voor eerst weer op paard na 6 jaar!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hafjegek

Berichten: 793
Geregistreerd: 10-11-07

voor eerst weer op paard na 6 jaar!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:26

hoi,

Ik ben zo blij, moet even een verhaal kwijt, je hoeft het niet te lezen ofzo, tenzij je je verveelt :D

Sinds bijna 6 jaar heb ik niet meer kunnen rijden door wat pech toestanden omtrent de paarden |( (voor het hele verhaal hierover, zie mijn profiel) belde een kennis van me vandaag, die had vorige week een nieuwe haflinger gekocht, en die wilde ze buiten proberen, maar alleen gaan is niet zo verstandig de eerste keer met een paard wat niet zo goed opgevoed is, dus of ik mee wilde op haar oude brave haflinger(van 16 jaar en door en door verkeersmak), ja hoor dat wil ik wel!

Supersnel mn rijkleding onder uit de kast getrokken en er heen gesjeesd (ze woont 2 km verderop.)
Paardjes gezadeld en naar buiten! We gingen een rustig ritje doen, veel stap want paard had ook geen conditie, op de terug weg een drafje gedaan en na een klein stukje zelfs een paar meter in galop, al trok ik snel de rem er weer op want ik stuiterde metershoog uit het zadel, had totaal geen evenwicht in de galop en werd alle kanten op geslingerd := maar heb het toch een paar meter gedaan en het was best leuk. Ik moet er gewoon weer even aan wennen.

Lekker buitenrijden is het allerliefste wat ik doe, en het ging perfect, paard deed geen stap verkeerd en ik heb zo onwijs heerlijk gereden!
Het was zo fijn om op zo een lekker braaf paardje lekker buiten te rijden, ik ben redelijk snel angstig als ze rare dingen doen, maar ik had er geen seconde last van, want ik had dit paardje waar ik op zat al vaker langs de weg zien gaan en het is heel erg braaf wel voorwaarts maar niet rennen ofzo.

Het ging helemaal vlekkeloos, het nieuwe hafje reageerde heel braaf, zelfs op rennende paarden langs een weiland en blaffende honden en een brommer die voorbij crosste, niks aan het hoefje. *D

Ik heb zo lekker gereden. en we gaan het binnenkort nog een paar keer doen, eerst nog even wachten tot het paardje op ijzers staat en dan gaan we vaker.
We hebben nu de hele route in de bermen kunnen rijden dus was geen probleem, maar nu gewoon eerst ijzers voor we weer naar buiten gaan.
en als dat een paar keer goed gaat en het paardje heeft wat conditie gaan we een bosrit maken. :~ dreams can come true! heerlijk door het bos rijden... droom, kwijl, zucht. het is dan niet op mijn eigen paard, maar het is wel een heel braaf paard en dat is ook leuk. en wie weet is mijn hafje binnenkort verkocht naar een goed baasje en heb ik ook een braaf buitenrithafje van mezelf om mee te rijden, en dan kunnen we ook lange bosritten maken en dan kan ik op mijn eigen haf! maar dit was al een hele grote stap dicht bij. *\o/*

groetjes

Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Re: voor eerst weer op paard na 6 jaar!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:29

Geweldig dat je weer lekker hebt gereden! :D

hafjegek

Berichten: 793
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:46

dankje, het was echt zo super en dan nog lekker naar buiten ook, de omgeving is echt heel mooi hier. (drenthe) daarom ook hier naar toe verhuisd :D
en al die mooie bossen. hmm binnenkort....

hafjegek

Berichten: 793
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 15:58

een aanvulling op gisteren, we zijn vandaag weer geweest, rustig stapritje dit keer, want nieuwe paardje was wat stram van gister, ook maar eenkorter ritje gedaan, kwamen op de terug weg langs een grote plas waar je perfect in kan lopen met paard, en ja hoor wij gingen er in! 'mijn' paard was helemaal gek van het water prachtig vond ze het, alsmaar slaan met dat voorbeen en ze wilde er niet meer uit :D
nieuwe paard vond het eerst wat raar, maar 2 aarzelende stapjes achteruit, toch maar vooruit er in gegaan en ook die vond het heerlijk, al was het wat raar spul al dat water :Y)

Clyde
Berichten: 883
Geregistreerd: 29-04-05

Re: voor eerst weer op paard na 6 jaar!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:04

wat een leuk verhaal. Lekker dat je na 6 jaar eindelijk weer kon rijden. nog veel plezier verder.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: voor eerst weer op paard na 6 jaar!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:50

Lekker hoor dat je nu toch weer hebt gereden! :)

hafjegek

Berichten: 793
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 18:59

hihi, dankjewel! ik voel het nu alleen wel :D ja hoor stevig spierpijn... hahaha ach het was het dubbel en dwars waard.
dit soort ritjes deed ik vroeger alleen in mn dromen. :o