eindelijk naar een andere stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyraenlisa
Berichten: 154
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: enkhuizen

eindelijk naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:00

stel je voor ...
je verhuisd van een manege omdat die gewoon te prijzig word ( heb 2 pony's)naar , mensen die zelf paardjes aan huis hebben staan .
opzich niets verkeerds mee zou je denken .... daar heb ik me lelijk in vergist .

op de dag dat ik daar aan kwam en de paarden werden uitgeladen mochten ze gelijk even hun benen strekken in de buiten bak .
ik jaagde ze een beetje op waar op de vrouw die daar woont de bak in komt ze los begint te longeren ....
vreemd maar voor uit zou je denken .

op de dag er na dat ik kwam waren ze al gelongeerd (beide 3 kwartier )dus hoefde ik niets meer met ze te gaan doen .
ook zeiden ze dat ze de paarden wel even hand tam zouden maken .... nog vreemder het zijn knuffel paarden , maar goed ik trok er weinig van aan en vond het wel best .

omdat het toch wel een eindje van mijn huis af was en ik een kleintje heb besloot ik om mijn ene pony te koop te zetten .
toen er kijkers kwamen liep in een keer hun hond in de bak waar mijn paardje zo van schrok dat ze eigenlijk zo van de rel was dat de mensen die naar haar kwamen kijken al snel de beslissing hadden genomen om het paardje toch maar niet te kopen .
ik vond dit allemaal erg vreemd voor de mensen waar ik sta mijn paardje eerst stonden op te hemelen dat ze er zelf voor hadden gekeken en later hadden ze alleen maar kritiek op het beestje en werd er gezegd dat ik er niet meer dan 500 euro voor zou krijgen ... hallo het is een stamboek merrie wat denken ze wel .
dit is dan het ene insident en zo hebben er nog veel meer gevolgd zoals dat er in een keer vreemde kinderen op mijn pony mochten rijden zonder mijn toestemming .
dat was voor mij toen echt de druppel , ik kwam er later ook achter dat ze mijn hoofdstel onderdelen hadden verwisseld voor spullen van hen .

toen ik gister uiteindelijk mijn spullen kon ophalen , was mijn frontriem die ze hadden verwisseld voor die van hen in eens zoek en ga zo maar door ... ook werden we in de gate gehouden (deden ze altijd als we op het erf waren , ik had het gevoel dat het niet mijn paarden meer waren )

ik zette ze smiddags laat binnen zodat ze vandaag zo de trailer in konden , hadden ze ze weer mooi buiten gezet onder de smoes van het is veelste mooi weer om ze binnen te zetten . :(
waar bemoeien ze zich mee .

dus vandaag komen we op stal aan zeiden ze dus dat de paarden buiten waren en dat we dus eerst gingen afrekenen en dat ik dan pas mijn paarden mocht pakken .... heel kinderachtig .
en dat de paarden werden in geladen waren ze in de verre verte niet meer te bekennen .

toen we op weg gingen was ik blij dat ze weer dichtbij stonden en dat ik vandaag zelf lekker alles met ze kon doen .
het zullen wel goede bedoelingen van die mensen zijn geweest maar ik had er niet echt aardigheid van .
lang verhaal maar ik moest het even kwijt

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: eindelijk naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:02

beetje onduidelijk verhaal :)
maar hoop dat je nu een beter plekje voor je ponys hebt kunnen vinden....

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:07

jeetje wat een vreemde lui zeg! wees blij dat je daar weg bent, en dat je je paardjes weer voor je eigen hebt. waar bemoeien deze mensen hun eigen mee! ik heb ook in zo,n soortelijke situatie gezeten en toen ik verhuisde naar een andere stal viel er gewoon een soort last van mijn schouder! geniet maar weer lekker van je paardjes zonder het gevoel dat je in de gaten word gehouden! ;) ik begrijp helemaal wat je bedoelt!

kyraenlisa
Berichten: 154
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:11

note benen werden ze nog geslagen ook , een van mijn pony's heeft zich aangewend om racend het weiland in te rennen ... wij hadden daar geen problemen mee en lieten haar gewoon gaan .
die man was dat zat en heeft haar dus gewoon geslagen .
onder het gezegde ik heb haar opgevoed (mijn hand is harder als haar hoef :( )
vond het al vreemd dat ze kopschuw was en wist ook niet hoe ze er aan kwam .

ben blij dat ik niet de enige ben die dit mee maakt ...
je bent zelf zo goed voor je paardjes en achter je rug worden ze gewoon respectloos behandeld .

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:13

dat gevoel had ik ook ja, dat wij goed voor onze paardjes zijn en dat een ander er respectloos mee omgaat. de stal eigenaar nog wel! :r

kyraenlisa
Berichten: 154
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:16

vreselijk dat soort mensen ... dan denk je dat je paarden in goede handen zijn .
en dan hebben ze meerdere pension klanten ... ik vraag me af of hun paarden dit ook onder gaan .

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: eindelijk naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:20

jeetje wat erg denk je t beste voor je paard te doen..
en voor jezelf.
end an heb je dat.
wel goed dat je ze weg hebt gehaald.
maar wat een rot mensen.
snap dat niet.

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:31

probeer het achter je te laten. ik ben na mijn vorige stal verhuisd naar een stal waar ik alweer bijna twee jaar sta. wat een verschil zeg! deze mensen hebben tenminste verstand van paarden. onze paardjes zijn helemaal opgebloeid, en ik trouwens ook. :D

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: eindelijk naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:42

Moderatoropmerking:
In dit hele topic is nog geen hoofdletter te zien. Het maakt jullie posts wel wat leesbaarder als er op een normale manier (dus met gebruik van hoofdletters) wordt getypt. Zouden jullie hier rekening mee willen houden? Alvast bedankt!

kyraenlisa
Berichten: 154
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:54

Eerste dag op stal is prima verlopen , ben nu net opstal geweest en ze staan nu heerlijk onbezorgd op het land .
Heerlijk om te zien hoe ze nu staan te genieten samen .

Ook de mensen op stal zijn heel erg vriendelijk en bereid je overal mee te helpen .
Ook hebben we weer de kans om heerlijk buiten te rijden langs het ijselmeer en het bos .

Hoop dat we nu meer geluk hebben

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:39

hoihoi, wat fijn om te horen. Veel plezier op jullie nieuwe plekje!

kyraenlisa
Berichten: 154
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 23:31

dat zal zeker weten lukken :D

silfie35

Berichten: 2025
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Lunteren

Re: eindelijk naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:36

Dat is inderdaad niet normaal dat ze ook zomaar jou pony even gebruiken! Now way dat ze dat op de stal waar mijn pony staat zouden doen! Ze zetten m binnen en buiten ze voeren en voor de rest doen ze er niks mee! En in mijn kast komen ze ook zeker niet, dan zou ik toch echt wel flink boos worden!
Hopen dat je nu een betere plek hebt gevonden voor je paarden!

doekenbas
Berichten: 259
Geregistreerd: 29-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:17

Nou zeg wat een rare bedoeling...ik zou het echt niet moeten hebben als de staleigenaar zomaar ongevraagd mijn paarden gaat longeren (of had je het wel gevraagd dat wordt me uit het verhaal niet helemaal duidelijk??)

ik snap de eigenaar wel dat hij het niet prettig vindt als hij paard keihard de wei in rent terwijl hij hem nog vastheeft...daar heb ik zelf ook ervaringen mee en vindt het ongelofelijk irritant als je omvergewalst door 600 kilo paardengeweld.....
maar ik ben het met je eens dat er niet geslagen dient te worden...je kunt dit ook anders afleren natuurlijk :D

veel succes op je nieuwe stal!!! ;)

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: eindelijk naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:23

Pff.. ik moest echt stukken een paar keer nalezen om nou te begrijpen wat er stond :P

Ik had er ook m'n bedenkingen bij gehad, super dat je je paarden daar weg hebt gehaald zeg..
Jeetje, wat denken die mensen wel niet?

Veel plezier op de nieuwe stal! :)

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re: eindelijk naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:35

Ik heb een soort gelijk iets mee gemaakt en het is inderdaad zéér onprettig! Goed dat je kon verhuizen en veel succes op je nieuwe plekje! :D

kyraenlisa
Berichten: 154
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:34

hey doekenbas

ik had ze idd niet gevraagd of ze wilde longeren ...
ik ben niet anders gewend dat als je op een stal staat dat je alles zelf moet doen .
als ik had gewild dat andere op mijn paarden zouden rijden en er mee zouden rommelen , had ik zelf geen paarden gehad en had ik wel op een manege paard gereden .

verhaal was een beetje onduidelijk ... was ook zo boos dat ik eigenlijk niet echt heb op gelet wat ik neer zetten :o