Ik plaats hierbij enkele foto's van mijn nieuwe project. Het is een 6 jarig paard die ik nu sedert 3 maanden voor mensen rijd.
Door het verkeerd opleiden van dit paard, was van dit prachtig dier een zielig hoopje frustratie en verdriet gemaakt. Hij zat vast in zijn hele lichaam en geest. Ze waren al zover dat ze er een s&t in hadden hangen, met een martingaal dat hij wel rond moest staan en dan te weten dat hij pas 6 is en eigenlijk officieel pas 19juli
Echt triestig.Het is een chique type van paard, maar heeft wel veel tegen. Hij is groot (m78), lang, en een verschrikkelijke lange dikke nek die hij aardig op zijn front kan zetten...
Iedereen die me kent weet dat ik klassiek train, vetrekkende vanuit een actieve motor achterin.
Dat was bij deze dus niet mogelijk, hij was zo in dat front gereden, liep in wel 100 stukken (
zo voelde dat toch) dat ik niets mocht doen wat hem uit dat patroon bracht. Want dan nam hij me direct (blokkeren, bokken, ...)Dus ik moest even 'n "control alt delete" uitvoeren op dit dier. Dus eerste fysio en osteo laten komen en dan zijn we gewoon ritjes gaan maken in het bos en een keertje naar het strand. Gewoon zodat hij terug wist wat vooruit was en eveneens zijn lichaam leerde kennen.
Nu zijn we sinds enkele weken terug bezig met het dressuurwerk op te nemen en het begint ergens op te lijken. Het aandachtspunt blijft om hem niet in dat front te laten lopen als hij het wil, want dan drukt hij zijn rug weg en kan hij achter niet sterk bewegen.
Maar nu genoeg gesproken, dus hier volgen de foto's
FF foto'je van mijn oprit

Door het lange gras, naar ons afgereden stuk weiland

Toch ff checken of mijn zusje weet hoe dat fototoestel werkt

Toch mooi recht

Deze vind ik echt mooi

En terug naar stal