Ik heb zelf meegedaan, heerlijk gereden en daarover straks een ander topic, maar ook heb ik wat foto's van andere deelnemers kunnen maken nadat ik zelf klaar was.
Deze foto's zijn allemaal van de "PTV" zoals het obstakel/hindernis onderdeel van de TREC genoemd wordt. Er deden aardig wat bokkers mee, dus wie weet herken je iemand?

TREC is omtoming vrij! Dat betekend dat je zelf mag weten waar je mee rijdt, mits het niet paardonvriendelijk is. Hier Lotje die er voor kiest om op halsring te rijden.

Hier de "laaghangende takken"

Slalom

Mooie paarden waren er uiteraard ook

Deze hindernis was een kuil. Doel was er zo recht en netjes mogelijk door heen te stappen, niet draven, niet springen.

Hier is de Passage de Route (als ik het goed heb

Alles wordt natuurlijk zeer kritsch beoordeeld door de juries

Een van de twee bruggen die genomen moesten worden, natuurlijk liefst zonder twijvelen en/of scheef gaan.

Tussen de hindernissen mocht je deze keer alleen maar draven, behalve vlak voor een hindernis, dan mocht je terug naar de stap, of juist netjes aangaloperen om een sprong te nemen.

Sommige hindernissen waren laag en makkelijk zoals strobalen of boomstammetjes, maar deze bezembak zorgde bij een aantal paarden toch voor wat weigeringen. En, zoals je kan zien, bij een aantal paarden voor veel plezier

En dan kan het zomaar zijn dat je na een aktieve hindernis je paard helemaal terug moet rijden om hem heel rustig door een labyrinth te rijden! De balkjes liggen los en als je ze aanraakt vallen ze eraf. Dat kost punten! Deze combinatie heeft er echter geen moeite mee.

De juries checken en overleggen weer over de te geven, of nemen,

Hier de smalle corridor. Deze mag in elke gang genomen worden, maar je verdiend de meeste punten door hem in galop te nemen.

Uiteindelijk deden er ongeveer 50 paarden mee en de prijsuitreiking, met paarden was dan ook een spectacle op zich!

Wie weet tot ziens op de volgende TREC wedstrijd in Wieringen Noord Holland?