Op tilt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RuiterL

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Almere

Op tilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 18:42

Gister avond was de grote dag, mijn net gekochte lieve kwpn merrie zou gebracht worden.

Liep ik dan heel trots naar de wei om Siem op te halen. Al zodra ik voor het hek stond kwam ze aanlopen, hoe cute!
Vandaag een stukje gereden in de bak, niet al te intensief. Want God wat is het heet..
Was van plan om buiten lekker uit te stappen met haar, dus dat deed ik ook.
Promp kwam er een tractor aan, in eerste instansie bleef ze rustig, en opeens helemaal op tilt, weg trekken, willen wegrennen andere kant op. Gelukkig kon ik haar houden voordat ze echt begon te rennen, maar gleed het halster touw wel door mijn handen.
Ben naast haar gaan staan, tegen haar gepraat, over haar hals geaait. Vervolgens vervolgde de tractor meneer rustig zijn weg langs Siem heen. Al een hele prestatie dat ze bleef staan!

Maar nu helaas ja, heb ik wel de brand wonden op mijn handen staan, sinds een uurtje is het eigelijk gestopt met branden na een advilletje!

uiltje001
Berichten: 646
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Op tilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:43

auw auw, ik ken het gevoel.

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:47

Om eerlijk te zijn snap ik niet waarom je met een net-aangekocht-paard gelijk de weg opgaat..:n Maar okee, zal aan mij liggen..

Succes met je blaren op je hand, heb het ook een keer gehad door een paard dat uit de trailer schoot.

RuiterL

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 18:53

TiaraBungy schreef:
Om eerlijk te zijn snap ik niet waarom je met een net-aangekocht-paard gelijk de weg opgaat..:n Maar okee, zal aan mij liggen..

Succes met je blaren op je hand, heb het ook een keer gehad door een paard dat uit de trailer schoot.


Omdat er zelden iets van vervoer rijdt. En net nieuw of niet, ze zal het toch eens moeten doen.
En dan zal haar reactie hetzelfde zijn, tevens heeft ze bij de vorige eigenaar ook buiten gelopen. En was het aan de hand, gisteren avond ook gedaan;)

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Op tilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:46

Maar ik vind dat je elkaar eerst een beetje moet leren kennen. Zij weet niet dat ze jou kunt vertrouwen. Maar okee, laat maar, ik ga deze discussie niet aan. Ik zal het wel anders zien dan anderen.

Succes met je blaren.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:46

TiaraBungy schreef:
Maar ik vind dat je elkaar eerst een beetje moet leren kennen. Zij weet niet dat ze jou kunt vertrouwen. Maar okee, laat maar, ik ga deze discussie niet aan. Ik zal het wel anders zien dan anderen.

Succes met je blaren.


Ik ben het hier wel mee eens. Het paard krijgt een hoop nieuwe dingen voor zijn kiezen, zonder de voor hem vertrouwde persoon/personen om hem heen. Als je een weekje alleen met hem had getutteld en wat in de bak bezig was geweest, had de reactie heel anders kunnen zijn, omdat je zijn vertrouwen had gewonnen.

Maar beterschap met je brandwonden.