Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:05

Zoo, wat een brutale snotaap zeg :oo

En wat staan hier geweldige verhalen van jullie tussen zeg, geweldig _O-

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:49

Heerlijk hea =D

Die kinderen ( ja k ben zelf ook een kind )
Die álles beter weten

dicenbalt

Berichten: 454
Geregistreerd: 20-04-09

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:45

Haha, ja bij ons ook een penny. Kom ik terug van een rit: Wat is dat voor paard, waarom heeft ie geen bit in, nou als ik op jou paard ga volgende keer wil ik wel graag met bit hoor. Uh.... jij gaat niet op mijn paard volgende keer, dus wegwezen! Brutaal he?

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:49

Ooh wat erg, dat is ech theel dramatisch TS _O-

Ik heb ook wel eens gehad dat ik wilde opstappen om te gaan rijden, komen er van die kids naar je toe; mag ik er ook op? :')
Of zelfs op buitenrit, mag ik ook rijden? :))

xNursiex

Berichten: 1387
Geregistreerd: 14-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:49

Nou dan ben ik toch liever een bitch hoor :=

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:39

Ongelovelijk wat een brutaal ding zeg! Ik had het ook niet zo lang door laten slepen hoor! Alleen al de vraag of je er voor haar wel even een zadel op wil leggen :roll:

Ik had trouwens laatst ook een penny. Ik gaf show op een manege en stond daar in 1 van de stallen op mijn gemak mijn paard te poetsen. Komt er zo´n meisje van een jaar of 7 in knalroze rijbroek aan; ''is dat het paard dat een show gaat geven?'' Ja :) ''Kan hij dan kunstjes?'' Ja inderdaad, dat kan hij :j ''Geeft hij ook voetjes?'' Dat en nog veel meer... Vervolgens stapt de jongedame langs me heen de stal in, wijst nadrukkelijk naar Jauke´s hoef en commandeert ''VOET!'' Gellukig, echt gelukkig, reageert Jauke enkel op een aanraking en niet op aanwijzing. Zijn voetjes zijn tenslotte jambettes en als hij wel gereageerd had had hij dat kind wrs op gezichthoogte geraakt :oo Ik schrok me werkelijk te pletter, het ging zo rap! Jauke stond haar alleen maar schaapachtig aan te kijken, al knabbelend op zijn hooi, zich afvragend wat ze kwam doen. Ik heb haar uiteraard direct de stal uit gedirgeert en boos gezegd dat ze zoiets nooit meer doen mag.
Op show ben ik overigens juist vaak heel makkelijk. Kinderen mogen met Jauke knuffelen en kusjes vragen enzo. En onder begeleiding mogen ze hem ook heus wel een oefening vragen. Maar naar aanleiding van dit incident weet ik wel weer waarom ik mensen altijd adviseer om oefeningen op een aanraking te zetten en niet op enkel een aanwijzing...

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:39

Wat een verhaal zeg :P
Deze was echt brutaal! Hopelijk blijft ze van je pony af :P

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:44

Zoo brutaaaal. :+
zo dat die eigenaren haar niet weg zouden kunnen sturen of iets..

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:39

Jonge jonge wat verschrikkelijk! Een meisje van 11 heeft mijn vz shetlander overgenomen vorig jaar, ben ik blij dat zij wel normaal met pony's omgaat en echt geen dingen doet die niet mogen..

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:01

helaas ken ik ook een minder leuk verhaal

kennis van mij had een schitterende welsh a hengst van 2 jaar met hele lange volle manen en een hele dikke volle staart.

werden ze gebeld door iemand dat er meisjes in het weiland bezig waren geweest....gingen ze kijken en toen bleek dat die meisjes de manen helemaal afgeknipt hadden en de staart weggeknipt tot aan de staartwortel....
meisjes zijn nooit gevonden helaas.

of ooit stond ik in het land bij mijn pony,s kwamen er 2 meisjes aan die boos tegen mij bezig waren dat ik onmiddelijk van hun verzorgpony,s af moest blijven....ik vroeg wie hun toestemming had gegeven de pony,s te verzorgen hingen ze een verhaaltje op over een man.

vertelde ze later dat ze als de sodemieter de weide uit moesten gaan omdat ik zelf de eigenaar was...als ze niet gingen zou ik de politie bellen.
meisjes zijn erg geschrokken en heb ze nooit meer gezien...

heb nu wel heel wijs een stroomdraad vlak boven de poort zitten zodat niet er meer overheen klimt

Bellissima_

Berichten: 1643
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: N-B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:50

inowa schreef:
helaas ken ik ook een minder leuk verhaal

kennis van mij had een schitterende welsh a hengst van 2 jaar met hele lange volle manen en een hele dikke volle staart.

werden ze gebeld door iemand dat er meisjes in het weiland bezig waren geweest....gingen ze kijken en toen bleek dat die meisjes de manen helemaal afgeknipt hadden en de staart weggeknipt tot aan de staartwortel....
meisjes zijn nooit gevonden helaas.

of ooit stond ik in het land bij mijn pony,s kwamen er 2 meisjes aan die boos tegen mij bezig waren dat ik onmiddelijk van hun verzorgpony,s af moest blijven....ik vroeg wie hun toestemming had gegeven de pony,s te verzorgen hingen ze een verhaaltje op over een man.

vertelde ze later dat ze als de sodemieter de weide uit moesten gaan omdat ik zelf de eigenaar was...als ze niet gingen zou ik de politie bellen.
meisjes zijn erg geschrokken en heb ze nooit meer gezien...

heb nu wel heel wijs een stroomdraad vlak boven de poort zitten zodat niet er meer overheen klimt

Jeetje, het zou je maar overkomen :oo
Vooral het eerste is echt verschrikkelijk, alhoewel ik het tweede niet graag mee zou maken :oo

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:03

toen ik je verhaal las moest ik wel lachen!! maar ik heb het wel met je te doen hoor. hopen dat ze met haar tengels van je pony afblijft!

hafjegek

Berichten: 793
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 00:26

ik hoop voor je dat ze van je pony afblijft! pff, heb mn hafje ook een keer op het nippertje gered van een grandioze make over (van lange manen naar korte manen) kwam net aan op de manege zie ik 2 meisjes mn pony net de hoek om voeren richting de poetsplaats. ik er snel achteraan, ze tot halt geroepen en vragen wat ze in vredesnaam met mijn pony deden? niemand heeft haar uit stal te halen zonder mijn toestemming. en die meisjes doodleuk ja we mochten alle ponys toiletteren, en deze heeft van die wilde manen die wilden we mooi kort maken. ik grrr....
ik dat touw uit hun handen gesleurd, ik zo dit is geen manege pony,dit is mijn pony en van haflingers mag je geen haar er uit trekken, en van deze al helemaal niet.
(een van de nadelen dus als je je halster naast de box moet laten hangen, voor noodgevallen) maar goed ik mn pony eerst weer in de stal, eigenaar gezocht en verklaring gevraagd, hij had inderdaad toestemming gegeven maar was vergeten te melden dat de haflinger niet mocht, (prive paarden stonden altijd binnen, maar mijn moest buiten vanwege longproblemen en stond tussen de manege paardjes) daardoor werd ze dus als manege paardje gezien en dachten ze dat ze haar ook mochten knippen enzo, ze verheugden zich al zo op die lange manen }> grr... ik was dus maar net op tijd, half uurtje later en,,, slik. :oo

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:00

jemig, wat een *** kind!

BTW, ik las zelf ook de penny, ben alleen geen penny! :+

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:05

_Miistral_ schreef:
wow! ik durf egt veel, maar zomaar een pony pakken zou ik nooit van me lang zal ze leven doen ..
dat wist ik all toen ik 4 was }:0


Ja idd. Toen ik 4 was zag ik elke pony die ik niet kende als een groot monster. ( de enige pony die ik kende was een shet!). :P

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:10

Mijn pony heeft ooit een banaan afgepakt van een kind. Huilen joh haha. Moeder moest ook lachen. Kindje was pas 2 dus die snapte het niet.
Aaien wilde ze niet meer...

cherrylove
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:29

jeetje wat een verhaal! dat is toch ook niet normaal meer dat kinderen op zo'n leeftijd al zo brutaal kunnen zijn!

ik ben zelf nu 16 maar ik zou het nu zelfs niet in me hoofd halen om zoiets te doen :O

xxx

Noctua

Berichten: 332
Geregistreerd: 23-04-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:16

Jeetje wat een verhaal :oo

Helaas had een vriendin (R. genaamd) van mij ook last van een penny.. R. had net een eigen paard gekregen/gekocht en er was een meisje zo leuk om dat paard gewoon toe te eigenen en te zeggen dat zij dat paard wel even ging bijrijden en verzorgen. Dit werd dan ook in geuren en kleuren verkondigd aan andere meiden uit de lessen waar R. en ik in rijden.
R's moeder dus met dat meisje haar ouders gepraat en die zeiden doodleuk "Ja maar ze kan toch wel gewoon en woensdagavond doen? Dat komt goed uit en dan zijn er ook andere mensen".
Ik wist niet wat ik hoorde!! :?
Maar goed uiteindelijk is alles goed gekomen want R. en haar moeder zijn gewoon naar de staleigenaar gestapt en die heeft het probleem met de ouders even opgelost :+

lou__

Berichten: 197
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Radewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:20

ohh dat is echt vervelend! :(

megahaf

Berichten: 409
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:22

Wij blijken nu een volwassen Penny-buurvrouw te hebben... Vorige week deed mijn man onze Hafs naar de weide, toen ze al "op wacht" stond.
Buurvrouw: "Wat jammer dat mijn zoontje nog slaapt, nu kan hij de paarden niet zien. Zijn jullie paarden te huur?"
Waarop mijn man: "Hoezo, te huur?"
Buurvrouw: "Welja, je hangt gewoon alles klaar en je zorgt dat ik in de weide kan. Ik zal ze dan wel vangen. En dan kan ik mijn zoontje erop zetten en hier gewoon in de straat wat mee wandelen..."
Slik!!! :(
Manlief heeft dan nog maar eens extra benadrukt dat ze zeker geen eten mocht geven ("maar er gewoon naar kijken, dat mag toch wel hé?" Zucht...)

wietske100

Berichten: 1590
Geregistreerd: 11-04-08
Woonplaats: GN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:46

woow hee wat een lef heeft dat meisje zeg hihi. :o
zomaar even een paard uit de stal pakken.(ik vond die grote paarden maar eng vroeger :+ )

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:04

Wat een lef idd! Echt heel erg brutaal!

En ja ik lees de penny, maar ben er echt geen!

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:09

ik zou ook echt met een mond vol tanden hebben gestaan :+

misschien lees je je verhaal (iets aangedikt in haar voordeel) volgende week wel in de penny:+

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:13

jeeeeeeeee wat erg dit zeg.
Toch ben je wel makkelijk hoor met veel toelaten had ik denk ik al veel eerder ingegrepen naar die muts! maar goed soms in onverwachte situaties doe je wel eens dingen waar je achteraf spijt van hebt. maar wat een }:0 is dat kind zeg pfffff. Nou ik hoop voor je dat je er van af bent maar volgens mij staat je pony morgen weer netjes gewassen op stal :z

GiddyUp_

Berichten: 84
Geregistreerd: 20-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:52

Voor jou moest het echt lastig zijn :P
Maar het is echt grappig om te lezen :j