Hollands next top horse was een aanfluiting!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

danielle1910

Hollands next top horse was een aanfluiting!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:51

Halloo iedereen!!
Wat leuk dachten we, gezellig een dagje naar de finale van hnth met je paard! Nou... alles was in de soep gelopen en niet zo'n beetje ook!!
We kwamen daar aan en we moesten al een heel eind lopen naar het secretariaat!!
Toen kregen we meteen te horen dat we binnen nu en een kwartier klaar moesten staan in de losrijbak!
Wij waren in die losrijbak en enkele minuten voordat we naar de hoofdring gingen komt er een meisje met een wijziging van hoe het eigenlijk moest gaan. We gingen eerst in groepjes van 3, maar nu gingen we met zn allen (26 paarden) in de hoofdring.
Nou dat werd zowieso al niks. Een groot scherm, publiek en heel harde muziek en een gillende presentatrice!!
Toen er paarden om de beurt de bak in gingen, ging alles meteen al aan de kletter... en ze lieten er steeds meer binnenkomen totdat iedereen binnen was... Alle paarden zijn zo ongeveer wel op hol geslagen en er zijn er 2 losgebroken die later wel weer werden gepakt. Het leek wel een circus attractie! Eindelijk kreeg je de kans om wat te vertellen over je pony/paard, maar daar is niks van gekomen. Iedereen moest opschieten en er werd 1 vraagje gesteld. Meestal ook wel een banketstaaf vraagje zo van: Wat heb je gedaan om hem zo mooi te krijgen? of Waarom doe je mee aan hnth?? allemaal onzin vragen! Het was duidelijk dat er totaal geen voorbereiding was... Ze wisten niet wat ze moesten vragen!! En er stond dat er gepimd moest worden, nou de winnaar was niet eens gepimpt!!! En dan ook nog dat de shetlander van de winnaar niet eens met het eigen baasje liep, maar met de vader van dat meisje, want ze durfde er niet mee te lopen....
na 3 kwartier zwoegen en zweten met een springende en bokkende pony mochten we eindelijk de ring verlaten met de mededeling dat de jury zich ging beraden en dat we zo weer in de ring mochten komen voor de einduitslag. Nou niks dus!! We waren nog niet koud in de uitrijbak of er kwam een meisje met de mededeling dat het te druk was en te gevaarlijk om allemaal weer terug te keren in de ring alleen de 3 winaars mochten er nog in. Ze pakte een briefje uit haar zak en noemde roekeloos de 3 namen van de prijswinnaars.. We stonden allemaal perplex, we dachten dat we het niet goed gehoord hadden. Maar ze zei de rest is klaar en mag naar huis.. dus met andere woorden: de rest mag oprotten!!! Wat een slechte organisatie!!!!!!!! We vinden het egt schandalig hoe wij en jullie allemaal zijn behandeld!! Ze vergeten zeker hoeveel geld ze eraan verdiend hebben... Daar hebben wij allemaal wel voor gezorgt hoor!! Maanden werk met stemmen en al dat gebeuren... allemaal om je paard te zien flippen en zo weer nar huis gestuurd te worden!!! Ik weet heus wel dat niet iedereen kan winnen en dat maakt me eigenlijk ook niet uit, maar als ik een leuke dag had gehad had ik tenminste iets om op terug te kijken!! Als ik er nu aan denk, denk ik alleen maar : WAT EEN AANFLUITING!!!!!!!! Voor mij nooit meer!! Alle moeite voor een goedkoop lintje!!

HRE

Re: Hollands next top horse was een aanfluiting!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:54

woh een vriendin van mij die mocht er ook heen met haar pony'maar in die mail je die kreeg stond toch echt die idingen in die jij ook zei maar dat ze oppeens veranderd zyn wat appart .. :S

danielle1910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:57

Jaa is het ook, het is gewoon allemaal heel erg slecht geregeld en dat mag iedereen weten, want op de site van hnth doen ze gewoon alsof hun neus bloedt.....

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:49

Misschien voor hun ook de eerste keer zoiets??
Ik doe sowieso niet aan zulk soort dingen mee. Je weet zelf groot terrein, warm weer, schreeuwende mensen. Als je paard daar dus moeite mee hebt moet je erop bedacht zijn.

Tuurlijk het is hartstikke zonde. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen een paar minuten lang iets over zijn paard kan vertellen. Waarom heb je dan geen leuke dag gehad. Een jury beoordeeld hoor. In de dressuur ook zo. Al vind jij nog dat je de knapte pony hebt, de jury beoordeeld.
Je hebt toch een leuke dag gehad lijkt mij. Paard/pony op groot terrein geweest, het was mooi weer. Je bent in de ring geweest.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:00

Allemaal heel sneu en jammer natuurlijk, maar het was een beetje te verwachten....

Groot terrein, warm weer, allemaal mensen.. dingen die je van tevoren al zou weten.. geen fijne omgeving voor je paard.
Bovendien, als ze iedereen in groepjes van 3 de bak in zouden laten gaan en iedereen een verhaal zou mogen vertellen zou het ontzettend lang gaan duren. Voor niemand leuk. Dat dit een betere oplossing is wil ik niet zeggen, maar het originele idee is ook niet goed.
En wat maakt het uit dat de vader met de pony liep.. het gaat toch om de pony, niet om het baasje?
En dat uiteindelijk niet iedereen de bak weer in mocht snap ik ook wel.. ze zagen dat het de eerste keer een grote ramp was.

Naast dat is het natuurlijk allemaal erg zonde, maarja, het was ook de eerste keer dat het georganiseerd werd. Ik hoop dat ALS er een deel 2 komt, ze er van tevoren beter over nadenken en organiseren.

danielle1910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 22:43

het was ook allemaal de 1e keer, maar alles had gewoon beter geregeld moeten worden!! En ik snap zowieso ook wel dat je niet kan winnen! Ik vond ook dat er veel mooiere paarden waren, maar ze hebben gewoon zoveel geld aan ons verdiend, dat ze het wel beter hadden kunnen uitdenken! En over de omgeving: ik had ook verwacht dat het niet vlekkeloos zal gaan, maar ze deden de muziek ook niet zachter toen alles aan de kletter ging... en ze lieten ons gewoon maar tobben met onze drukke paarden!! En ik snap heus wel dat het de jury's keus is..... dat had ik ook niet gezegd dat dat slecht was!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:48

Ach ik vond het hele gebeuren sowieso al vrij barbie achtig.
Vreselijke site ook.
Dit is er een in de categorie 'leuk voor de baasjes, maar de paarden doe je er geen plezier mee' wat mij betreft

danielle1910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 22:53

daar heb je gelijk in!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:52

Ik vond het wel een leuk idee heel dit gedoe.
Maar uiteindelijk liep het allemaal op 1 groot drama uit.

Er leek helemaal niets geregeld, niemand wist wat hij of zij moest doen.
Maar volgens mij was de winnaar zoiezo al bekend want ze hadden de deken al klaar, die speciaal aangemeten zou worden op het paard.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:40

Vooral heel apart dat die Shetlandhengst al verschillende keren is afgekeurd bij het NSPS en nu Hollands Next Top Horse is geworden ...

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:45

Hier heb ik dus helaas 7,50 aan uitgegeven....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:46

Lobke_ schreef:
Maar volgens mij was de winnaar zoiezo al bekend want ze hadden de deken al klaar, die speciaal aangemeten zou worden op het paard.

:oo Dat is wel heel erg!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:49

_Miesje_ schreef:
Hier heb ik dus helaas 7,50 aan uitgegeven....

Ik gelukkig niet, wilde misschien nog meedoen, maar heb ik toch maar niet gedaan. En natuurlijk warm weer, veel mensen, andere paarden, dat is niet echt geweldig voor een paard. Maar ze hadden (zoals ik het nu hoor) wel beter kunnen organiseren!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:52

Ik vond het al een aanfluiting toen ik 7,50 moest betalen, toen ben ik gelukkig afgehaakt. Het was mij allang duidelijk dat de hele wedstrijd alleen draaide om geld.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:58

Ik heb ook meegedaan met mijn lievelingspaard Imola.
En hoewel het allemaal idd wat rommelig verliep heb ik een hele leuke dag gehad. Ik was erg trots dat ik daar mocht lopen en Imola ging helemaal showen en niet aan de kletter. Ze was echt superbraaf en leek het prima naar haar zin te hebben.
Ik wilde iedereen laten zien dat ik stapeldol ben op haar en supertrots en dat is gelukt. En die rozet vond ik toch een leuk aandenken.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:00

Lobke_ schreef:
Ik vond het wel een leuk idee heel dit gedoe.
Maar uiteindelijk liep het allemaal op 1 groot drama uit.

Er leek helemaal niets geregeld, niemand wist wat hij of zij moest doen.

Ik las ergens in een verslag hier op bokt dat ze verschillende maten dekens klaar hadden liggen, omdat er zoveel verschillende soorten paarden mee deden.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:03

Heb Ik ook gelezen op de site. Zou best kunnen, maakt me niet uit. Voor mij is Imola een echte winnaar !!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:53

Ik heb ook meegedaan, en ik vond ook dat het allemaal wat rommelig geregeld was.
Ik had dan weer wel het geluk dat mijn pony héél erg braaf was, hij was bijna niet onder de indruk van die grote ring met massa's publiek.
Maar ze stuurden een week van tevoren een mail met instructies, en als dat opeens allemaal op het laatste moment wordt gewijzigd is dat best verwarrend.
Er stond bvb.
- in groepjes van 3: is niet gebeurd
- worden vragen gesteld n.a.v. je profiel: niet gebeurd, ik kreeg een vraag over wat ik met de €1500 euro zou doen

En zo zijn er nog wel wat dingen. Dit hadden ze allemaal van te voren kunnen bedenken i.p.v. van het 5 minuten van te voren te melden.
En iets wat ik wel echt heel slecht vond was de prijsuitrijking. Van te voren werd er gezegd dat iedereen weer de ring in moest, dus iedereen bleef wachten in de bak erachter. Komt er opeens iemand aangelopen met het bericht dat de 3 winnaars mogen blijven en de rest bedankt en tot ziens; de groeten! :evaw:
Iedereen was stomverbaasd en vond dit natuurlijk geen stijl. Wij dachten er komt een spannende finale aan, maar nee hoor, absoluut niet.

Verder heb ik het wel heel erg leuk gehad, maar de organisatie was gewoon niet goed.
Ze hebben er heel veel geld aan verdient dus ze hadden best wat meer hun best kunnen doen vind ik.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:58

Nouja zeg. Balen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:59

Was te verwachten. :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:03

Eerlijk gezegd snap ik al niet dat je aan zoiets mee doet. :+
Ik bedoel, mijn paard doe ik er geen plezier mee, al helemaal niet in die hitte en zolang IKzelf maar weet dat ik een Top Horse heb :+: . Wat kan mij het nou schelen wat een ander van mijn paard vindt? Ik hoef er in elk geval geen lintje of prijs voor, want die wegen toch niet op tegen mijn gevoelens voor mijn paard. :n

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:03

hallo
ja ik kan wel begrijpen dat je het niet egt een geslaagde middag vond. nou ik hoop dat je wel een lief paard heb en dat je er nog veel van mag genieten
nou doei doei

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 06:00

Had dat van de finale nog helemaal niet in de gaten. Mijn paard werd overgenomen toen ik de ring uit kwam, kon ik ff wat drinken. Toen kwam er iemand van de radio voor een interview. Daarna was ik aan het grazen met Imola en toen hoorde ik het pas. Maar ik lag nog in een deuk van dat intervieuw. Die jongen dacht dat ik van de organisatie was en vroeg of ik een favoriet had. Dus ik blerde jaaaaaa, hahaha..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:11

Tja, ik zou me sowieso al niet inschrijven voor zoiets, het is toch overduidelijk dat het geldklopperij is als je bij de inschrijving al 7,50 moet betalen? :=
En dan die smsjes waar je mee moest stemmen.....

Weet wel waar ze die 1500 vandaan gehaald hebben.....

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:32

Het is ook niet ons ding........MAAR als je je ergens voor opgeeft, daar hard voor werkt (poetst), reist en regelt mag je van een organisatie verwachten dat ze de deelnemers leuke en spannende uurtjes bezorgen. Zeker als de finale plaatsvindt op een internationaal evenement, waar dus voldoende kennis is om het te doen slagen............

Dan maakt het ook geen fluit uit als je niet bij de winnaars hoort maar heb je wél het idee gehad dat je aan iets leuks hebt deelgenomen en kan je met een goed gevoel naar huis.