mishandeling pony bixie Heeten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
musinge
Berichten: 362
Geregistreerd: 13-03-09

mishandeling pony bixie Heeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:54

Afgelopen zaterdag was er een bixie in Heeten. Zo lief, al die kindjes die zo hun best doen.

Dit keer was er echter sfeerbederfer in het spel. Onderstaande heb ik al gemeld bij onder het hippische evenementen Heeten, maar ik wil het toch nog even kwijt. Ik ben nog steeds ongelooflijk teleurgesteld in die mensen, dat ze zo met hun pony om gaan.
Hieronder mijn verhaal.

Er was een jochie dat een a proefje in de bixie moest rijden op een 4 jarige bonte shetlander. Dier was 4 jaar en nog maar net zadelmak. Jochie nog nauwelijks rijden. Valt er in de eerste bocht gelijk af. Vrouw pakt de pony vast en ropt in de bek en jochie moet er weer op. Pony draait bij en vrouw trekt een paar keer in de mond en schopt. Jury zegt dat ze gediskwalificeert zijn en dat ze normaal met de pony om moet gaan. Ze mogen nog wel een rondje door de ring ( op verzoek van mevrouw). Er was toch tijd zat, want ze liepen voor.
Valt dat joch er nog een keer af. Pony blijft braaf naast hem staan en gaat grazen. Vrouw pakt die pony beet en begint in de mond te trekken, te schreewen en wel 20 of 30 keer te trappen tot zo'n terreinbewaker en de jury haar vertellen dat ze moet stoppen en de ring moet verlaten. Dit in een BIXIE RING!!! dit kan tochniet?

Later bij hun vrachtwagen gingen ze weer de pony verrot trappen. Echt gemeen. Pony deed niks verkeerd. Toen heeft de omroepster gezegd dat ze op moesten houden.

Er is officieel een rapport op gemaakt. Bij springen zijn ze later geweigerd.
Dit kan echt niet. Moet je zien hoe al die kindertjes er bij stonden te huilen. Moeten ze daarna ook nog hun proef rijden.

Ik was echt zo boos. Heel erg boos. Vreselijk boos. Zo'n wijf moet gewoon de cel in en die kerel ook!

Sorry, maar dit kan toch niet?
Wij moeten toch het goede voorbeeld zijn voor die kinderen? Gaan een stelletje ouders o.i.d. een pony voor hun neus staan te mishandelen.
Echt om misselijk van te worden.

Zijn er nog mensen die dit gezien hebben? Ik heb gehoord dat zelfs iemand het heeft opgenomen op film.

ansje1985
Berichten: 193
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: T'gooi

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:57

Jeetje wat vreselijk!!!
Bah wat een gekke heb je toch op de wereld.
Als ik zoiets zou zien zou ik op die vrouw afstappen en zeggen als je nog 1 keer je pony schopt schop ik jou.
Misselijk hoor bah bah

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:59

ongelooflijk |(

Lailaa

Berichten: 3025
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Deventer

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:01

Waar gaat het toch heen in de wereld hier. :(

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:02

Zo dat had ik niet laten gebeuren. Is dat wijf helemaal gek geworden.

Pony afgepakt, geld geven en pony meenemen, db bellen.. idioterie

Dressagegirl

Berichten: 1187
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:02

jeetje. je gaat je pony toch niet trappen als je eraf valt.:S
ik was 6 toen viel ik er ookk elke dag af en een keertje met mijn rug op de bakrand en ook een keertje op de stenen ik ga huilen mijn mama pakt de pony en zet er gewoon iemand anders op die hem wel baas kan. je gaat zo toch niet met je dier om of wel dan:S

JeroenK
Berichten: 198
Geregistreerd: 08-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:03

Belachelijk dit soort dingen. Gelukkig is er wat van gezegt, maar vaak genoeg mee (niet op bixie want daar ben ik nooit) dat er helemaal niets aan gedaan word.. Meestal zeg ik er zelf wat van, word ik meestal uitgelachen.. ach.. kan mij wat schelen. Stelletje debielen.

musinge
Berichten: 362
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:04

Als ik zoiets nog weer meemaak, dan hou ik zo'n vrouw staande en bel ik de politie maar of zo. Nu kreeg ze alleen een waarschuwing. De KNHS moet nu verder kijken wat ze gaan doen. Er is een rapport opgemaakt.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:09


JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:32

Pfff, heftig inderdaad. Heeten is hier erg vlak blij. Vind het echt te walgelijk voor woorden als je je zó laat gaan, en dan ook nog eens in de ring, terwijl de pony er niets aan kan doen. Laat ze maar eerst haar zoontjelief eens wat rijkunsten bijbrengen, ipv. hem te leren hoe hij zijn pony in elkaar moet trappen. 't zal niet geheel toevallig zijn als 't kind zelf later ook op deze manier met paarden omgaat. Ontzettend jammer.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:46

Wat ontzettend naar -:(-
Ik zou die vrouw zelf echt een rotschop hebben gegeven! _-:(
{sorry dat ik zo agressief reageer maar ik kan hier dus echt niet tegen}

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:54

100% eens met angrywolf. Als ik zoiets zou zien zou ik in alle staten zijn. Heb al eens eerder een kind dat haar pony stond af te ranselen de zweep afgepakt en haar hem zelf laten voelen. Alsof die arme pony er wat aan kan doen dat JIJ niet rijden kunt!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:57

Helaas gebeurd dit steeds vaker...

Ouders met 0,0 verstand, kind op een veel te jonge pony ....

Walgelijk. Ik weet niet of de ouder ook wedstrijden rijd, maar hopelijk weigert de knhs ouder om nog op concours te verschijnen, of dit nu van kindlief is of van zichzelf.

Blackmagic85

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:07

En het ergste is nog dat dit de volgende generatie is! :n
@ melsh: BRAVO! een grote pluim dat jij dat meisje een afransel hebt gegeven!! (geen last van ouders/politie gehad?)

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:11

Vreselijk dat dit gebeurd.

Maar wat vreemd dat ze na de diskwalificatie toch de springring in wilden, normaal moet je meteen het terrein verlaten, en eventuele prijzen moet je zelfs inleveren.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:20

idd sommige mensen kan je echt niet vatten.
Ik heb laatst met mijn welshhengstje en neefje ook meegedaan aan een soortgelijk evenement. En je gaat daat toch naartoe voor je ontspanning en de fun voor de kinderen.
De pony gaf ook een bokje en men neefje gleed er ook af, was wel op het inrijterrein. (pony schrok van de speaker) Tuurlijk was ik geschrokken, uit bezorgdheid voor mijn neefje. Maar geen haar aan mijn hoofd dat er ook maar aan dacht om de pony te straffen. En al een geluk dacht mijn neefje er net zo over want na 2 minuten wilde hij er al weer op en hebben we een 4e prijs binnegehaald.
Ponies en kinderen draait om fun!!!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:21

sowwwwwww!!!!
Ongelooflijk!
Maar weet je,vroeger had je echte paardenmensen,nu heb je mensen met paarden,snappie?
Echt ongelooflijk dat dit kan en die arme kindertjes die dat meekregen,kan zo janken!!! |(

Moet het niet zien gebeuren dan zwaait er wat! :(
Zo iemand moeten ze direkt het dier afnemen,zonder pardon!!!

Ik zeg altijd: als iedereen goed zou zorgen voor alles wat er op zijn eigen kleine stukje aarde was dan was er half zoveel leed!

Pimpelpaard

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:23

Met al die mobieltjes tegenwoordig moet er toch iemand zijn die dit heeft weten te filmen. Heb je mooi een stukje bewijs bij je melding!

CoolHorse

Berichten: 216
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:27

dus die pony deed niks en dat jochie viel er zelf af?
Laatst bijgewerkt door CoolHorse op 30-06-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:28

CoolHorse schreef:
dus die pony deed niks en dat jochie viel er zelf af?


kan best wel gebeuren hoor, zeker met zo'n shetje.
dat beweegt meer dan ze vooruitgaan en dan een bocht en geen vaste zit :-)

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:30

TS-er, hoe oud ben jij? dat je geen actie hebt ondernomen? :)
gewoon een vraagje hoor, als je jong bent kan ik dit begrijpen! :)

Ik zelf had actie ondernomen... dit is mij al veel te vaak overkomen.... ik trek mijn mond los.. dit moeten ze niet voor mijn neus doen.. daar kan ik niet tegen...
dit kan maar zomaar niet, echt belachelijk....

Ik heb al meerdere kinderen laten diskwalificeren omdat de ouders de pony's liepen te slaan en te doen... questie van aangifte van mishandeling doen bij het secretariaat.

zijn ze nou helemaal bedonderd!

mars_loves
Berichten: 389
Geregistreerd: 06-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:31

Niet normaal meer hoor. Dat het een Bixie wedstrijd is heeft er niks mee te maken, ik vind dat dit helemaal niet kan, waar dan ook. Dat je je paard straft, oké. Maar niet op die manier...
Als ik er bij was geweest had ik de pony meegenomen, of ze het nou willen of niet.
Dat mag dan ook niet, maar dat interreseert me op zo'n moment niet.

PRE

Berichten: 255
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:31

En dan is er niemand die ze even de keiharde waarheid onder de neus smeren?
Bleh zeg, wat verschikkelijk...

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:38

tjee.... Verschrikkelijk!!
Ik zie die kinderen al voor me, huilend kijken naar een idioot... Ik had op dat moment politie, dierenbescherming ect ingeschakeld.
Wat vond het ruitertje er eigelijk van?
Vreselijk!!!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:55

voelde op dat moment niemand zich geroepen om haar even goed de wacht aanzette(of haar eventueel zelf even een goed pak slaag te geven?). Of stond iedereen er maar gewoon bij te kijken?