Knoop doorgehakt

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:34

Kun je niet beter dat diertje een poosje in trainig doen, bij iemand die ervaren is in het leren van jonge paardjes???
Ik vind eigenlijk ook dat je dit paardje meer kans moet geven te leren en zich te kunnen aanpassen...
Je verhaal over geen klik hebben begrijp ik niet helemaal, want je schrijft wel dat je er supergek op bent...
Dus lijk thet mij een logischere oplossing als je het inrijden uitbesteedt en de eerste beginselen door een ervaren trainer erop laat zetten, wie weet gaat er uiteindelijk een wereld voor je open!! en heb je er eens geweldige pony aan...
Opgeven is in mijn ogen nu wel de makkelijkste oplossing...
En in 3 weken kun je van een jong groen dier geen ervaren leerpaard verwachten!! Jullie zijn elkaar nog aan het ontdekken...
Mijn paard en ik zijn een jaar bezig geweest voor we elkaar een beetje kenden...In omgang was hij leuk, maar met rijden was het een aap...(ik heb wat staan janken en schelden) Nu ben ik blij dat ik mijn (inmiddels) oldtimertje nooit de laan uit gejaagd heb...

Succes verder met je keuze

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:53

Ik snap je ook wel, dat je dan een beetje zenuwachtig op je pony stapt als je gaat rijden, en dat dat helemaal niet lekker is,
maar het is niet allemaal nieuw voor jou,
ik bedoel je pony is nog jong, een nieuw terrein en nog niet helemaal beleerd, en dan zit er nog een ruiter op je die een beetje zenuwachtig is en zich er niet fijn bij voelt,
en als je hem nou nog een maand of twee de kans nog geeft
lekker met hem gaat oefenen en probeert om een goede band te maken, misschien gaat het dan wel beter, en waarscheinlijk voelt hij zich dan ook wat ontspannender dan nu, want dan isie al een beetje gewend.

en anders kan je altijd nog een verzorgmensje zoeken die er wel goede ervaring mee heeft en je lekker kan helpen, ben jij blij omdat je dan een goede pony heb en zei blij omdt ze een leuk verzorgpaardje heeft

nou xx

fannetje

Berichten: 3555
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:00

Als je bang voor bent, dan kun je er beter mee stoppen en is je keuze verstandig te noemen.
Maar is het de klik, die kan er nog niet echt zijn, dat vertrouwen in elkaar moet groeien. Dat komt met de jaren en niet met 3 weken.
Misschien zijn jullie ook wel te hard van stapel gelopen, door zo snel op kamp te gaan.
Maar ik denk dat jij de enige bent die eerlijk kan zijn tegen zichzelf en dan een beslissing moet nemen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Knoop doorgehakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:03

ik vind het een goede beslissing........... de klik is er of is er niet. En ik denk dat je er dan goed aan doet het dier te verkopen, en een andere te zoeken die beter bij je past.

Lieszje
Berichten: 7185
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:21

Ik zou er nog even mee wachten..
Ik kon met mijn oude vrzorgpaard ook geen klik krijgen aan het begin.
Na een halfjaar ongeveer had ik er wel 1 met haar ;)