Sinelia @ work door Mieke Wind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Sinelia @ work door Mieke Wind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:43

Vorige maand is Mieke Wind vanuit Belgie helemaal naar het Noorden van Nederland gekomen en heeft een heleboel mooie foto van mijn mooie merrie gemaakt.

Sinelia is een tuigermerrie van Heineke x Allegro.

Sinelia is nu inmiddels al 10 jaar oud en al 8 jaar bij mij. Vijf jaar geleden is bij haar spat ontdekt en ze heeft in oktober 2008 een terugval gehad. Ze heeft toen drie maanden niets gedaan en zijn in januari weer heel rustig gaan opbouwen. In oktober waren we L2 met 4 winstpunten, ik heb mijn startkaart samen met mijn wedstrijdoutfit aan de wilgen gehangen en we gaan nu lekker recreatief rijden. Ik heb een keer in de twee weken een half uur les en verder longeer ik haar een half uur per week aan de pessoa en we rijden lekker veel buiten.

De buitenbak is best heel zwaar voor haar en ik rij daar ook zelden in, maar was voor de foto's mooier.

Ik moet vooral letten op mijn handen (met name mijn strenge binnenhandje) en mijn houding, ik val voorover.

Dat was het, nu de foto's. (Houdt het commetaar graag netjes)

Eerst even haar mooie hoofdje:
1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15.Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 12-06-09 12:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Rana

Re: Sinelia @ work door Mieke Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:43

je foto's staan allemaal in link? Je moet ze even toonbaar maken;)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:44

Het is toch een stuk makkelijker kijken als je de foto's zichtbaar maakt.. :)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:45

Ziet er leuk uit Yvon. :)
Ook een leuk setje.

De puntjes waar je aan moet werken zeg je zelf al.
Mooie foto's!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:46

heb ik nu gedaan. Had net even ruzie met mijn pc en IMG knop.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:46

Je hebt een mooi paard hoor onder je billen! :)
Jammer dat ze spat heeft, maar goed om te horen dat je nu lekker recreatief met haar bezig bent.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:47

Dank je wel, Tez!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:47

Leuke foto's en leuk paard

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:59

Het is inderdaad jammer dat ze spat heeft!, maar we gaan gewoon op deze manier door en zien wel waar het schip strand.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:03

Hoi Yvonne!
Wat is ze stoer! Hele mooie foto's, setje staat ook geweldig! Ik hoop dat jullie samen nog heel lang plezier van elkaar kunnen beleven, het straalt van de foto's af dat jullie wat bijzonders hebben samen :j

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:05

leuk paardje! ik denk dat als je wat meer in je schouders ontspant je strenge hand al een heel stuk minder word.
mag ik vragen waarom je met 2 teugels rijd???

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:09

Dank je Nikki voor je leuke reactie!!

Pitbullgrup: Ik rijd soms met twee teugels omdat ik het gewoon fijn vindt rijden. En zal eens proberen mijn schouders te ontspannen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:29

Stoere zwarte merrie!! :D
Ze mag soms nog net wat meer doorkomen, maar ik zie in het verloop van de foto's dat dat met de tijd komt.

Foto 7, 11, 13 en de blackfoto zijn echt gaaf zeg! :j

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:36

Ze moet er inderdaad nog een beetje meer doorkomen en zakken met haar hals en hoofd. Daar werken we hard aan in de les, ook werken we aan de ontspanning en het loslaten.

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:31

Leuk om Sinelia weer terug te zien. Ik ken haar namelijk van de manege in Annen. Hoe kom je erbij om te verzinnen dat je haar al hebt vanaf haar 2e jaar?! Toen was ze nog niet eens gekocht door de manege eigenaar. Verder heb ik ook vraagtekens bij je verhaal dat je L2 met winstpunten met haar was.

Rijtechnisch commentaar: Ze mag meer nageefelijker en over de rug gereden worden. Let erop dat je gelijke druk op 2 teugels houd, op de 4e foto kantelt ze haar hoofd.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 18:59

hoezo vraagtekens bij het feit dat wij L2 zijn, waar basseer je dat op?

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:09

Onder andere omdat je ook verzonnen hebt dat je haar al vanaf haar 2e jaar hebt. Als je zo'n "rijke fantasie" hebt dan kan je weleens tegen de lamp lopen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 19:13

Ik geloof niet dat dit topic hier voor bedoelt is. Ik zou het ook op prijs stellen als je dit soort comentaar verder voor je houdt.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:17

Hey!

Is dat bij Stal Arends? Kwam ik eerder ook vaak... stond een paard van mijn nicht. Vind het er best netjes uit zien voor een Tuigpaard. En leuk setje!

Maar waarom lieg je over dat je haar vanaf 2de jaar hebt? Of Midnight16 Liegt natuurlijk!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:18

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:20

Je kan ook lezen; oktober een terugval gehad heeft.

Ik vind sommige foto's best wel L2 waardig hoor!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 19:28

Om voor eens en altijd dit misverstand op te helderen.

Sinelia is en ik zijn echt L@ met vier, ik heb ook maar vier zomerwedstrijden gereden, dus het kan heel goed zijn dat niemand mij tegen is gekomen. Met mijn vorige paarden ben ik namelijk (vroeger) meerdere keren Z2 geweest en heb er met sinelia voor gekozen om meteen L2 te starten. Dit ging ook goed tot ze weer een terugval kreeg van haar spat door een flinke uitglijder in de wei.

Verder klopt het dat Midnight haar kent van de manege in Annen. Daar heeft ze vanaf haar 2e gestaan en is ze door mij, een vriend (noem liever geen namen) en de dochter van de staleigenaar zadelmak gemaakt. Ik had meteen de klik met haar en het voelde ook als mijn eigen paard. Voor de stop van de manege heb ik de voorafgaande periode vaak met jaap gesproken over het feit dat ik sinelia heel graag zou willen kopen, maar deed dit nooit echt omdat ik naar het buitenland zou. Later heb ik haar toch gekocht. Voor mijn gevoel heb ik haar veel langer en is ze altijd een soort van van mij geweest. Ik had met haar " de klik" vanaf het moment dat ze bij de manege op stal kwam te staan en die klik is er nog steeds.

Ze staat nu na een aantal jaar thuis te hebben gestaan bij Stal Arends.

Ze kan echt veel beter lopen, maar spat in combinatie met die zware buitenbak doet haar geen goed.

Verder zijn we in de lessen druk bezig om los te laten en beter over de rug te lopen.

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:39

Mooi verzonnen, maar ook daar klopt weer niets van. Ze is alleen door de manege eigenaar en zijn dochter zadelmak gemaakt. En daarna doorgereden zodat ze braaf de lessen in kon door stagaires en diegene die daar altijd hielpen (waaronder ik).

En meerdere keren Z2..... := Mijn bedoeling was niet om hier het hele topic op stelten te zetten. Maar ik vindt dat als je op zo'n groot forum onzin gaat lopen te verkondigen je er ook vanuit kan gaan dat ooit eens iemand jou of je paard wel kent en je leugens dan aan het licht komen.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:48

Meerdere keren Z2 geloof ik eerlijk gezegd ook niet echt, dan zou je denk ik wel een nettere zit hebben en hem er iets beter doorheen kunnen rijden

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 19:49

Ik heb getemt, omdat dit topis hier niet voor bedoeld is. Verder vindt ik dat je wel lef hebt om mjin verhaal in twijfel te trekken.

Ik heb vanaf het eerste moment dat ze daar was, mij bemoeid met sinelia. Ik was daar dan misschien niet iedere dag, maar wel zeker 2/3 keer per week. In die tijd liep ik stage en was ik druk met afstuderen. Ik heb haar danwel niet daadwerkelijk zadelmak gemaakt, maar heb mij zeker altijd met haar bemoeit en vanaf het moment dat het " safe " was op haar gereden. het feit dat ik geen tijd had om altijd op de manege rond te hangen en de manege eigenaar veel te helpen zegt niets over de band ik toen al met haar had en het gevoel wat dat ook met zich meebracht. Dat jij dat niet weet is niet zo gek, de manege eigenaar heeft zich tot op de dag van vandaag nog nooit schuldig gemaakt aan roddelen en zal ook zeker niet aan iedereen vertellen dat hij een paard mogelijk zal gaan verkopen. Hij is altijd super correct geweest en dat is hij nog steeds.