De eerste keer weer 'springen'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

De eerste keer weer 'springen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:36

Zoals al geweten uit mijn vorige topic, ben ik sinds een week bezig met de springangst van mijn bwp-merrie Beauty. Vandaag ben ik na een week (afgelopen week ponykamp gehad en dus geen tijd) weer begonnen. Heb de tactiek van de vorige keren herhaald (zie vorige topic), opgezadeld en even losgereden in de grote binnenbak. Na een kwartiertje werd ze rustig en ontspannen, ben naar een aparte bak gegaan en balkje gelegd. Eerst aan de hand erover geleid, daarna erop gekropen en ze ging er vrijwel meteen over, met enige aarzeling. Na enkele keren langs beide kanten in draf geprobeerd, ze is er één keer over gegaan maar daarna een weigering, wou ze er niet meer over. Vriendin van me heeft haar er dan rustig over geleid, en daarna lukte het weer. Uiteindelijk ging ze er in draf langs beide kanten goed over.

Die vriendin vroeg of we al met staanders zouden proberen. heb even getwijfeld maar dan toch toegestemd. In stap ging ze er al iets pittiger over. In draf geprobeerd, vloog ze er zowat een halve meter hoger over terwijl het een doodgewoon balkje was, daarna met oortjes naar voren en dolenthousiast geloperen en vanzelf weer over de sprong, echt heerlijk. Nou ja, ik ben vooral blij dat ze na al dat geknoei weer met veel plezier kan springen. Weer een bewijs dat je met slaan nergens komt, en je met vertrouwen alles kan bereiken. Nooit gedacht dat Beauty graag zou springen :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: De eerste keer weer 'springen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 13:29

Wat fijn dat ik zoveel reacties krijg, haha ;)

Athea_Jack

Berichten: 96
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Wellen - België

Re: De eerste keer weer 'springen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:04

Haha, Idd, Niet veel reacties ! Hier dan de eerste !
Maar lijkt me super, zo samen iets overwinnen en opnieuw aan het springen gaan .. Binnen half jaartje ofzo wil ik ook gaan springen met Athea, hoop dat het me ook zo een goed gevoel zal geven ! Hopelijk blijft je paardje ervan genieten ;)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 14:32

Athea_Jack schreef:
Haha, Idd, Niet veel reacties ! Hier dan de eerste !
Maar lijkt me super, zo samen iets overwinnen en opnieuw aan het springen gaan .. Binnen half jaartje ofzo wil ik ook gaan springen met Athea, hoop dat het me ook zo een goed gevoel zal geven ! Hopelijk blijft je paardje ervan genieten ;)


Iig bedankt voor de reactie! ik hoop dat het bij jou paardje even goed gaat als het bij mij ging ;)

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: De eerste keer weer 'springen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:50

Ohhh wat leuk!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 00:56

sabina1998 schreef:
Ohhh wat leuk!


Dankje ;)

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Re: De eerste keer weer 'springen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 01:02

Lekker joh!
Altijd leuk als je beesie,
ergens weer plezier in krijgt!
En jij degene bent die dat samen met der mag doen!
xx