TREC Aalten 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

TREC Aalten 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 12:45

Afgelopen weekend was tijdens de Fair in Aalten ook een TREC wedstrijd! Zie http://www.trec-club.nl voor meer info over TREC.

Ik heb zelf meegedaan, heerlijk gereden en daarover straks een ander topic, maar ook heb ik wat foto's van andere deelnemers kunnen maken nadat ik zelf klaar was.

Deze foto's zijn allemaal van de "PTV" zoals het obstakel/hindernis onderdeel van de TREC genoemd wordt. Er deden aardig wat bokkers mee, dus wie weet herken je iemand? ;)

TREC is omtoming vrij! Dat betekend dat je zelf mag weten waar je mee rijdt, mits het niet paardonvriendelijk is. Hier Lotje die er voor kiest om op halsring te rijden.
Afbeelding

Hier de "laaghangende takken"
Afbeelding

Slalom
Afbeelding

Mooie paarden waren er uiteraard ook :9
Afbeelding

Deze hindernis was een kuil. Doel was er zo recht en netjes mogelijk door heen te stappen, niet draven, niet springen.
Afbeelding

Afbeelding

Hier is de Passage de Route (als ik het goed heb :o ) hier moest je vooral in een RECHTE lijn over beide sprongen heen.
Afbeelding

Alles wordt natuurlijk zeer kritsch beoordeeld door de juries >;)
Afbeelding

Een van de twee bruggen die genomen moesten worden, natuurlijk liefst zonder twijvelen en/of scheef gaan.
Afbeelding

Tussen de hindernissen mocht je deze keer alleen maar draven, behalve vlak voor een hindernis, dan mocht je terug naar de stap, of juist netjes aangaloperen om een sprong te nemen.
Afbeelding

Sommige hindernissen waren laag en makkelijk zoals strobalen of boomstammetjes, maar deze bezembak zorgde bij een aantal paarden toch voor wat weigeringen. En, zoals je kan zien, bij een aantal paarden voor veel plezier :D
Afbeelding

Afbeelding

En dan kan het zomaar zijn dat je na een aktieve hindernis je paard helemaal terug moet rijden om hem heel rustig door een labyrinth te rijden! De balkjes liggen los en als je ze aanraakt vallen ze eraf. Dat kost punten! Deze combinatie heeft er echter geen moeite mee.
Afbeelding

De juries checken en overleggen weer over de te geven, of nemen, ;) punten.
Afbeelding

Hier de smalle corridor. Deze mag in elke gang genomen worden, maar je verdiend de meeste punten door hem in galop te nemen.
Afbeelding

Uiteindelijk deden er ongeveer 50 paarden mee en de prijsuitreiking, met paarden was dan ook een spectacle op zich! +:)+ Helaas heb ik daar zelf geen foto's van maar er zijn vast anderen die dat wel hebben :j

Wie weet tot ziens op de volgende TREC wedstrijd in Wieringen Noord Holland? :D

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:49

Leuke foto's Jeddah! Geeft een goed beeld van de PTV op zondag.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:49

Leuke foto's! :D Lijkt me heel erg leuk om een keertje mee te doen! :j Helaas is mijn ene paard te versleten om het nog aan te kunnen en mijn andere nog niet ver genoeg om al mee te komen. Hopelijk volgend jaar!

TessaVB

Re: TREC Aalten 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:50

Haha leuke foto's, die fjord ken ik. :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:52

Ha, jij hebt foto's staan maken van de ruiters die ik ook voorbij heb zien komen. :D

Leuk om anderen in actie te zien op het parcours dat ik zelf eerder die dag had gereden! TREC is leuuuuuuuk! Zeker voor herhaling vatbaar! 8-)

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:53

Jee, supersnel ben jij met de foto's zeg!!
Het was weer enorm leuk en jammer dat het al voorbij is.
Ondanks het zeer benauwde warme weer hebben de paarden toch hun best gedaan.
Jij hebt het ook goed gedaan zeg!! TOP +:)+

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:59

Hier alvast eentje van bij de prijsuitreiking:
Afbeelding
Stippie daarachter ergens ben ik!
Ziet er echt superleuk uit, al die paarden zo bij elkaar. Volgens mij heb ik er nog wat, zal zo es ff kijken.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:15

Hee Jeddah! Leuk die foto´s! En die prijsuitreiking was ook leuk, zo met zijn allen tegelijk bij elkaar te paard!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:56

Leuk jeddah +:)+ !! Geeft zeker een goede indruk van de opdrachten :j
Het was een enorm gezellig weekend met superweer en een gave lokatie!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:01

Dit lijkt me zó geweldig om te doen he!!! :D
Maar moet je ergens lid van zijn om mee te mogen doen of hoe zit dat? :)
Want Wieringen is vanaf Texel best goed te doen :j
Alleen ik heb een ijslander, en zijn draf is nog niet heel stabiel, hij gaat voornamelijk in telgang (zeker als hij wat gespannen is) echt goed springen kunnen we niet, maar een klein huppeltje moet lukken :j Ik denk dat hij dit ook wel heel leuk zou vinden :j En we kunnen er beide natuurlijk heel veel van leren :) Iemand die mij iets meer info kan geven voor als we het een keertje willen proberen?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:01

ik ben egen lid en heb ook meegedaan wendy15 :D
op die site die jedah gaf staat alle info.
en ik kan je aanraden een lesje te volgen bij hans en margot van www.trec-lessen.tk (al is dat niet echt in de buurt van texel ;) )

jeddah: wat super dat je de foto`s er al op hebt! leuk hoor! hoop dat alle foto`s snel online komen. aan de andere kant liever langzaam. kan ik nog extra lang nagenieten ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:01

Wat een leuke foto's :D !!
Zo te zien heeft iedereen het naar zijn zin gehad!!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:04

He Susan en Jeddah,....wat een geweldige foto's weer. dat geeft de sfeer weer goed weer _/-\o_ Enne Wendy15 ..kijk eens op http://www.trec-club.nl Je hoeft geen lid te zijn om de T1 te rijden. Het is erg leuk om te doen en als je iets niet kan/wil kan je die hindernis gewoon overslaan. Je krijgt alleen de punten niet.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:05

zij: Zo'n les lijkt me idd erg leuk :j Maar ga daarvoor niet helemaal met m'n paard naar zuid holland afreizen ;) Is er misschien ook zoiets in de kop van noordholland? :)
Maar is het een probleem als mijn paard ipv in draf in telgang gaat?

piecon: Ik ga vanavond eens rustig die site doorlezen :j Wel fijn dat je geen lid hoeft te zijn om een keer te proberen! :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:27

@ Piecon, alle credits naar Jeddah hoor! Deze heeft zij allemaal gemaakt ;)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:25

SusanW schreef:
@ Piecon, alle credits naar Jeddah hoor! Deze heeft zij allemaal gemaakt ;)

Oeps sorry! Mooi hoor Jeddah!

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:51

Wat een gave foto's! :D
Tot vrijdag had ik nog nooit van TREC gehoord..
Tot die demonstratie op de Country Fair, en vond het gelijk helemaal geweldig!
Het werdt ook heel leuk gedaan, en met allerlei soorten paarden!
Dat was ook de eerste keer dat ik die hindernissen zag, en die waren nog leuker! ;p

Toen zondag mocht ik zelfs meerijden met de PTV op Monty (die schimmel bij de kuil foto's ;p)
Die had die hindernissen nog nooit gezien, en normaal gaat hij met springen helemaaal uit z'n dak, maar hij vond alles heel eng, maar ik vond het net zo spannend! ;p Maar toch heeft hij zich goed gedragen! En ik vond het super leuk om te doen, en hoop zeker nog ooit een keer te kunnen doen!
Super leuke dag! En super leuke foto's!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:28

Dat ziet er echt leuk uit! +:)+ Toffe foto's!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:28

Thanks allemaal!

Leuk dat het topic hopelijk wat mensen over de streep trekt om te gaan TRECCEN! :D

Hey Liiiisaaa! Wat een SUPER leuke pony is Monty ook :j Ik hoop jullie weer te zien op een TREC!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:00

Jeddah erg mooie foto's!
Ik moet zeggen dat ik vol bewondering heb gekeken naar de vrouw zonder hoofdstel. Wat ontzettend knap! +:)+ Thuis in de bak oké, in het bosje om stal heen wordt al moeilijker. Maar helemaal ergens anders, met heel wat andere paarden én nog moeilijke hindernissen nemen ook! pfoee! Super goed!

Lijkt me superleuk zo'n Trec, ik denk dat mijn paard dat helemaal het einde zou vinden. Toch eens kijken of er niet een keer iets in de buurt georganiseerd wordt of te organiseren valt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:03

Wat een leuke foto's Jeddah!!

Jeddah schreef:
Mooie paarden waren er uiteraard ook :9
Afbeelding

Wat een schitterende combinatie is dat om te zien hé. Dat bruine leer op dat witte paard vind ik ook zo gaaf.
En ik moet echt nog een keer bij haar in de leer voor het 'hengstenvlechtwerk'. Niet normaal zo strak als ze dat kan.

Jeddah schreef:
De juries checken en overleggen weer over de te geven, of nemen, ;) punten.
Afbeelding

Streng maar rechtvaardig! :P (Vooral streng als ik die kop van mij zo zien := )

En ja, die prijsuitreiking met alle paarden in de bak vond ik echt heel gaaf. En 't viel echt op dat er dus ondanks dat de paarden zo dicht bij elkaar stonden gewoon nérgens gebakkelij of geklier was. De paarden stonden zij aan zij en iedereen tolereerde elkaar gewoon. Zo braaf!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:13

Wat enorm leuk om te zien. Ik ben ook zeker van plan eens mee te gaan doen. Maar ik zit echt met het vervoer.
Nu in ieder geval een idee van wat ik allemaal kan gaan oefenen!

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:34

wie is dat mooie witte paard, welk ras? die met de vlecht. echt schitterend paard!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:36

Dat is Chawa Visser met haar lucitano hengst.
Zijn naam ben ik even kwijt, maar zij heeft een eigen site dus als je even googled dat weet je meer

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:04

Malenka schreef:
Wat enorm leuk om te zien. Ik ben ook zeker van plan eens mee te gaan doen. Maar ik zit echt met het vervoer.
Nu in ieder geval een idee van wat ik allemaal kan gaan oefenen!

Hier nog eentje :D
Maar ik snap nu waarom Ascot altijd aangalopeerd als ik plat op zn nek moet voor laaghangende takken...die had dat TREC gebeuren al die jaren al in zn hoofd _O-