar over stang is al gegeven, wat dat betreft ga ik ook mee met Vera. :j
Heel veel succes bij de regiokampioenschappen!

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:45

super mooi paard! Vind dat hij echt netjes loop.. Over de stang tja heb je nu al wel genoeg gehoord!
Heel veel succes bij de regio!
Ik vind jullie een mooie combi! Maare met zon knol onder je kont wel wat trotser gaan zitten..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:49

Wauw, wat een mooi paard Stephanie! :+:
Heb Power eigenlijk nog nooit goed gezien op een foto volgens mij.
Vind jullie erg leuk samen. :j
Maar over het stang-gebruik kan ik niet meepraten want daar heb ik echt 0,0% verstand van. :P

Veel succes alvast bij de regiokampioenschappen op 16 augustus! :D

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:29

super stoere Power :D. Ik vind hem al steeds beter gaan sluiten zo vanaf de foto's, hij lijkt ook totaal gefocuses te zijn op jouw :j. Heel veel succes in Horst :D.