Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 23:16

Vandaag ben ik voor het eerst in mijn leven een écht écht Penny tegen gekomen

IK ben me echt rot geschrokken en wist niet dat ze zo erg waren . :wow:

Het begon allemaal gisteren toen ik op de manege aankwam.
Ik had niet veel tijd voor mijn pony dus dacht hem op de weide te zetten.
Komt er een meisje naar me toe gelopen met de vraag of ze hem mocht wassen.
Zij 12 en een vriendin 10 wilde dit met veel plezier doen.

Nu sta ik enkel maar 2 weken op die manege en wilde niet als bitch worden benoemd . En het is natuurlijk altijd handig dat iemand je pony voor je wast ( al doe ik het zelf ook echt heel graag) . Als beloning mocht ze de volgende keer een ritje maken op mijn pony. +:)+

Vandaag trof ik hem in zijn stalletje aan helemaal proper gewassen. Dit vond ik wel een heel aangename verassing.
Ik wilde zonder zadel rijden dus tuig hem helemaal op zonder zadel.
Komt dat meisje naar me toe gelopen, met de vraag
--> wanneer leg jij je zadel erop zodat ik er op kan rijden. ? _-:( :roll:

Ik zeg netjes terug dat ik eerst zelf wat wil rijden. En later mijn zadel er op zal leggen zodat zij er ook even op kan. ( Ik kom natuurlijk mijn woord altijd na. )

Na een tijdje hobbelen ging ik mijn zadel halen om ook nog even zelf met zadel te rijden en dan mocht zij erop.
Komt ze heel blij naar mij.
--> over een half uurtje mag ik erop hé. wijzend naar haar klok ! :x 8)7

Ik weer heel vriendelijk. Jij mag geen tijd zetten op hoelang ik met mijn pony mag rijden omdat jij er even op wil.

--> ooh ok , pak dan maar 40 minuutjes , en je bent al 5 minuten aant rijden. Weer wijzend naar haar klok. :evaw:

Weer porbeer ik netjes uit te leggen dat dit niet netjes is dat zij dit op deze manier aanbrengt Maargoed ik reed gewoon even verder omdat ik geen zin had in vervelend gedoe.

Een tijdje later zeg ik tegen haar , je mag er nu op.
--> goed zegt ze , dat is precies op tijd. Ik ga even mijn toque halen. :\

Stond ik daar even weer met mond vol tanden...

Goed ze zat er op .
Wat een knoeiboel zag ik daar !! Nog nooit heb ik een kind zo slecht zien rijden . Ze zou al 4 jaar rijden maar kon nog niet eens haar handen op eenzelfde plaats houden. Ze sleurde aan de teugels ( die al een geluk erg doorhingen ) alsof mijn pony een kalf was .
Zelfs met 2 handen aan 1 teugel. _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

Heb ik haar echt 20 keer proberen uit te leggen wat ze fout deed. Ze leerde maar niet bij ! Toen heb ik haar ermaar af gehaald. :(:)

Ze wilde gaan wandelen met mij . Goed ik wilde graag de omgeving verkennen en dan maakt het niet uit met wie ik ga.

Ik vroeg met wie ze ging want haar paardje stond mank.
Ze pakte een giga paard uit de stal , zadelde hem op en zei dat ze met hem ging rijden ...

We wandelde een zandweg op. Daar wilde ze gaan draven . Wat een hell .. Het lag vol met stenen . Wat een geluk dat mijn pony goed wendbaar is dacht ik. Terwij zij over alle dikke stenen heen liep met dat paard. :\

Met het wandelen sloeg ze het paard zovaak, en sleurde steeds aan de teugel ( elke keer maar 1 van de 2 ) dat hij er helemaal niets van snapte.
Na nog een aanvaring te hebben gehad met een scouts groepje heb ik haar duidelijk gezegt dat ik met haar niet meer wilde wandelen. Ze was zo onverantwoord met dat paard bezig en werd kwaad op mij omdat ik hem niet even aan de hand wilde meenemen als hij protesteerde uit onwetendheid. :\ :(:)

Ik zei dat ik de kortste weg terug wilde nemen naar huis.

Toen we een aantal paarden tegen kwamen waren ze plots allemaal van haar. Totaal zo'n 16 paarden !! _O-
We kwamen een soort piste tegen waar er met de koets werd geoefend. Natuurlijk ging ze daar altijd oefenen met haar shetlandpony ... _O-

Bij het terugkomen en alles op te bergen vroeg ze aan mij
--> waarom doe jij je kast opslot? :o?

Ik antwoorde dat ik niet wilde dat iemand aan mijn spullen zat als ik er niet was.
--> maar dan kan ik je pony helmaal niet poetsen. :o?

Niemand moet aan mijn pony zitten als ik er niet ben.
--> beteuterde blik .

Ik was bijna zeker dat ze hem gewoon wilde rijden zonder dat ik er bij was. _-:(

Ik ben achteraf naar de manege eigenaar geweest om dit toch even te melden met de vraag of hij haar in het oog wilde houden omdat ik niet wilde dat zij zomaar aan mijn pony zat .
Hij vertelde me dat ze wel vaker zo doen en een heel vervelend karakter had op dat vlak. :\

Achteraf hoor ik ook van andere mensen dat ze wel vaker zo'n dingen doet en eigelijk helemaal niet op dat paard mocht rijden !!!!!!!! _-:( _-:(

Al bij al Ik ben blij dat ik van haar af ben.

Dit was mijn eerste echt aanvaring met een Penny .. nu nog hopen dat ze me écht gerust gaat laten !!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:21

_O- wat een verhaal
erg he en wat zijn die kinderen toch vasthoudend :o

Arra
Berichten: 669
Geregistreerd: 02-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:22

Ene kant moest ik wel lachen om je verhaal je zou het zo in de penny kunnen zetten :+
Maar zulke penny's kunnen inderdaad lastig zijn hopelijk blijft het hier bij voor je.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:25

OMG, je zou haast denken dat dit verzonnen is, hoe kan iemand zulke oogkleppen ophebben!

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:25

Ooh, het zal je maar gebeuren..
Die weet wel heel goed wat ze wil inderdaad :P

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 23:26

Tja ben er helemaal ingetuimd .. ik was echt achteraf zo van mijn sus ... dat een kind van uiteindelijk 11 jaar zo'n verbeelding heeft en zo opdringerig is.

Ik hoop dat ik haar niet meer vaak hoef zien !

Mitchall

Berichten: 2741
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:27

Haha, volgens mij ben je half getraumatiseerd door wat je hebt meegemaakt :')
Bij mij was het de eerste keer al: 'Als je zo blijft zeuren kun je meteen vertrekken... :+

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:27

ik durfde dat niet eens, zelfs als de eigenaar zei dat ik de pony wel mocht komen aaien vond ik het nog.. jah 'raar'..

Ragdollcat
Berichten: 14677
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:29

Jeeeeeetje ik zit dit met open mond te lezen.

Niemand mag zomaar mijn paard gaan wassen als ik nergens van weet en of er niet bij bent, zeker niet door zo'n snotneus van 10 a 12 jaar oud.

Daarom zeg ik ook altijd nee, wat de vraag ook is, het is altijd nee, anders zit je met zo'n kind opgestapelt en kom je er haast niet vanaf.

Ooit had ik op een pensionstalling gestaan met de toen nog 3 jarige vurige arabische volbloed, wilde een kind van 5 jaar hem gaan verzorgen omdat ze de schetlanders die speciaal voor dit doel was aangeschaft maar te min vond, ik heb gelijk nee gezegd, maar dat ze hem wel mocht aaien, en dat was het.

Ik heb tenslotte zelf een paard gekocht voor mijn eigen plezier en niet om een kind te plezieren dat op diezelfde stal bij een ponyclub hoorde.

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:32

Mijn god hé..
Ze zou blij moeten zijn dat ze even op je pony mocht rijden.
En dan gaat ze zelf de tijd nog bepalen..

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 23:33

@ Ragdollcat

Normaal zou ik hem ook niet zomaar achter laten maar omdat dat kind al aan haar 3de paard aan het wassen was dacht ik dat op deze manege het een soort " gewoonte " was dat sommige kindern ook aan jou paard mochten poetsen .....

Ragdollcat
Berichten: 14677
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:38

Het is jouw paard en je bepaalt zelf wat je wel goed en wat je niet goed vind, of het nou een gewoonte is of niet op de manege dat een ander zomaar aan je paard komt.

er zijn ook manegepaarden die graag aandacht willen, laat ze daar maar liever aan komen, ipv de privepaarden, tenzij de eigenaar er echt toestemming voor had gegeven.

Stel je voor een kind van 10 wast je paard en zet het op stal, dan kan het zo een koutje pakken, dan zit je ermee, en geloof me, voor schade draait de manegebaas niet op, heb je mooi probleem.

FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:38

haha oh oh tis wel een grappig verhaal.
maar wel uiterst vervelend. Ik word al laaiend als ik ze zomaar in mn wei zie lopen, laat staan dat ze mn paarden gaan berijden!!
brrr. hopen dat de manege eigenaar goed op let!

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 23:42

Ondertussen heb ik al een aantal mensen over mijn verhaal ingelicht op die nieuwe manege. Ze zullen allemaal opletten dat er niets gaat gebeuren met mijn pony .

IK heb mijn lesje wel geleerd om te goedwils te zijn ..

FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:50

ik hang altijd de bitch uit, er komt niemand aan mijn paarden verdikkie! Zowel, en ik kóm er achter zwaait er wat (er zullen vast dingen gebeuren die ik nooit zie).
Er komen enkele kinderen bij mij in de wei, 1 vaste. en alle andere krijgen altijd en iedere keer dat ze mee mogen weer te horen: NOOIT zonder mij de wei in gaan!!

fionaa

Berichten: 1874
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: St. Pancras

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:02

Zoo wat een verhaal!
Gelukkig heb ik het nog niet mee gemaakt bij mijn manege.. maar ik weet wel wie de penny's zijn zeg maar!

Maar ze durven bij ons eigenlijk niet te vragen of ze wat met je paard/pony mogen doen.

Wat wel jammer is, dat die kleine ''verwende'' meisjes met een eigen paard wel die penny meisjes hebben en die net doen alsof het van hun is.. Bahh..

Nou ben benieuwd of ze uit je buurt blijft en bij je pony. Hooguit een aaitje ofzo.. :) Maar verder niks. :)

Succes ermee :)

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:15

Hihi ergens moet ik wel er om lachen hoe je het heb verwoord. Maar verveleld is het zeker. Zelf heb ik ook last van 2 penny's nu. Maar die zijn een stuk brutaler :( . Niet dat ze mijn paarden uit de stal halen ofzo, maar als je staat te poetsen pakken ze gerust een borstel en gaan dan zonder iets te vragen zo poetsen. :( _-:( . Of als je je touw losmaakt om naar stal/losgooi bak te lopen houden ze gewoon het touw vast. Dan zeg ik altijd kattig "ik ben wel sterk genoeg hoor om het zelf te doen" :+ .
Of buiten het terein met een peen staan zwaaien :( en dan maar zeggen dat mijn paard niet zo goed naar me luisterd _-:( . Meneer ziet een peen die op de zelfde manier word vastgehouden als waneer ik hem s'winters uit de losgooibak zou houden. tuurlijk wilt tie dan peen i.p.v werken.

Maarja, ik zorg altijd dat ik die penny's afkat. Dan heb je nooit last van ze.

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:19

Ja hoor ik ken het!
Zorg altijd dat je ze een stapje voor bent me je woord, dan druipen ze snel af.

Zo had ik gister(Jaja mooi weer) ineens 2 meisje die over het hek kwamen klimmen in de bak staan, ze wouden graag nu op mijn paard rijden.. Dus heb ze 2 keuzes gegeven, of nu weg gaan en toekijken of 20 euro per ritje.. En weg waren ze.. Nou vond mezelf nog best aardig..

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:23

Ik kap zulke meiden altijd gelijk af, dan maar een bitch. Anders heb je ze iedere keer aan je broek hangen en ze gaan steeds een stapje verder.

Chiva

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:25

ha ha ha ha ha.... ja, van zoiets leer je wel iets ja.....

Ik heb dit ook op die manier geleerd, door schade en schande wijs geworden..... Of eigenlijk: nadat ik mijn paard voor de zóveelste keer op stal vond met strikjes in zijn manen gevlochten, of met een roze glitterhalster om :+ Toen heb ik maar een bord op de stal gehangen: Let op, ik bijt :D

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 17:04

Haha Chiva .. dat is echt erg als je je paard zo terug vind ..

Ik hoop dat als ik haar tegen kom dat ik net zoals jullie een direct en raak antwoord kan geven om haar af te schepen ..

Whinnylando

Berichten: 993
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:49

Toen ik dit verhaal las... -:(- echt niet normaal! Wat een K*t kind, kan er niet veel beters van maken.

Ik vind die oplossing van: "kijk uit hij bijt" ook geniaal!

Geniet er nu des te meer van dat we gewoon een eigen stal hebben....

Mellanii

Berichten: 1452
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Venray

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:02

Wat erg zo iemand.
Wist niet dat het ook echt bestond! :P
Maar inderdaad niet echt een leuk kind nee!!

Anouk_Leroy
Berichten: 103
Geregistreerd: 17-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:35

Pff haha! wat een verhaal! en Chiva, je zal je paard maar zo aantreffen :o wat erg! goeie oplossing !

Dan te bedenken dat ik vroeger de penny nog wel eens las als ik die wist los te peuteren van mijn ma in de supermarkt :P
*schaamt zich in een hoekje*

tamaartjeee

Berichten: 565
Geregistreerd: 03-12-07
Woonplaats: leiderdorp

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:10

hahaha ik heb er ergere meegemaakt.

hopen dat ze met der poten van jou paard afblijft!