zida's eerste rij itp! 5 jarige merrie hold up x g ramiro z

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

zida's eerste rij itp! 5 jarige merrie hold up x g ramiro z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 20:12

Mijn prachtige mooie nieuwe aanwinst zida!
Ik heb zida nu bijna 2 weken. :D

Ze is een 5 jarige merrie van hold up premier x g ramiro z

Ze kent weinig en er is weinig mee gedaan. Ze is met 4 zadelmak gemaakt en afgelopen half jaar heeft ze erg weinig gedaan. Afgelopen 2 maanden heeft ze helemaal niks meer gedaan.

Uitgebreide info te vinden in dit topic [ITP] 5 jarige merrie Zida dag 1 t/m 11 bij mij! Flink opgeknapt!
En dan vooral even kijken naar de foto van de bezichtingen van 7 weken geleden en de foto van aankomst nu bijna 2 weken geleden! Ze was bij bezichtiging al schraal maar er is nadat ik gebeld heb dat ik haar kocht niet meer naar om gekeken waardoor ze nog meer is afgevallen en dus behoorlijk mager was geworden!
Ik moet dus helemaal over nieuw beginnen. Het is dus echt een project :D

Ik ben haar nu vooral aan het volstoppen met voer :D En veel aan het vertroetelen zodat ze wat rustiger word! Het verschil is al wel een beetje te zien in het andere topic. In het begin at ze niet, ze is erg snel nerveus en gestrest en de verhuizing was niet erg goed voor haar daarbij is ook nog eens heel eenkennig en heeft ze dus echt even nodig aan mij te wenne! Aangezien ik haar veel lekkers geef begint ze me al lief te vinden! :D :D

Ik longeer haar om de dag, ene dag los aan het halster en de andere dag aan de pessoa om wat spieren te kweken dat ze wat sterker word en dat ze rustig aan mij kan wennen en ze gaat ook steeds beter ontspannen! En ik rijd maar 1 keer per week 20 minuutjes. Dit was dus pas de 2e keer :D
Echt rijden is het niet te noemen. Daarom heb ik het ook bij rij itp gezet. Ik zit er op laat haar zoveel mogelijk op eigen benen lopen en stuur een beetje rond. :D :D :D En meer doe ik niet :D
Ik wacht eerst tot ze beter in haar vel zit en wat sterker geworden is voor ik met rijden echt aan de slag ga! Nu is het meer even zitten voor het gevoel :D

Toch ben ik al erg blij met hoe het nu gaat! Ik ben erg trots op haar hoe ze het nu doet!
Ze is erg gestrest, staat met knikkende knietjes maar is zooooooo verschrikkelijk braaf!
Ik had mijn beugeltjes voor de zekerheid weer flink kort maar wederom niet nodig! Ze zegt geen boe of bah! Ik zit zelf als klazimodo (of hoe je dat ook schrijft :+ ) wegens rugproblemen. En ben maarliefst 2,5 jaar uit de paarden geweest! Word aan gewerkt :Y)

Genoeg geschreven!! hier de foto's!

Dus eerst maar een beetje de stress die met opzadelen is opgebouwd er af aan de longe!
Afbeelding

En dan er op :D :D :D
Afbeelding

Met stappen begint ze al een beetje te ontspannen :D
Afbeelding

Stil staan is niet haar sterkste punt dus dat oefenen we dan gelijk maar!
Afbeelding
Even de andere kant op koekeloeren :D best interassant zo'n berg zand :P
Afbeelding

Filmpjes :D
mijn camera vrouw was ietswat dronken dus hopelijk worden jullie niet zee ziek na het zien van de filmpjes :D

En nog 2 rij foto;s van vorige week :D
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: zida's eerste rij itp! 5 jarige merrie hold up x g ramiro z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:18

Gefiliciteerd met je aanwinst! Het mocht ook wel een keer he :D

Ik neem aan dat je dat volstoppen moet voer lekker geleidelijk opbouwt?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 20:21

ja zeker :) Ze eet nu 2,5 a 3 kilo per dag. Ze begon met 2 happen. Daarna een halve kilo. Toen een kilo en zo langzaam aan gaat ze steeds iets meer eten :)
En over het voer krijgt ze suplementen om aan te sterken en (in haar hoofd) rustig te worden :)

Het heeft 5 weken geduurd! maar ben super blij dat ik heb volgehouden! Ondanks die heks van een verkoopster :Y)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:26

Wat een mooie merrie is het toch :+:. En ik weet zeker dat het over een half jaar een echt: ''Wauwwww'' paard word :j

Jullie zijn een leuke combi, gaat helemaal goed komen

Vind je erg vriendelijk rijden

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:27

nou je ziet dat paard echt met de dag groeien :)
ziet er echt gezellig uit :D

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:28

Idd wat een prachtig paard is het! Het ziet er al god uit, de foto's vind ik eigenlijk een slechter beeld geven dan de filmpjes. Want op de filmpjes zie je pas hoe net ze al loopt! ben benieuwd naar haar vooruitgang :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 20:49

:D :D Ik ben nu zo blij met haar! bijna 2 weken later...... De nare bijsmaak van de koop zit er nog iets in. Maar het geluk overheerst nu eindelijk :D

Bij de draf foto van vandaag zat ik er net op en was ze behoorlijk gespannen. Ben nu vooral bezig met haar laten ontspannen en beetje rond te sturen hoe ze daarbij loopt maakt me niet uit :) Eerst maar beetje de ontspanning zien te vinden en wat spieren kweken dat ze wat sterker word!

Ze begint in de omgang ook wat gezelliger te worden! Ze zat zo slecht in der vel dat het echt een zuur pruimpje was := Waar ze eerst van me weg galopeerde als ik haar wilde pakken komt ze nu naar me toe gegalopeerd als ik haar roep :+:
Ze vind andere nu ook heel lief! kimmert en LouiseB op bokt waren mee en hebben ook lekker met haar staan kroelen :D Echt een knuffeltje begint ze te worden :D

En ik ben zoooooooooooooooooooooooo ape trots op haar dat ze het in een kleine 2 weken al zo goed doet en zo vooruit gegaan is :D Mijn geluk kan niet op :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:01

Hartstikke leuk om weer een topic van Zida te zien!
Het is jullie gegund!

Violaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:25

Blijf me erover verbazen hoe goed ze groeit. Je kunt aan haar houding zien dat ze ook rustiger tussen de oortjes wordt. Hoest nu met opstappen enzo? Vast ook al wat beter.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:34

haha hier meld zich camera/foto vrouw. Sja wat dat filmen betreft next time beter :D dan blijf ik op mn plek staan:D. Ik vind het er verder netjes uitzien.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 10:27

Violaatje schreef:
Blijf me erover verbazen hoe goed ze groeit. Je kunt aan haar houding zien dat ze ook rustiger tussen de oortjes wordt. Hoest nu met opstappen enzo? Vast ook al wat beter.

Beter als bij hun op stal, daar draafde ze echt weg voor je je voet in de beugel kon doen maar nog niet helemaal goed. Ik heb heel erg last van mijn rug, als ik eenmaal zit valt het wel mee, maar ik kan slecht bukken en dus ook slecht mijn been omhoog krijgen.
Dus toen ik op wilde stappen en ik 1 voet in mijn beugel had en net op het moment dat ik mezelf om hoog wou hijsen draaide ze mijn kant op waardoor ik er slecht op kwam :+
En als ik zit is ze gelijk helemaal de weg kwijt en gestrest. Als ik dan even een rondje gestapt heb en beloont heb gaat het beter. Dus probeer daar meer ontspanning in te krijgen en straks leren dat ze netjes stil blijft staan Zodat ik met een stoel kan op stappen want ze is zoooooo hoog! :o

En ik heb net als jij, ik verbaas me ook over hoe snel ze opknapt. Dat had ik echt niet verwacht!
Dat geeft des te meer aan hoe slecht ze het gehad heeft bij die handelaar. Dat ze zo veel afgevallen is, is echt niet normaal. Zei noemde het dat ze haar spieren kwijt was (ze had al geen spieren dus dat kan niet eens :+ ) Naast dat ze op de wei staat heeft ze nog niet overdreven veel gegeten. Bij elkaar in de tijd dat ik haar heb ongeveer 12,5 kilo. Dat is voor zo'n groot paard niet veel. :)

Maar ik ben erg blij dat ze het zo goed doet! Voor ik naar de keuring ging had ik in de planning 2/3 maanden later te starten. Dat ik haar zo afgeleverd zou krijgen was wel het laatste dat ik had gedacht, iedereen die haar gezien heeft de eerste paar dagen vond het ronduit schandalig want in het echt is (was) ze nog dunner als ze op de foto;s doet lijken.

Maar ik ben even goed erg blij met mn knollie! Ze is super lief :D
zit wel een gebruiksaanwijzing bij, maar die ben ik nu aan het uitvogelen :D

Komt helemaal goed denk ik :D

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:35

Ziet er netjes uit Naath. Nu lekker veel vertrouwen winnen voor beide en dan komt het vast allemaal wel goed.

En ze is al mooi wat aangekomen. :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:24

Ze doet het super!!!

Ze oogt alleen wel beter als dat ze in werkelijkheid is helaas.
deze zijn van vandaag
Afbeelding
kreeg hem helaas niet gedraaid.
Afbeelding

Maar zo smal is ze dus. En dus ook zo slap daarom rijd ik maar 1 keer per week :)

Buik inhoud is wel een stuk beter geworden!
Afbeelding

Word nog wel wat! Komt helemaal goed :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:23

Ze ziet er echt al een heel stuk beter uit Naat!

Nog ff en dna kun je startkaartje gaan aanvragen ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 09:44

Ze heeft momenteel weer even een terug val helaas, ze heeft al weer 3 dagen niet gegeten en ze komt ook niet meer als ik roep.

Ze is wel nog gewoon rustig en ontspannen als ik haar eenmaal te pakken heb. Dus ze word gelukkig niet ook weer zo gestrest.

Even zien dus hoe het gaat.

Hopelijk kan ik straks met het indoor gaan starten!
En als ze nog wat meer tijd nodig heeft begin van het nieuwe jaar!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:10

hey dat is idd ook een leuk diertje. Mss tijdens het rijden net iets meer schakelen en laten wachten.

Veel succes

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:12

de laatste 2 foto's loopt ze erg netjes! :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:48

Dankje :D

Bulck schakelen klopt inderdaad!
Dat pak ik ook mee in de longe training maar daar heeft ze nog erg veel moeite mee (te slap, vooral achter)

Ze heeft het erg zwaar! Ik neem ook steeds iets meer galop mee om haar sterker te maken.

Denk dat ze over een maandje of 2 wel weer flink vooruit is gegaan :)

Tegen die tijd zal ik ook wel wat meer gereden hebben :D