[WN] Horse event 2009 Wie wil meedoen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Horse event 2009 Wie wil meedoen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 17:35

Na aanleiding van dit topic: [VN] Jij in het programma van Horse Event 2009?

Citaat:
Altijd al eens op willen treden voor een publiek van duizenden paardenliefhebbers? Anderen wat leren over 'jouw tak van sport'? Laten zien waarom jouw manier van werken in je discipline vruchten afwerpt door middel van een spetterend optreden? Op Horse Event kan het!

Als lid van Bokt.nl maak je dit jaar kans op een optreden op Horse Event naast toppers als: Jean-Francois Pignon, Anky, Imke, Emiel, Annemarie en noem maar op! Elke dag (11, 12 of 13 september) is er op HE gelegenheid voor een clinic, show of optreden van een (groepje) Bokkers. Hoe we dat optreden gaan invullen is aan jullie .

Er zijn wel een aantal belangrijke aandachtspunten:
De show mag niet gevaarlijk zijn voor het paard en/of zijn omgeving;
De show mag niet met dwang zijn aangeleerd en geen angst of agressie bij het paard veroorzaken;
Een goede baas/paard relatie is belangrijker dan perfectie.

Geef je vóór 21 juli op door een mail te sturen naar HE2009@bokt.nl met daarin een uitgebreide beschrijving van je show of optreden, je kunt ter illustratie een aantal foto's bijvoegen en een filmpje is natuurlijk helemaal fantastisch. Zet in je email in ieder geval je (Bokt)naam en leeftijd van jou en van eventuele andere groepsleden. Het Bokt team maakt een selectie van de beste/leukste tien inzendingen. Op deze inzendingen kan daarna gestemd worden door Bokkers. De drie inzendingen met de meeste stemmen mogen hun kunsten tonen op één van de drie dagen op Horse Event. Sta jij niet graag in de picture maar wil je wel graag een bezoek brengen aan Horse Event? Bestel via Bokt kaarten met 20% korting!.

Let op: Aan deze actie zitten een aantal voorwaarden verbonden:
Meedoen is alleen mogelijk voor leden van Bokt.
Als je meedoet verwachten we van je dat je zelf de mogelijkheid hebt om met paard(en) op 11, 12 of 13 september naar Deurne te komen. Zorg er dus voor dat je niet last minute af hoeft te zeggen.
Per groep geldt een maximum van 8 mensen/paarden.
Tijdens de dag van de show zijn er geen stallen beschikbaar, parkeerplaats voor trailers is gelegen naast het terrein van Horse Event en er is een losrijpiste aanwezig.
De show mag max. 20 minuten duren en moet uitvoerbaar zijn in een longeercirkel of op een graspiste. Ruiters en amazones dienen een cap te dragen.
Deelnemers ontvangen 2 entreekaarten p.p.

Succes iedereen . Als je vragen hebt over deze actie, stel ze gerust hier in het topic of via de mail: HE2009@bokt.nl. We zijn erg benieuwd naar jullie inzendingen en hopen dat we met Bokt een drietal gave shows kunnen toevoegen aan het programma!

Het lijkt mij erg leuk om mee te doen, ik heb nog geen idee bedacht met wat ik zou willen doen. Ik dacht dat er vast nog wel meer mensen zijn die het ook leuk lijkt om hier aan mee te doen. Of dat er creatieve mensen zijn die iets leuks kunnen verzinnen, natuurlijk zit ik zelf ook niet stil.

Spreekt jou dit ook wel aan? Dan hoor ik het graag. :D

Groetjes, Chantal

Anoniem

Re: Horse event 2009 Wie wil meedoen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:37

Tja, ik zou het leuk vinden als er westernruiters meededen. (niet dat ik er ben, maar het is leuk ter promotie) maar met alleen een longeerbak of weiland kan je natuurlijk niet heel erg veel.....

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 17:40

Hmm, dat had ik dan niet goed gelezen..
Maar misschien iets in de vorm van halter/IHT? Dan word het natuurlijk al iets minder leuk om hier aan mee te doen. Ik zal even informeren of ze misschien een uitzondering kunnen maken en een bak tot beschikking kunnen stellen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:22

We hebben de vraag voor een andere bodem uitstaan bij de organisatie van HE maar de organisatie is natuurlijk ook erg beperkt in haar mogelijkheden. HE heeft altijd al een druk programma en de pistes zijn altijd al behoorlijk bezet. Maar we laten wat weten zodra we meer weten.

nice_cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:40

Ik ben benieuwd.. Zou goede reclame zijn voor onze sport... Komen altijd veel mensen op HE....
Xxxx Shan

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:55

Het lijkt mij ook wel leuk om mee te doen in de halter....

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:29

We hebben contact gehad met de organisatie: als er een WN demo komt en jullie gekozen worden, kunnen jullie beschikken over een rijbak met zandbodem, daar wordt dan plaats voor gemaakt. Ik ben benieuwd of jullie wat kunnen verzinnen :)

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:07

Super leuk zeg!

Ik zou er graag aan mee willen doen! Ik ben een Jeugdruiter, en heb onder tussen al aardig wat ervaringen opgedaan in binnen en buitenland.. en zou onderdelen zoals Showmanship, Horsemanship, Trail en Pleasure kunnen vertegenwoordigen bijv!

http://x-racheltje.hyves.nl

Als je op me hyves kijkt bij foto's en dan wedstrijden kan je misschien een beetje zien wie ik ben (Of herken je me!)
Ik hoor het wel van je!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 09:24

Harstikke leuk dat je mee wilt doen!
Ik heb alleen nog niets van de organisatie gehoord, ivm de bak.
Zodra ik meer weet plaats ik wel weer een berichtje.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:29

Er is mogelijkheid om een rijbak te gebruiken!!
Dus we kunnen iets leuks gaan bedenken.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:08

Wil wel meedoen, alleen moet dan wel een paard zien te scoren.. :P Maar ben er toch die 3 dagen.. ;)
Dus als iemand een paard te leen heeft! :D O:)
Mijn eigen paard kan geen reining meer aan.
Maar ik zou dus de reining kunnen vertegenwoordigen! :D

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:09

Western op een ezel? Is in ieder geval weer eens iets anders!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:13

Ja maar Jasper, mensen zien vooral western in de vorm van reining, pleasure en trail.. Met een ezel zou je trail kunnen doen, maar het is niet echt de bedoeling dat iedereen op ideeën komt om het zelf 'eens te gaan proberen'.. In veel gevallen gaat dat mis..

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:30

Ships! Zit ik twee jaar lang voor niets op les. Mijn ezels lopen menig pleasurepaard de bak uit (ten minste dat hoop ik op de pleasureclinic van vanmiddag :D)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:28

Een ezel zal nooit over dezelfde 'gangen' kunnen beschikken als een QH. Ik zeg niet dat je voor niks traint, maar het is geen goed voorbeeld om te laten zien op een groot evenement.
Je moet écht de goede pleasure-gangen kunnen laten zien, en ezels beschikken daar nou eenmaal niet over :n

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 21:32

Heel leuk! We zijn nu dus al met 3! 2 reiners, en 1 pleasure ruiter! Misschien is het leuk als we nog iemand vinden die de trail oid wil gaan doen? Of de hunter? Of misschien nog een pleasure ruiter?

Iemand een idee?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:42

helaas mijn paardje moet nog ingereden worden en heb geen vervoer.
maar wat het altijd goed doet op dit soort events mbt western is laten zien hoe rustig en cool het ras is.
dus dat ze niet schrikken van rare dingen, applause, 2 man erop, zonder zadel , brideless enz enz dat soort dingen.
dat is namelijk een groot verschil tussen engels en western.... de rust in de quarter en onze manier van rijden.

elliebelle, die van jou kan toch wel brideless wat stopjes ed of niet? dat maakt namelijk indruk, een paard laten stoppen zonder teugels :-)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:49

Gaat dit over een show op alle drie de dagen? Of op ééntje? :-)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 21:52

Maken we er dan geen circus act van?
Ik denk dat als we onze manouvres allemaal goed uitvoeren, en alles goed uitleggen hoe, waarom we het doen. En hoe we het paard corrigeren. Hoe we hem trainen voor een wedstrijd.
Wat we op een wedstrijd moeten doen, waar het paard aan moet voldoen, hoe hij eruit moet zien etc.. Is dat geen betere reclame voor het western rijden?
Mensen hebben er al een cowboy en indiane idee van, en als we er dan ook nog met 2 man op gaan zitten, word dit idee dan juist niet meer benadrukt?

Ik weet het niet hoor, dit is wat ik denk...

Natuurlijk is het wel leuk om aan het eind nog even zonder hoofstel een paar stopjes te maken.

Toekie: We mogen op 1 dag een show doen van 20 minuten. :D Mits we natuurlijk uitgekozen worden.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:54

Ik kan met devil wel stoppen en spinnen zonder hoofdstel maar of hij het in een vreemde omgeving ook doet }:0 .

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:55

okee snap wat je bedoeld. 2 man erop is dan misschien wat overdreven.
maar stukje bridelees reining op het einde als klapper zeg maar? laat wel zien wat je met al die training kunt bereiken, dan wel goed natuurlijk

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:01

Bridleless op een grasveld is ook best tricky. ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:02

Elliebelle schreef:
Toekie: We mogen op 1 dag een show doen van 20 minuten. :D Mits we natuurlijk uitgekozen worden.

Gaaf. :D

Het lijkt mij heel leuk, maar ik kan eigenlijk alleen op 11 september. En wanneer je evt. mag, dat weet je van tevoren niet neem ik aan...

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 22:04

Ja een stukje bridleless op het eind lijkt me wel leuk.
LindyH: We hebben een rijbak met zand tot onze beschikking.

Toekie: Ik denk niet dat we veel te zeggen hebben , en allang blij moeten zijn als we mee mogen doen. We kunnen natuurlijk wel onze liefste ogen opzetten, en vragen of we de 11e dan mogen. :*

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:05

Haha ja is ook. ;)
Ik wil me dus wel ter beschikking stellen (pleasure, misschien hunter), maar onder voorbehoud dan (reserve). :P