Lang leve photoshop, maar erg goed voor de kwaliteit is het niet

Het is allemaal wel te zien, dus ik ga ze gewoon plaatsen!!
Even een korte uitleg. Jim is 4,5, heeft geen beste rijtechnische basis, heeft de neiging om te gaan hangen of om te gaan rennen. We zijn een tijd terug helemaal terug gegaan naar de basis: het op eigen benen lopen en van daaruit ontspanning en nageeflijkheid.
Om Jim goed op zijn eigen benen te laten lopen heb ik hem het eerste kwartier langer, zowel in stap als in draf. Uiteraard wel actief van achter naar voren. Zo kan hij zijn rug mooi rond maken en wat lager met zijn hals. Ook kan hij zo geen steun zoeken op te teugels (oftewel hangen 8) ). Daarna pak ik hem meer op en gaan we wat meer aan het werk.

Let niet op mijn hoofd... Ik zei wat tegen de fotograaf. Maar Jim loopt wel heel fijn hier!!

Miscommunicatie. Jim wilde harder dan ik

Reactie van mij is: tegenhouden van voren. Niet goed, maar krijg het nog niet uit mijn systeem

Gebroken lijntje. Hij vindt het moeilijk om zijn balans daar in te vinden. Los van de bakrand én in contra. Maar het gaat steeds beter! Wel heeft hij de neiging om te gaan versnellen als hij het lastig vindt.

Mooi los van voren, constant tempo, fijne aanleuning en op eigen benen. Dit wil ik dus bereiken!
Hij heeft nu stukken zo en die stukken worden steeds langer, maar moet nog constanter.

Hier duikt hij iets op de voorhand. Maar wel mooi actief van achter.

Netjes. Alleen iets te strenge binnenhand van mij. Denk dat we net de volte op gingen.

Hij houdt alles in de gaten

Maar gelukkig kan ik hem tegenwoordig wel fijn weer terug aan het werk zetten

Jim denkt er het zijne van

Galop pakken we ook steeds mee. Dit hebben we een tijdje niet gedaan vanwege het kopschudden (allergie), maar nu zijn we dit weer aan het oppakken. Steeds kleine stukjes, langs de bakrand. Hij heeft echt moeite met zijn balans en trekt zich er uit. Ik probeer hem ook hier op eigen benen te laten lopen en hem geen steun te bieden aan de voorkant. Dat is lastig! Maar het lukt wel. Tegenwoordig springt hij al in de goede galop aan, blijft in een beheerst tempo en stopt wanneer ik het wil

Het nageeflijke is een volgende stap waar we wat mee gaan doen.

Net als mijn houding

En klaar!!

) Zit hij niet in de goede galop op de foto's. 

Op Jim en mij bijvoorbeeld