Nachtmerrie van iedere paardeneigenaar (brand)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Nachtmerrie van iedere paardeneigenaar (brand)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 23:24

Vandaag is iedere paardenliefhebber zijn nachtmerrie uitgekomen voor mij... Helaas, geen nachtmerrie, maar pure realiteit...

Deze ochtend, feestdag in België, kwart voor 8, ben aan het uitslapen. Opeens m'n moeder voor de deur (zij woont zo goed als naast de paarden) met de melding dat ik moet opstaan want de stallen zijn afgebrand... Het was al bezig van gisteravond 23u00 en ze zijn pas gestopt met blussen rond 11u30 deze ochtend...

Ik wist niet wat ik hoorde... In 1,5 min stond ik aangekleed beneden en al in de auto om te gaan kijken...
Kom ik toe... NIKS schiet er van over... Gelukkig laat ik mijn paarden dag en nacht op de weide, die konden dus niet echt gewond raken. Mijn blinde draver is wel door de draad gegaan, maar na gecheck, niks ernstigs...
Ik had daar niet alleen mijn paarden, maar ook nog kippen, eenden, ganzen en mijn hond.
De hond kon altijd zowel in de stal als in zijn kennel, dus hij is gelukkig naar zijn kennel gegaan en daar blijven wachten.
Mijn broer had in het passeren de vlammen gezien en is zonder aarzelen nog snel de hond gaan bevrijden, terwijl was er al door verschillende personen naar de brandweer gebeld.

Uiteindelijk de brandweer ter plaatse, alsook de politie.
Zijn de ganse nacht in de weer geweest terwijl ik dus in m'n bed lag...
Gelukkig nog de brand kunnen tegen gehouden zodat die niet oversloeg op het kippenhok.

Toen ik mijn "ooit-stalling" als as, roet en puin terug vond, brak mijn hart... ;(
Er schiet NIKS meer van over... Ik heb helemaal NIKS meer, geen stro, geen eten, geen halster, geen borstel, geen zadel, echt gewoon niks meer...
Moet helemaal terug van 0 beginnen...
Ik heb dit stukje land gekregen als een puinhoop en een krot van een stal...
Al het werk, de tijd en het geld dat er in zit is ondenkbaar...
Ik had hier 8 jaar voor gevochten, 8 jaar voor gespaard en gewerkt om er "iets" van te maken...
Dat allemaal weg in 1 nacht...

Volgens de expert is het dus wel degelijk aangestoken, zonder snelbranders.
De vuurhaard is aangestoken aan de pakken stro, wellicht een pak lucifers of kranten die er is gebruikt.
In een kwartier tijd stond de ganse boel ter lichtelaaie...
Er zijn zware vermoedens wie het heeft gedaan, maar dat valt moeilijk te bewijzen.
Kan ik ook niet echt openbaar op i-net zetten vanwege het onderzoek.
Grote kans dat de dader dus nooit gestraft wordt...

Al bij al; ik ben ONTZETTEND opgelucht en blij dat alle dieren het overleefd hebben.
Had er één van mijn dieren in de brand gebleven, had ik zeker ongelukken begaan, dat zou echt niet goedkomen vrees ik...
Nu probeer ik mezelf gewoon te overtuigen dat het "maar" materiaal is.

Heb nog even foto's getrokken ook ( op aanraden van de politie )
Afbeelding
De stro-opslag
Afbeelding
Tractorgarage waar die dag gelukkig enkel de kar in stond (heb die verzekers nog maar twee weken geleden overgekocht voor 400 euro... ;( )
Was het de tractor geweest zou de voordroog waarschijnlijk ook in brand gevlogen zijn vanwege de brandstoffen.
http://www.mijnalbum.be/Foto-ZSVOY3GL.jpg
http://www.mijnalbum.be/Foto-LIH7DLFM.jpg
Ooit Whisper zijn stal geweest...
http://www.mijnalbum.be/Foto-INWGWOFY.jpg
En nog eventjes de zadels... De wintec is dus echt COMPLEET opgegaan...
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 23-07-09 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overigen in link geplaatst.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Nachtmerrie van iedere paardeneigenaar (brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:27

Jeetje wat een nachtmerrie, wat moet jij blij zijn geweest dat je paardjes enzo lekker buiten stonden.
Echt super veel succes en sterkte met dit drama..

kissielover

Berichten: 1740
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:28

Jeetje wat vreselijk!! Wa een geluk dat je paardjes buiten stonden en niks mankeren...

Ik hoop echt voor je dat ze er nog achter kunnen komen wie de dader is...

Heel veel sterkte en succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:28

ooh wat vreselijk idd echt een nachtmerrie ne godzijdank zijn er geen dieren omgekomen, maar het blijft vreselijk. Hoop toch dat je er een beetje overheen kunt zetten en met een tijdje toch weer een stalletje op kunt bouwen! sTERKTE

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Nachtmerrie van iedere paardeneigenaar (brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:30

jeetje mina wat een verschikkelijke nachtmerrie. Hopelijk heb je iets aan de verzekering!

megahaf

Berichten: 409
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:31

Verschrikkelijk gewoon, zeker omdat de brand aangestoken is. Wie doet nu zoiets? Ik hoop dat ze de dader kunnen straffen - al heb je daarmee je spullen niet terug... het is "maar" materiaal maar het financiële plaatje zal wel niet weinig zijn.
Gelukkig zijn je dieren gespaard gebleven - ik hoop dat je snel alles weer kan opbouwen tegen de winter.

josewoos

Berichten: 4814
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:32

He Whisper, ik las het al in het andere topic, maar die foto's... ik had er al geen woorden voor, maar ik val echt stil...
Ongelooflijk dit... Sterkte :(:)

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:33

Jeetje. Wat verschrikkelijk. Idd iedere paardenliefhebber zijn nachtmerrie. Sterkte. :(:) Hoop dat ze de dader pakken, al is de kans klein. Wel echt fijn dat de beestjes niets mankeren.

Bari

Berichten: 1515
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: in het noorden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:35

vreselijk dit, wie ziets doet is niet goed bij zijn hoofd, ik ben blij dat je dieren niks hebben iig...heel veel sterkte en hopelijk krijgen jullie de daders! en wie weet...vind ik nog wat oude spullen op zolder van mijn oude paarden, stuur ik het wel even op als je daar behoefte aan mocht hebben...

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:35

Jeetje wat verschrikkelijk! Onwijs veel sterkte en succes met de verzekeringen en opnieuw opbouwen..
Succes meid!

Kallandso
Berichten: 1233
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:36

Vreselijk!
Heel veel sterkte, en echt, wees maar blij dat het alleen je stal is, en niet meer. Nieuwe spullen kun je zo kopen, maar je paard precies hetzelfde zal niet lukken...
Doet me meteen weer denken aan de brand bij mijn beste vriend.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:40

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 23-07-09 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overigen in link geplaatst.

R0oszs
Berichten: 2762
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:42

echt vreselijk!
sterkte
en wees idd blij dat het niet je dieren zijn..

whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 23:42

Het brengt nog meer problemen mee dan er gedacht wordt...

Rock (mijn hond die op de weide zat) kan nu dus nergens terecht... Bij mij thuis lukt niet (appartement, heb al twee honden en twee katten) en bij mijn moeder ook niet, haar cocker spaniël valt telkens Rock aan, en Rock is een Stafford, dus da's om problemen vragen, want Rock blijft ook niet eeuwig verdragen...

Ik heb nu al contact opgenomen met een vriendin van me, of zij hem eventueel tijdelijk kan opvangen, nog niks terug gehoord...
Ik wil hem ook zeker niet wegdoen aan de eerste, de beste!
Nu regelen we het beurtshifts. De ene keer Rock buiten, en dan Bas binnen en andersom. Maar dat blijft ook niet realiseerbaar... Rock kan geeneens in huis slapen, want de keuken+living is in 1 gedeelte... Die moet dus in een hok buiten...

Hij mag hier blijven totdat we natuurlijk een betere oplossing hebben gevonden, maar het moet voor de dieren zelf ook nog prettig blijven...

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:42

Jeetje wat erg voor je !
Gelukkig zijn de paarden ongedeerd !
Heel veel sterkte ..

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Nachtmerrie van iedere paardeneigenaar (brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:46

Wat vreselijk klote! de nachtmerrie van elke paardenliefhebber.

Waarom is de vraag, doen mensen dit toch?

gelukkig is het materiaal wat stuk is, en niet de dieren.
Al is dit erg zat.
Sterkte, en hoop dat het nog enigszins op te bouwen is voor je lievelingen :(:)

fjordjes

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:48

Wat vreselijk! Alles in 1 klap weg! Ik hoop dat ze de oorzaak kunnen vinden en dat je alle spullen vergoed krijgt. Blij dat al je beestjes het overleefd hebben!

Sterkte!

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:52

Ben er even stil van, ongelooflijk gewoon. Alles wat je zo hebt opgebouwd in een keer weg... Omdat iemand zo nodig fikkie moest stoken...

Wil je heel veel sterkte wensen met alle afwikkelingen en gedoe, er komt zoveel bij kijken waar je niet een twee drie aan dacht...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Nachtmerrie van iedere paardeneigenaar (brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:59

Jemig wat erg! gewoon echt zieke grapjes. Hoe zit het met je spullen word dat vergoed ?
Sterkte ermee!

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:11

Vreselijk......ik hoop voor je dat de boel verzekerd was en dat de dader(s) toch gepakt en aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Veel sterkte.... :(:)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:13

Die foto's :oo Wát een nachtmerrie als je zoiets overkomt :(:) Gelukkig dat je dieren veilig zijn, maar ook al is het "maar" materiële schade, het idee alleen dat iemand je zoveel kwaad doet, je spulletjes van je afneemt... vreselijk. Veel sterkte :(:)

Even praktisch: ben je hiervoor verzekerd? Had je camera's hangen?

babbii_lief
Berichten: 1153
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: zeeland (noord-branband)

Re: Nachtmerrie van iedere paardeneigenaar (brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:23

echt vreselijk heel veel sterkte en idd ik hoop echt dat je wat terug krijgt van de verzekering

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Nachtmerrie van iedere paardeneigenaar (brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:34

Ik ben echt blij dat je paarden in de wei stonden jemig wat erg als ze binnen waren geweest hadden ze geen kant op gekunt!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Nachtmerrie van iedere paardeneigenaar (brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:40

Jeetje wat erg zeg! Echt fijn idd dat je paarden en andere dieren niks hebben en buiten stonden.

Heel erg veel sterkte!

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 01:05

Pff.... ondanks alles,wat geen geluk heb jij gehad dat jij je paarden niet snachts op stal heb staan!
Het is 'maar' materiele schade, maar jeetje.. hoop dat de verzekering t vergoed!