Waarom zou je naar je verzorgmiep luisteren, als ze geen teugels heeft?

Schijt aan de naturals, Michiel zegt ik doet het gewoon niet!

“Nou dan stap je dus braaf rondjes over de hoefslag, komen ze op het idee dat er ook nog gedraafd moet worden… Ikke dat braaf doen dus…”

(Let op hoe hij kijkt naar Iris, m’n fotograaf. Hoe bedoel je dominant?

“Ik was dus braaf aan het draven….”

“Maar, het is veeeeeeel leuker als je alles afsnijd, en naar binnenvalt want dan gaan ze gillen en wiebelen!”

“Bij het hekje maak je vervolgens een noodstop, gaan ze ook van gillen.”

“Ik dus weer aan het draven, begint het fotomens met haar tong te klakken. De miep riep nog, niet doen, dat vind hij niet leuk! Maarja, ze had geen tuig he? Dus ikke in galop, en net doen alsof ik ging bokken muhahahaha! En lol dat ik en het fotomens hadden!”

(Ik ondertussen vasthouden voor m'n lieve leven, hopen dat Chiel geen wraak voor m'n gedressuur zou nemen, en zo goed en zo kwaad als het ging in de verlichte zit.)

“Nou oké, eventjes lief doen…”

“En dan… Draai je in een keer om en ren je naar het hek!”

“Zo en toen was ze het geloof ik wel beu, mocht ik fijn naar de wei. Flink gehinnikt, en toen ik er was mijn onderdanige soortgenoot weer even in het gareel gezet. Ik ben hier de baas, en zo is het, ik eis dus leuke reacties van jullie!!!”

En hier de miep maar weer even haha!
Chiel vind zo rondhobbelen dus wel gezellig, zolang hij er maar niet te moe van word. Normaal galopeer ik ook niet eens, draf gaat hard zat.
Al met al was het wel gezellig, en ik leef nog!

Commentaar op m’n houding mag, ik weet dat ik naar stoelzit neig en dat ik m’n buikspieren niet aanspan. Nouja en Chiel kan natuurlijk niets verkeerd doen. Ik kan hem prima op m’n zit rijden, zolang er maar op z’n minst een halster aan hangt. Alleen zodra je dat eraf haalt zegt hij doei, bekijk het maar! Gedoe met stokjes/zweepjes vind hij niks, touwtjes om de nek negeert hij. Dus jammer dan hoor, lang leve de lol en we hebben het in elk geval gezellig!
Liever een paard wat lekker rondrent zoals hij zelf wil en dat zich prima amuseert, dan een paard dat chagrijnig naar zo’n stick loopt te happen.