Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cocochanel

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-01-08

Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:19

Iedereen die weleens van een eigen paarden bedrijf droomt zit weleens te zoeken
of er wat in de buurt te vinden is,en ik dus ook ..
Nog nooit wat gevonden eigenlijk,te duur of te ver weg,maar toch altijd blijven zoeken,en nu heb ik het waarschijnlijk
gevonden! :)

weides,stallen,rijbak te huur voor een lage prijs..
Meteen gebeld en dol enthousiast,het was nog niet weg,de prijs was echt goed
te doen dus klonk te mooi om waar te zijn,we hadden voor vandaag afgesproken dat ik kon komen
kijken en het was echt perfect!

Het had wat achterstallig onderhoud,hier en daar moet wat gebeuren maar van wat klussen
ben ik niet vies!

5 hec. grond tot mijn beschikking waar ik mee mag doen wat ik wil (gaan daar een weiland
van maken waar paarden natuurlijk gehouden kunnen worden ) een aantal stallen,mogen er meer bij gemaakt worden en
een grote rijbak!

Kan eindelijk mijn droom gaan waarmaken! Wil graag een opfok/pension stal waar de paarden 24/7 dag en nacht
buiten kunnen lopen,met een speciale paardenwei waar paarden gestimuleerd worden om te lopen en niet met alleen
maar gras ;) een echt paardenparadijsje (dan natuurlijk wel met de tijd,moet nu eerst nog wel wat andere dingen gebeuren..)
En dan kan ik eindelijk paarden gaan kopen en verkopen,wil graag verwaarloose/mishandelde paarden gaan opvangen
en met zoveel ruimte moet dat zeker wel lukken,maar ook gewone paarden btw ;) en paarden trainen.

Ben echt helemaal blij,en moest dit toch even van me afschrijven!! :D

Mocht iemand nog tips hebben, let me know! ;)

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:21

super!! :D Je steelt mijn droom :+ Dus nu neem ik aan dat je echt een eigen bedrijf hebt/pensionstal of niet? Zoja, heb ik ook nog wel een ideetje.(als je wilt verbouwen)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:21

Het is jammer dat dat vast niet bij mij om de hoek zal zijn, anders had ik vast op de wachtlijst gewild! Wat een mooie droom en wat fijn dat je je droom waar kan gaan maken!

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:23

Superleuk :D
Zou ik ook wel willen
Maar eerst maar eens school afmaken en wachten totdat ik een rijke vent vind :P

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:25

Wat leuk zeg! Alvast echt super veel succes gewenst met dit alles!
*droomt vrolijk verder* :D

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:26

Heb je al een website? Dan zet ik je graag op mijn site met een lijst van natuurlijke pensionstallen.

Héél veel succes! :j

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:28

hmmmmm in de buurt van dordrecht kan ik me bijna niet voorstellen maar zou wel leuk zijn

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:28

hihi ik wil ook een fokstal voor shetjes/hafjes in mn achtertuin (maar goed dan moet ik eerste een groooooooootte tuin en een riiiiijkkee manvinden:P

heel veel succes ermee!

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:31

nee joh meiden geen rijke man vinden, gewoon goed leren en zelfstandig worden! kleine stapjes opbouwen en dan als je het echt wil, komt het wel! :D

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:34

helemaal geweldig! Snap dat je super enthousiast bent. Als het klaar is willen we natuurlijk wel een keer komen kijken :-)

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:35

Wat leuk :D Klinkt helemaal als mijn droom!

5 hectare grond voor een gunstige prijs, zou ik ook wel willen voor onze vzw *droomt verder*

Veel succes met je project!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:36

die rijke vent zoek ik ook nog :+

een leuke vent heb ik al wel en samen hebben we ook al een bedrijf en inderdaad stapje voor stapje, millimeter voor millimeter, soms word je er wat ongeduldig van, maar aan de andere kant is het ook niet erg dat het rustig aan gaat.

Toevallig staat er hier in de buurt nu ook een complete pensionstal te huur (met 25 boxen....), maar het is eigenlijk nog te vroeg. Ik ga volgend jaar weer een jaartje studeren en dat moet eerst af.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:38

Waar is het in Dord? :D

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:38

Pff dat is veel grond hoor. ik heb zelf 3.5 ha en onderhoud dat maar eens....

Wel een leuk project, maar als het niet jouw grond is, zou ik niet teveel investeren, tenzij je een huurcontract of pacht hebt.
Dus hoewel het een droom is, zeker eerst goed een businessplan opmaken en goed advies inwinnen.

verder succes

cocochanel

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:44

dankjewel voor alle leuke berichtjes,ben ook helemaal blij
StillAngel schreef:
super!! :D Je steelt mijn droom :+ Dus nu neem ik aan dat je echt een eigen bedrijf hebt/pensionstal of niet? Zoja, heb ik ook nog wel een ideetje.(als je wilt verbouwen)

hihi ideetjes zijn altijd welkom :D
Ik ga van de week nog alles bespreken,de details voor het contract etc. en dan zal ik wat foto's maken ;)
dan heb je een idee hoe het eruit ziet.. zit natuurlijk zelf ook helemaal vol met ideeen maar sta open voor alles want
wil het beste van het beste krijgen .. ;)

Arabesk schreef:
Heb je al een website? Dan zet ik je graag op mijn site met een lijst van natuurlijke pensionstallen.

Héél veel succes! :j

Thanxx... :) Heb nog geen site maar zodra alles af is zal het niet lang duren voor die er is.. dan laat ik het wel weten !!

tita schreef:
hmmmmm in de buurt van dordrecht kan ik me bijna niet voorstellen maar zou wel leuk zijn

is meer bij Gorichem in de buurt,half uurtje rijden voor mij,maar dat heb ik er graag voor over...de vrouw zelf woont er met haar kinderen in het huis dus is toch altijd toezicht(want anders zou ik mijn eigen paard er nooit neerzetten:))

En natuurlijk mag iedereen komen kijken als het af is! Kan echt niet wachten tot ik eraan kan beginnen!

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:46

StillAngel schreef:
nee joh meiden geen rijke man vinden, gewoon goed leren en zelfstandig worden! kleine stapjes opbouwen en dan als je het echt wil, komt het wel! :D


kost alleen zo veel tijd :')

cocochanel

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:53

bulck schreef:
Pff dat is veel grond hoor. ik heb zelf 3.5 ha en onderhoud dat maar eens....

Wel een leuk project, maar als het niet jouw grond is, zou ik niet teveel investeren, tenzij je een huurcontract of pacht hebt.
Dus hoewel het een droom is, zeker eerst goed een businessplan opmaken en goed advies inwinnen.

verder succes


Ja het zeker veel grond,maar dan heb je natuurlijk ook weer aardig wat mogelijkheden .. :)
Ik ga ook nog zeker wat advies hier en daar inwinnen,of er nog speciale regels zijn,waar ik rekening mee moet houden,en wil ook alles beetje met beetje doen,en niet al te veel er zelf inderdaad in investeren,maar meer met "winst" maar alles zag er verder nog wel redelijk uit op een paar dingen na dan,bak had speciaal zand,wat ondanks dat anderhalf jaar niet meer gebruikt was nog goed eruit zag,alleen wat gras groeide eruit en de omheining was hier en daar groen (moest wit zijn)..er waren een paar stallen die moesten opnieuw betegelt worden,water liep de verkeerde kant op,maar die heb ik voorlopig niet nodig,dus dat kan ook met de tijd..
kon wel van het weiland zelf hooien,dat was ook wel een pluspunt,ze had speciaal paardengras daar gezaait wat heel goed hooi voor paarden is,met klaver etc.. en een huurcontract krijg ik er gelukkig bij,dat was verder geen probleem :) laat ik uiteraard goed nakijken door iemand ;)

Thanx in ieder geval .. ;)

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:55

Citaat:
is meer bij Gorichem in de buurt,half uurtje rijden voor mij,maar dat heb ik er graag voor over...de vrouw zelf woont er met haar kinderen in het huis dus is toch altijd toezicht(want anders zou ik mijn eigen paard er nooit neerzetten:))

En natuurlijk mag iedereen komen kijken als het af is! Kan echt niet wachten tot ik eraan kan beginnen!


Gorinchem >;) ik ken hier niks wat te koop staat en wat gebruikt mag voor paarden aangezien mijn stalhouder zelf ook bezig is.
Dan moet het verder zijn dan Herwijnen, Haaften klop dat

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:56

Betaal je je niet helemaal scheel? Met dit soort dingen is het altijd een beetje kip of ei probleem: het kost vaak meer dan een maandsalaris om het te huren, maar je hebt niet direct klanten *oef* %)

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:56

Arabesk schreef:
Betaal je je niet helemaal scheel? Met dit soort dingen is het altijd een beetje kip of ei probleem: het kost vaak meer dan een maandsalaris om het te huren, maar je hebt niet direct klanten *oef* %)


en het is hier niet bepaald goedkoop

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:57

Jeetje! Wat gaaf!
Ik ga later ook een gerichte opleiding daarvoor doen. Ik zal het hoe dan ook voor mekaar krijgen!
Heel veel succes en plezier!
Ik kom ook een keertje kijken! :D

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:02

cocochanel schreef:
bulck schreef:
Pff dat is veel grond hoor. ik heb zelf 3.5 ha en onderhoud dat maar eens....

Wel een leuk project, maar als het niet jouw grond is, zou ik niet teveel investeren, tenzij je een huurcontract of pacht hebt.
Dus hoewel het een droom is, zeker eerst goed een businessplan opmaken en goed advies inwinnen.

verder succes


Ja het zeker veel grond,maar dan heb je natuurlijk ook weer aardig wat mogelijkheden .. :)
Ik ga ook nog zeker wat advies hier en daar inwinnen,of er nog speciale regels zijn,waar ik rekening mee moet houden,en wil ook alles beetje met beetje doen,en niet al te veel er zelf inderdaad in investeren,maar meer met "winst" maar alles zag er verder nog wel redelijk uit op een paar dingen na dan,bak had speciaal zand,wat ondanks dat anderhalf jaar niet meer gebruikt was nog goed eruit zag,alleen wat gras groeide eruit en de omheining was hier en daar groen (moest wit zijn)..er waren een paar stallen die moesten opnieuw betegelt worden,water liep de verkeerde kant op,maar die heb ik voorlopig niet nodig,dus dat kan ook met de tijd..
kon wel van het weiland zelf hooien,dat was ook wel een pluspunt,ze had speciaal paardengras daar gezaait wat heel goed hooi voor paarden is,met klaver etc.. en een huurcontract krijg ik er gelukkig bij,dat was verder geen probleem :) laat ik uiteraard goed nakijken door iemand ;)

Thanx in ieder geval .. ;)



Dan wens ik je veel succes. ik hooi ook zelf 1 ha grond, met speciaal ingezaaid gras voor de paarden. Ik waarschuw enkel omdat vrienden van ons, zo hun droom gerealiseerd hadden, maar eens alles af, het huurcontract opgezegd werd. Dus goed nagaan of hetgeen je van plan bent, daadwerkelijk kan en mag op die plek, en verder een huurcontract opstellen met een huurperiode ingesteld.
Verder geef je aan dat het op de grond is van de eigenaren (houden toezicht), zijn zij opgetogen van het feit dat je dan voor veel passage gaat zorgen?

Want 1 iemand de revue zien passeren, das nog te doen, maar heel de dag vreemde mensen op en af je domein wil niet iedereen.

Dus goed opzoeken, navragen etc. Maar verder heel veel succes

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:05

Jeeeemig gaaf zeg! :oo
Ik hoop voor je dat alles door kan gaan enzo! :D

kooimha
Berichten: 20
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:08

Ik vind het echt super dat je deze droom kunt waarmaken!! Kosten efficient gezien denk ik dat het haast onmogelijk is om verwaarloosde paardjes op te vangen & deze kosten dan te compenseren met de verkoop van je gefokte paarden? Ik weet niet hoe diep je portomonnee rijkt, maar het is iig wel een prachtig ideaal.... En aan de andere kant elk gered dier is er een!

Iig heel veel succes met je stal (ben btw wel benieuwd naar de foto's van de nieuwe stal waar we heb over hebben ;))

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:13

Nou TS, ik wil je roze wolk niet uiteen laten spatten, maar bedenk goed wat je nu aan het doen bent.

Alles wat je er nu in gaat steken is weggegooid geld. Leg dat liever weg en koop het voor jezelf. Je bent geen baas over je eigen bedrijf.

Maar ik snap het wel, je ziet nu al alles voor je, maar als je er echt professioneel mee aan de slag wilt, zul je heeeel goed na moeten denken of het verstandig is. Alleen of het realistisch is... dat vraag ik me heel erg af.