ze komt niet meer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ukoldaatje

Berichten: 1517
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Bruinisse,schouwenduiveland

Re: ze komt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:00

Ik persoonlijk geloof niet dat het met zadelnijd te maken heeft.
Dit diertje geeft aan dat het voor hem veel te snel gaat en dat hij er mentaal nog niet aan toe is.

Dit is gewoon een paardje dat door zijn eigenaar wordt verpest. Neem me niet kwalijk, als ik hoor hoe die eigenaar met zijn paard bezig is, dan gaan je nekharen overeind staan hoor.

TS laat ik hier buiten, zij is nog heel jong en erg beinvloedbaar door wat volwassenen zeggen..

Bah, zo krijg je paarden die verpest worden en als ´onhandelbaar´worden afgestempelt. Mijn hart bloedt..

wietske100

Berichten: 1590
Geregistreerd: 11-04-08
Woonplaats: GN

Re: ze komt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 11:21

ik ben bij eigenaar gewest.er is profesionele hulp gezocht.
die gaat er binnenkort mee bezig
ze gaat niet naar de slager.
klaar.

lordus

Berichten: 64
Geregistreerd: 02-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:33

naar wat ik gelezen heb gewoon veel te weinig ervaring om een paardje zadel mak te maken helemaal zonder goede begeleiding van iemand die er al meer ervaring mee heeft het is geen scooter waar je zo op weg kan rijden het is een vlucht dier en zal uit angst altijd proberen van je af te komen wanneer het eng word. het licht nooit aan het paard altijd aan de ruiter of begeleider, paarden worden namelijk niet gevaarlijk of gemeen geboren ze worden gemaakt naar de baasje.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: ze komt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:45

Ik vind het zo stom dat mensen maar denken dat ze zomaar wel even een pony zadelmak kunnen maken...
Steigert de pony; knoop je het hoofd gewoon vast!
Niet te geloven.

Ik hoop dat de pony geen wervelbeshadigingen over heeft gehouden aan deze 'handige' actie, en dat jullie geleerd hebben dat je zelf geen pony's kan beleren.

Mensen moesten eens wat kritischer naar het eigen kunnen (of niet kunnen in dit geval) kijken voor ze aan zoiets beginnen.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:44

Ik zou dat paard naar een trainingsstal brengen..
Daar hebben ze ook ervaring met moeilijke paarden.

wietske100

Berichten: 1590
Geregistreerd: 11-04-08
Woonplaats: GN

Re: ze komt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:57

wat ik al zeg. ze is naar iemand die haar gaat beleren.
en ja ik heb nu wel door dat ik het niet kan hoor

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:04

wietske100 schreef:
Iris was het er niet mee eens en begon gigantisch te steigeren.zo maar uit het niets.


Daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij hebben jullie 25 stappen over geslagen, en dit zonder het te zien zelf veroorzaakt. Het enige wat ze nu geleerd heeft, is angst voor een ruiter, en misschien wel wantrouwen in mensen in het algemeen.
Als ik de rest van jullie belerings'truuken' lees (touw aan de singel?! 8)7 eigen schuld jongens..) kan ik er alleen maar bij bedenken dat ze hopelijk zo snel mogelijk bij iemand terecht komt die wél weet hoe je met een 3 jarige moet omgaan.

ps: ik ben het er mee eens dat de ts hier geen schuld aan heeft, was gelijk wie overkomen op die leeftijd en met anderen die het zo willen er rond.

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:09

zonde dat ze niet meer komt maar aan de andere kant had wat rustiger aangedaan had haar weer gelongeerd desnoods met een pop erop(overal vullen met stro en mouwen,broekspijpen en hals dichtknopen) vind het wel erg sneu voor de pony beest was ook nog maar 3

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:14

Lante schreef:
Ik vind het zo stom dat mensen maar denken dat ze zomaar wel even een pony zadelmak kunnen maken...
Steigert de pony; knoop je het hoofd gewoon vast!
Niet te geloven.

Ik hoop dat de pony geen wervelbeshadigingen over heeft gehouden aan deze 'handige' actie, en dat jullie geleerd hebben dat je zelf geen pony's kan beleren.

Mensen moesten eens wat kritischer naar het eigen kunnen (of niet kunnen in dit geval) kijken voor ze aan zoiets beginnen.


Amen!!

beaniej
Berichten: 225
Geregistreerd: 24-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:16

Je schrijft dat ze achterover is geklapt en op haar rug terecht is gekomen met een klap met zadel en al. Is de pony en het zadel daarna nagekeken? Straks heeft ze van die klap iets aan d'r rug wat je zo niet kan zien. (ik heb bijna alle posts gelezen hoop dat ik dit niet over het hoofd heb gezien)

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:23

Zowiezo vraag ik me af wat er van die rug van die pony over is als ze al met 1 jaar met haar zijn begonnen (niet zij, maar de eigenaar) en met zakken zand e.d. aan de slag zijn gegaan. Deze pony heeft OF last van iets lichamelijks, ik kan me niet voorstellen dat het niet willen is, maar eerder angst.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:30

Goedzo. laat idd maar iemand er mee aan de slag gaan die er goed verstand van heeft.. maar 1 tip
Aangezien ze achterover is geklapt zou ik er ook een ostreo bij halen.
(die van mij is ook op zijn rug gegaan en gelijk rodeoshows en 7 maanden wandelen want je kon er niets meer mee)
Voordat ze dus wel straks naar de slager gaat omdat ze onhandelbaar is...

wietske100

Berichten: 1590
Geregistreerd: 11-04-08
Woonplaats: GN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 17:01

ik zal het de eigenaar vertellen ;)
maar ik wil eigenlijk het topic nu wel sluiten aangezien er nu een oplossing
komt. en ik ben er inmiddels wel achter dat ik het niet kon doen.
dus het kritiek leveren is niet meer nodig.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: ze komt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:18

Moderatoropmerking:
TS geeft aan dat de pony nu naar iemand is om te beleren. Goede tips zijn natuurlijk alleen maar bruikbaar voor de TS en de eigenaar van de pony, maar probeer niet persoonlijk of aanvallend te worden.

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:31

Hebbe in den tijd een smerig rotbeest gehad. Gemeen om te zegge, maar is zo. Hebbe haar naar ne prof gestuurd, en twas 'opgelost'. Ze probeert natuurlijk nog wel, maar nr u gezicht schoppe enz is ze afgeleerd ;)