4 jarige Diana @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shattered

4 jarige Diana @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 18:43

Vandaag les gehad met Diana, en hoe! Weer heel veel dingen kunnen verbeteren!

De galop is echt een drama geweest met Diana. Zodra ze op de lange zijde kwam en een stuk rechtuit moest verloor ze haar balans en begon ze over haar tempo te lopen. Hierdoor verloor ze ruimte en ging ze hele korte hertenpasjes maken. Vandaag zijn we er goed mee bezig geweest, dat was te merken! Op het einde van de les kon ik haar doorsluiten tot ze bijna stil stond. :):) Een hele overwinning dus ! De middendraf is ook altijd een ramp geweest. Haar voetjes kreeg ik maar niet van de vloer, dat bleek mijn eigen fout te zijn.. Die fout hebben we opgelost en zie het resultaat op de onderste foto's ! :)

Verder zijn we bezig met alles beter af te werken, overgangen op kleinere hulpen, nettere figuren en nóg stiller blijven in de aanleuning. :)

De foto's zijn helaas van erg slechte kwaliteit, en ik krijg ze helaas ook niet groter. Zo zijn ze nog enigzins scherp.

Dingen waar ik erg van schrok waren mijn armen en benen, ik heb mijn armen in een onnatuurlijke positie en mijn benen moet ik meer naar achter leggen en mijn hakken meer uitdrukken. Mijn motoriek is niet helemaal in orde, dus als ik met mijn armen bezig ben is het moeilijk voor mij om te focussen op mijn benen en vice versa. Ik werk er hard aan en mijn zit is hard vooruit gegaan! :j

Ik rijd zonder cap omdat ik nogal snel van mijn stokje ga met warm weer, helemaal als ik intensief moet lessen. Dat risico neem ik liever niet..

De startkaart is aangevraagd en binnenkort gaan we eens een B proefje proberen. Je zult Diana dan terug kunnen vinden onder de o zo cliché naam "Black Diamond". Wat denken jullie, klaar voor de B?

Afbeelding
Net beeld. Nog ietsje op de voorhand, maar daar werken we aan :) !

Afbeelding
Voltetjes draaien, ze maakt steeds meer ruimte !

Afbeelding
Achterhand komt niet lekker mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Iets te eng in de hals, maar een mooi beeld van de ruimte die ze maakt. :j

Afbeelding
Leuk beentjes moment :D.

Afbeelding
Galopje.

Afbeelding
Ietsje verlengen in de hals.

Afbeelding
Galopje van dichtbij, ik kijk ongelooflijk serieus :+.

Afbeelding
Hier zie je goed hoe ze steeds meer haar benen gaat strekken. :D

Afbeelding
Iets te gespannen in de rug.

Afbeelding

Afbeelding
Trots !

Afbeelding
Terugrijden na middendraf.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:08

Je hebt zeker niet het gemakkelijkste ras (Fries) om te rijden. Ik vind het er dus zeker niet slecht uitzien! Je hebt zelf heel goed door waar aan gewerkt moet worden en dat is het allerbelangrijkste! Dan kun je verder. Ik vind het er heel goed uitzien op de foto's en ben benieuwd hoe het er over een half jaar uit ziet.
Komt wel goed!! ;)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 05:51

Haha, jullie maken mij aan het blozen :o !
Bedankt :D !

Cahill

Re: 4 jarige Diana @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 06:31

Ook ik vind het er goed uitzien hoor, je mag niet klagen.

Maaruh...1 vraagje, je zegt dat je zonder cap rijd omdaat je gauw van je stokje gaat bij warm weer. En hoe ga je dat dan doen met westrijden? Al is het 30+ je moet hem op....
hihi gaatjes er in boren....

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 06:45

Dankje :D

Dan zorg ik dat ik veel drink en zorg ik voor een nat washandje die ik af en toe even over mijn hoofd kan halen, vaak is het dan wel uit te houden. Ik ben ook rond aan het kijken naar een beter geventileerde cap, mischien dat dat verschil uit gaat maken. :)

Gaatjes erin boren heb ik ook wel eens aan gedacht, jammer dat de cap dan niet meer veilig is. }>

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:05

Op vraag van TS.

RT-HAW => RIJ-ITP

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 14:08

Wat denken jullie, Kunnen wij de B aan?

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:22

Ja , wel rijden zoals op de laatste foto's met een goede halslengte want dan begint ze ook met haar hoofd op de loodlijn te lopen, de eerste foto's krult ze zich een beetje op maar ik zou zeker gaan starten, leer je alleen maar van ,succes

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:33

Ja. Jullie zijn zeker b-waardig, mooi paard en mooie combi.

En qua cap: Misschien zou je kunnen gaan voor een witte helm, dat is bij heel warm weer vaak nog lekkerder dan geen cap, wit reflecteert de zonnestralen. Of anders misschien een fietshelm, wielrenners moeten het ook echt niet te warm krijgen!

qwasie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:26

netzoals ccathalijne zegt zijn jullie zeker B-waardig en een mooie combi,

over de cap; ik zou gaan voor een casco cap, deze heeft goede ventilatie, of een andere met ventilatie!

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:29

Zeker B-waardig. Ontzettend mooi. Ik train zelf een aantal friezen, dus weet dat (o.a. galop) bij veel friezen moeilijk is. Maar als je ze eenmaal snapt, dan zijn ze super. Succes in de B!!!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:23

Super bedankt allemaal ! :D

Bedankt voor het meedenken allemaal, ik ga binnenkort eens op capjacht! :j