Whitney @ Oefen vrijspringen voor de keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Whitney @ Oefen vrijspringen voor de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 19:26

Whitney, een 6 jarige Indorado x Indoctro merrie die ik train voor de opa van mijn vriend, gaat over een week mee naar de stamboekkeuring in Roosendaal. Ze is toen ze 3 was door mij zadelmak gemaakt, maar is daarna vanwege rugproblemen (mijn rugproblemen) terug de wei opgegaan en is daarna niks meer meegedaan. Sinds oktober '08 staat ze bij mij zijn we vollop aan het trainen.

Op dit moment ben ik met haar dressuur B+4, en hebben we een keer een oefenparcoursje van 60cm rondgesprongen.

Omdat ze naar de keuring gaat, wilde ik ook nog een keer op een vreemde locatie vrijspringen met haar. Dus zijn we gisteren naar de oefenavond geweest bij de Fam. Moerings in Zegge. Hieronder het filmpje. Het is helaas een beetje moeilijk er commentaar op te geven, maar wilde het toch eventjes delen hier :).

Bloem24

Re: Whitney @ Oefen vrijspringen voor de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:01

Volgens mij gaat het wel goed toch?
Ik wil mijnes ook voor de keuring en moet ook maar eens zo gaan oefenen.. helaas hebben wij niet de mogelijkheid die jij hierzo hebt om te springen!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:24

JoycexLynn12 schreef:
Volgens mij gaat het wel goed toch?
Ik wil mijnes ook voor de keuring en moet ook maar eens zo gaan oefenen.. helaas hebben wij niet de mogelijkheid die jij hierzo hebt om te springen!

Ja, het ging boven verwachting! Kreeg hele positieve reacties, maar het is op de keuring altijd maar afwachten!

Nou, we hebben thuis een aantal keer geoefend, en via het kwpn in onze regio werd er een oefenavond georganiseerd, waarvoor je dus op kon geven, dus dat was echt ideaal. Maar heb het op meerdere stallen nagevraagd en het was ook mogelijk daar een keer 's avonds te oefenen, tegen een zeer laag bedrag. :)

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:44

ziet er goed uit!
alleen wat doet hij steeds als hij langs de mensen loopt? oren in de nek?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:45

Goed hoor. :))

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:47

Wat een super mooie merrie zeg!
Komt vast goed op die keuring :)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:53

Vind het er goed uitzien,alleen die losse balk lijkt nogal onnozel te liggen of komt dat door de hoek waaruit gefilmd word?
Veel succes op de keuring

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 12:12

ItsMeGaby schreef:
ziet er goed uit!
alleen wat doet hij steeds als hij langs de mensen loopt? oren in de nek?

Nou, ze heeft niet echt haar oren in d'r nek gelegd, het is meer een oor naar voren, en een oor naar achteren, wel haar manier van dreigen., het is een merrie die geen vreemden in haar buurt accepteert, ik was allang blij dat ze geen poging gedaan heeft tot iemand vermoorden, maar dat zal vast komen door de zweep die die mensen bij hadden. Het is een heel fijn paard, maar met een heel moeilijk karakter, ik ben er absoluut niet bang van, omdat ze mij ziet als baas. Maar er hoeft geen vreemde de wei in de lopen, want die gaat ze halen, en die pakt ze dan ook echt... := :x

@nonawen, bedankt! :D

@ Wendyashley, dat dacht ik inderdaad op het filmpje daarna ook te zien, maar tijdens de oefenavond zelf is het me helemaal niet opgevallen, denk dat het komt door de hoek waaruit er gefilmd is.

Bedankt iig voor jullie reacties :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:27

Ze springt alsof ze dat al veel vaker gedaan heeft, ziet er goed uit!

Volgens mij is ze nu ook veel meer 'paard' geworden dan de eerdere foto's die ik gezien heb.

Heel veel succes donderdag!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 21:32

Ja klopt inderdaad, ze is ook veel meer paard geworden, ze is echt een stuk opgedroogd, de foto hieronder was een jaar geleden. Afbeelding

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:35

Als mijn merrie weer helemaal beter is ga ik ook eens naar die oefenavonden van het KWPN. Ben wel benieuwd hoe ze doet in zo'n 'ring'. Met thuis vrijspringen doet ze het erg goed, ze heeft goede technieken..
Helaas blessure dus we moeten eventjes wachten..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 18:29

Mijn merrie had met de oefenavond goede technieken, maar is helaas ook geblesseerd sinds vandaag (was op de keuring niet goed.) Dus mogen volgend jaar nog een keertje :)