Afspraken zijn er om NIET nagekomen te worden.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Afspraken zijn er om NIET nagekomen te worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:41

Afspraken zijn er om NIET nagekomen te worden, krijg ik wel eens het idee.

Vandaag om 1/2 10 naar mijn pony gegaan, want de smid zou komen om 11 uur.
Die had ik begin van de week gebeld en zou dus vandaag komen.

Vorige week zaten de ijzers nog best goed en het leek me de beste optie om de endurance van de Ginkelse hei
lekker op haar oude nog goed zittende schoenen te lopen. (ook op advies van de smid zelf die liever ook niet in de
week voor een endurance er nieuwe ijzers onder zet, prima! Was ook geen probleem)
Maar na vorige week zaterdag moesten er dus wel nieuwe onder, zeker omdat ik de 13 e zou gaan crosslessen.

Had overigens deze hele ijzerperiode de stiftgaten al vervloekt, aangezien ik nog nooit zulke beroerde heb gehad.
Dinsdag nog op gras gesprongen en zo goed en kwaad als het ging stiften gedraaid.
1 ijzer zat toen aan het eind van de les iets los, maar niet ernstig en ach, dacht ik, de smid is al geregeld.

Gisteren zat nog steeds dat zelfde ijzer iets los, maar geen probleem.
(horen kon je het niet, alleen zien bij hoeven uitkrabben)
Mijn pony staat 24/7 op de wei, dus ook gisteravond de wei weer ingezet.
Vanochtend eruit gehaald voor de smid en bah! voorijzer echt los, niet zo raar, in de blubber en klei die het
weiland nu is, gezien de regen en de mijne eet vooral uit de sloot dus staat met voorbenen tot halverwege
haar pijpen in de klei. Ach niet zo'n probleem, smid zou om 11 uur komen.
Dit was overigens niet het ijzer dat sinds dinsdag iets los zat (dat was een achter ijzer).
Om 1/2 12 vond ik het tijd om er een telefoontje aan te wagen. Voicemail, ingesproken.
Kort gezegd tot ca 1/2 1 diverse voicemail berichten achter gelaten en sms-jes, echter geen respons.
Kijk belt hij nou even om te zeggen dat hij later komt of weet ik veel prima, maar helemaal niets!

10 voor 1 uiteindelijk hem nogmaals ge-sms-t met de mededeling, laat maar, heb andere smid gevonden....
Het was overigens ook niet de 1e x dat hij zijn afspraak niet nakwam (was vergeten me in zijn agenda te zetten...),
maar ben ik nou zo raar, dat ik dan een telefoontje verwacht? Nee toch?
Nu ben ik het in ieder geval goed zat, goeie smid of niet, als ze hun afspraken niet nakomen is het hoog tijd
voor een andere.
grommmmmmm, ben nog steeds giftig, heb 2 uur op stal rond gehangen voor Jan-met-de-korte-achternaam,
net of ik niets beters te doen had. Tevens staat er nu een chagerijnig fjord op stal die graag in de wei had gestaan,
maar ik vermoed dat dat voorijzer dat niet gaat redden.

Heb nu wel een pony met prachtig uitgevlooide in de equistar staande staart, maar dat was niet het plan van vandaag.
Gelukkig andere smid zo lief om vandaag nog nieuwe schoenen onder mijn paard te zetten en die is dus vanaf
nu ook mijn vaste smid, die is namelijk aanzienlijk beter in het nakomen van afspraken.
Overigens nog niets van die andere smid gehoord en het is nu toch echt 10 over half 2.......
Enigste goede excuus van zijn kant dat ik nog kan verzinnen is dat hij onderweg tegen een boom is gereden, of
tijdens het werk is geplet door een paard of zo. (hoop het niet voor hem, zou nou ook weer sneu zijn.)

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Afspraken zijn er om NIET nagekomen te worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:45

En daarom ben ik zo blij met mijn smid... hij maakt afspraken die hij ook daadwerkelijk nakomt, hij is vaak ook super stipt! Mocht hij het niet redden (lastig paard gehad ervoor bijvoorbeeld) dan belt hij even. Zulke zijn er dus ook.

Anoniem

Re: Afspraken zijn er om NIET nagekomen te worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:47

klinkt een beetje als mijn vorige hoefsmid

Marcella

Berichten: 36919
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:58

Heb ook ooit zo'n smid gehad. Drama en gewoon niks laten horen en je uren laten wachten. :(

Daarom was ik gewoon verrast dat de hoefsmid die ik nu heb een tijd kan afspreken en ze is er gewoon. Soms zelfs te vroeg. +:)+

natascha44

Berichten: 1209
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Aan de Stouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:04

Ik had ook zo'n hoefsmid.
Binnen een week drie afspraken met hem gemaakt want telkens kwam meneer niet opdagen. mijn ega stoorde zich daar behoorlijk aan dus die hem gebeld "stond hij er binnen 10 minuten!!!!" hoe word ik gek!!!

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Afspraken zijn er om NIET nagekomen te worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 23:30

Ondertussen is mijn pony voorzien van 4 keurige nieuwe ijzertjes, door mijn sinds vandaag nieuwe smid.
Van de smid die vandaag niet op kwam dagen nog steeds niets gehoord.

@Marcella, ik heb nu ook een zij, allicht dat de zijen beter zijn in het nakomen van afspraken?

Loezz

Berichten: 568
Geregistreerd: 10-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 00:08

Sjolvir schreef:
Ondertussen is mijn pony voorzien van 4 keurige nieuwe ijzertjes, door mijn sinds vandaag nieuwe smid.
Van de smid die vandaag niet op kwam dagen nog steeds niets gehoord.

@Marcella, ik heb nu ook een zij, allicht dat de zijen beter zijn in het nakomen van afspraken?


gelukkig dat ze is beslagen :) Hier is een ander probleem, je moet de smid 4 weken op voorand bellen, zo druk heeft ie het..

Marcella

Berichten: 36919
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:09

Super smid is dat en eentje die weet wat op tijd komen is. *\o/* *\o/* *\o/*

En een klein beetje familie van me (aangetrouwd). :+

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:56

Loezz schreef:
gelukkig dat ze is beslagen :) Hier is een ander probleem, je moet de smid 4 weken op voorand bellen, zo druk heeft ie het..


Ik had mazzel! deze staat op de vereniging.

Anders had ik de ijzers eronder uit moeten slopen, dan maar blootvoets, is voor de mijne ook geen ramp.
(moet ik me gewoon qua mennen en over de weg rijden even inhouden).
En dan hoeven er ook geen stiften in, was optie als ik geen smid had gevonden.
Maar vandaag heerlijk gecrossed met mijn nieuwe schoenen, met stiften.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Afspraken zijn er om NIET nagekomen te worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:55

Vervelend als mensen hun afspraken niet nakomen zeg. Helemaal nog niks van gehoord verder? Gelukkig is ze nu wel beslagen en heb je een nieuwe goede smid :)

rockwitch

Berichten: 11758
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Afspraken zijn er om NIET nagekomen te worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:25

Heb dat ook gehad met mijn vorige smid, was altijd zo ontzettend tevreden over hem, tot ik ruim 2 uur in de vrieskou voor niks op stal had gewacht. Nooit meer wat van gehoord en heb toen een andere gebeld, die is tot nu toe nog elke keer netjes op tijd (soms zelfs te vroeg) en mijn paard zijn voetjes zien er altijd prima uit als hij is geweest.

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Afspraken zijn er om NIET nagekomen te worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:32

zo,n hoefsmid had ik vroeger ook! verschrikkelijk. ik heb nu alweer 8 jaar een lieve rustige hoefsmid die zijn afspraken nakomt en mocht het wat later worden, even belt!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Afspraken zijn er om NIET nagekomen te worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 00:20

Zo 1 hoeft voor mij ook niet te komen meer hoor.
Dan zoek ik idd rap een andere op. Maar met de mijne geen problemen hoor al is die druk. Hij komt altijd redelijk op tijd aan.