Ik heb weer een paard!!!!!!!!!!

Zida is het eerste paard waar ik ben wezen kijken. Het is allemaal verre van vlekkeloos gelopen ivm een niet zo makkelijke/eerlijke verkoopster. Het heeft me bloed zweet en tranen gekost en een hoop stress!Toch had ik een klik met deze mooie merrie en wilde ik haar koste wat het kost hebben! En heb ik alles op alles gezet en heb ik erg geduldig moeten zijn

De keuring ging niet voorspoedig!
De eerste keer belde de dierenarts af die was het ziekenhuis in getrapt.
De week erna belde eigenaar af dat ze zogenaamd gevallen was (uit onderzoek bleek dat dat niet het geval was maar ze zelf een buigproef had gedaan en daarbij was links voor verdraaid)
De week daarna liep ze nog niet goed.
De week daarna miste ze ineens een dag voor keuring een ijzer.
En nu gister na 5 weken ging de keuring toch door en is ze volledig zonder enig bemerking goed gekeurd kl en rontg!

Het hele verhaal staat in dit topic met nog wat filmpjes er bij!
[VVDD] Onverwachte nieuwe aanwinst komt dichtbij! dinsdag keuring!
Verder over zida!
Zida is een 5 jarige prok merrie (hold up premier x g ramiro z x le mexico) van maarliefst 1,75 (en ze is nog in de groei) Ze kent nog niet heel veel ze is in totaal zo'n 3 kwart jaar zadelmak maar is weinig mee gedaan. Ze is een erg eenkennige merrie, een nerveus typetje dat slecht tegen verhuizen kan!
Dat is ook wel te zien aan de foto's! Ze is erg chagerijnig, kan het haar ook niet kwalijk nemen aangezien ze de afgelopen 4 weken geen vreten gehad heeft. Kortom een project in alle opzichten

Ze was al vrij schraal bij bezichtiging maar toen ze gister de trailer uit liep bij de keuring kreeg ik bijna een hart verzakking.............. (Vanaf de 2e keuring die afgebeld werd is ze op een wei gezet in een kudde van 20 zonder bij gevoerd te worden)
Dit was bij de bezichtiging!

Dit was gister!

Voorkant (zo ontzettend smal!)

Haar kippekontje

De wei waar ze nu lekker kan bij komen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KEBXJW4T.jpg
Na 5 min was ze al vriendjes met het andere paard en de kleine pony die er bij staat (al vind de kleine mij en mijn moeder interessanter

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YX3AEWTY.jpg
Ze wilde niet naar me toe komen en liep alleen maar sjaggie weg elke keer.
Dus spectaculair mooie foto's zijn het helaas niet geworden...
Vandaag ben ik weer even langs gegaan maar dit keer voorbereid met wat lekkers in een emmer om haar te paaien wel te komen

Ze kwam nu wel iets dichter bij (kreeg de kans haar halster even te verwisselen naar een mooie grijs met roze

sjaggie kwam ze toch maar weer want ik had nog wat lekkers in de emmer over

Heb toch geprobeerd wat contact met haar te maken, beetje kletsen vooral braaaafffffff zida maar ze werd er niet heel veel vrolijker van

Dus liep ze maar weer weg en ging even klooien met de buurpony's

dus maar weer even rammelen met de emmer en ja hoor daar kwam ze weer! Braaaffffff

Toen bleef ze een beetje in de buurt lopen. Ze stond niet echt veel stil en draaide veel dus helaas niet zulke mooie foto;s kunnen maken en het was vooral sjaggie kijken

braaaaaafffffff zida

Ze heeft haar buikje al aardig vol gegeten! in 1 dag! Ze staat nu op een speciaal dieet om geleidelijk aan aan te komen met extra suplementen voor de spieropbouw etc etc.
Ze krijgt medicijnen over haar eten om in haar hoofd rustiger te worden en minder gestrest.
Het is dus even afwachten voor actie foto's want ze zit totaal niet lekker in haar vel op het moment.
Rijden zal er ook nog even niet van komen. Ik ga haar eerst rustig aan longeren en zorgen dat ze eerst wat aan komt

Dit zielige hoopje paard is hopelijk over een half jaar een prachtige mooie jonge merrie vol energie spieren en wat meer vetjes!
word vervolgd