Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:44

jezus wat een penny :+

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:31

Dat is wel heel erg zeg, moet er ook niet aan denken dat iemand zo maar mijn pony gaat staan poetsen rijden of wat dan ook! :+

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 21:42

ik heb haar nu al 2 dagen niet gezien , ; misschien omdat het het school is ... Ik heb wel al vele mensen gesproken ondertussen die allemaal hun medeleven hebben betuigd voor mijn dagje.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:53

Hihi nou ik vind dat je hier te maken hebt met een wel heel erg bijdehandje :=
Want ik kan me herinneren dat toen ik klein was ik ook graag veel met andermans paarden wou doen, maar nooit durfde te vragen :oo

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:33

Van mij had ze er op heb begin al niet eens meer op gemogen. :P
Wat een brutaal kind trouwens toen ik twaalf was durfde ik idd niet eens es te vragen of ik iets met het paard mocht doen :)

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:43

Whahahah geweldig _O-

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:30

Haha, wat een verhaal :P

Wel herkenbaar, de weide van mijn paard is naast een wandelwegje, passeren op zondag altijd veel gezinnen die samen een wandeling maken, en wat die kinderen soms allemaal doen _-:( De omheining opklimmen, takken (zogezegd eten), brood, wortels, plukken gras,... in de weide gooien, en meestal doen die ouders gewoon mee ipv hun kind onder controle te houden. Laatst liepen er gewoon 4 meisjes over priveterrein waar ik mijn paard aan het poetsen was, ouders mee natuurlijk, wijst er één meisje naar mijn paard: "ik wil nu op dat paard rijden" terwijl ik er gewoon bijstond, en die ouders waren dan nog hoogst verbaasd dat dat niet mocht :?

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 18:32

wat zot dat die ouders dat dan ook verwachten

Noatjuhh
Berichten: 634
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:44

Haha, wat erg!
Hoop dat ze nooit meer aan je paard zit!
Ik heb ook altijd dat de ouders gewoon meedoen, laatst kwam er een moeder met een klein kind op haar arm naar me toe, mijn paard stond te grazen aan de hand, vraagt die moeder of ze er even op mocht met dat kind, omdat dat kind dat zo leuk vond. :')
Alsof zij verwacht dat ik ja zou zeggen. :+

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:04

Noatjuhh, dat kan ik me dan wel weer voorstellen. Dat vroeg mn opa ook altijd op de manege toen ik nog een hummeltje én paardengek was :D

Suzann3
Berichten: 962
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:08

Ik ben ook zo Penny als wat geweest, maar ik heb nooit echt vreemde dingen gedaan. Het respect voor de "paarden eigenaar" was veel te groot. Mensen die paarden hadden waren een soort Half Goden in mijn beleving.
Ik heb echt een hekel aan kinderen die te brutaal worden, maar gelukkig kom ik ze nooit tegen.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:17

Mijn paard stond nog geen uur op zijn nieuwe stal toen er al iemand naar me te kwam met grote verhalen over hoe goed ze kon rijden, dat ze veel jonge paarden had ingereden en dat ze haar oude verzorgpaard zat was en dat ze wel zo aardig zou zijn om de mijne bij te rijden :O
Ik was niet eens op zoek naar een bijrijdster, en ken haar rijstijl en geloof me.... die wil ik echt niet op mijn paard hebben.
Ps meisje was 21 haha _O-

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:04

ik had dat wijffie echt allang verteld dat ze niet zo verwent en verwaant moet doen en dat ze dat rijden wel kon vergeten :P

en als ze ook nog op paarden van anderen rijd zomaar, had ik als manege eigenaar dat kind verboden om nog op het terrein te komen.. :o

_Miistral_
Berichten: 839
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:09

wow! ik durf egt veel, maar zomaar een pony pakken zou ik nooit van me lang zal ze leven doen ..
dat wist ik all toen ik 4 was }:0

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:12

wat een verhaal zeg! Heb je haar echt goed duidelijk gemaakt dat ze van je pony af moet blijven? Hopelijk houden ze haar een beetje in de gaten en blijft ze uit je buurt!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:14

Jeetje wat een verhaal. Gelukkig komt mij dit totaal niet bekend voor maar ik denk dat ik er korte metten mee zou maken.. :o
Ben ik even blij dat ik altijd op een prive stalling heb gestaan met mijn pony en niet op een manege.

Vera96

Berichten: 2165
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:22

Dat kan inderdaad vreselijk irritant zijn. Twee meisjes van 9 verzorgden Popeye, mijn verzorgshetlander. En ik verzorgde Zena, een pittige D pony. Nee Popeye was te min voor hun. Altijd vroegen ze of ze op Zena mochten. Nee dat wil ik niet, Zena is pas net onder het zadel en ze is niet van mij. Helemaal teleur gesteld, nouja, ik kom weer an op de manege willen ze Zena uit wei halen. Goed, maar dan wel zonder halstertouw, ik wil niet dat ze straks met een halstertouw de wei rond rent. En Zena loopt toch wel met je mee. Oeps, niet dus. Pff, ze durfde amper bij Zena in de buurt te komen omdat daar een ander paard stond, en toen ze er eindelijk waren liep Zena niet netjes achter hun aan, (ze hadden haar niet vastgepakt maar ze verwachte dat Zena wel zou snappen dat ze naar 2 kleine meisje op grote afstand moet komen) Nouja ik uiteindelijk Zena maar gehaald wilde ze haar borstelen. Goed. Hun haar borstelen, wilde ze opzadelen. Nee sorry doe ik toch liever zelf, aangezien Zena een keer begon te trappen tijdens het aansingelen. Toen wilde ze me les geven, nou ok, geef mij maar les:+ Ze zeiden stap draf en galop. En voltes en afwenden. Wat een goede les:+ Heb er nu gelukkig geen last meer van.

Bellissima_

Berichten: 1643
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: N-B

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:48

Je zou zo'n kind maar aan je broek hebben hangen. :') De enige mensen die op mijn paard rijden zijn ik, een vriendin van me, en soms de manegekindjes mogen naar de manege toestappen (waarbij ze wel 5 héle stappen mogen rijden! =:) ) en dan houd ik mn paard nog alsnog vast.
Heb wel 2 kinderen die altijd met mijn shetlander gaan wandelen, maar daar heb ikz elf gewoon geen tijd voor en ik ken ze supergoed en weet dat ze geen gekke dingen doen. En nu nog een kindje die ermee gat rijden, kind weegt 20, en is 9 of 10 jaar haha. Houd die dikke van mij wel :) Verder niemand die aan míjn paarden komt!

even offtopic: Toch vind ik de verhalen van anderen wel lachwekkend :')

xNele
Berichten: 277
Geregistreerd: 21-12-08

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:27

Mua, als ik al die verhalen hier lees, lig ik echt van mijn stoel van het lachen.
Ik heb nooit zo'n dingen voor, hoogstens iemand die kwam vragen of ze mijn paard mocht aaien :D

megahaf

Berichten: 409
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:57

Wat een verhaal zeg! Waar zijn dat kind d'er ouders dan?
Nu ja, we hebben ook eens 2 penny's gehad, toen de oom van mijn man nog 2 haflingers had (onze Daphne en een ruin). De Penny's kwamen steeds aan de deur bellen om te vragen wanneer ze nu eens met de paarden mochten rijden. Natuurlijk scheepten we hen altijd af. Op een keer vroegen ze aan die oom of ze eens bij de paarden in de weide mochten gaan. Hij liet ze maar doen, helaas was onze ruin nogal dominant en een echte "klever", hij liet de 2 penny's niet meer uit de weide vertrekken haha. We hebben ze sindsdien niet meer gezien.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:04

Ik heb sinds vorige week korte metten gemaakt met een ''penny''. Er is hier altijd een vrouw die wandelt met haar kindje in de buggy. Áltijd als ik aan het wandelen ben met Rocko dan komen we hun tegen (Oftewel als ik langs hun huis loop op de heenweg, komen we ze héél toevallig op de terugweg tegen :D ). Dan stopt ze en onder het mom van 'Mag Ilse (haar kindje) even je paardje aaien?' Nou ik ben de beroerdste niet. Stiekem vind ze het zelf leuk om te aaien want er kwam al een suikerklontje uit haar zak. :D
Maar goed Rocko vind het kindje wel interessant en keek even in de buggy. Toen moest hij proesten.. gevolg --> Kindje onder het snot en gras. :+
Ik geloof dat ze nu een beetje op Rocko afgeknapt zijn.

adecuada

Berichten: 1899
Geregistreerd: 19-08-06

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:27

Lekker bijdehand kind..
Ik zou daar écht niet tegen kunnen!!

adecuada

Berichten: 1899
Geregistreerd: 19-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:28

Mayflower_ schreef:
Maar goed Rocko vind het kindje wel interessant en keek even in de buggy. Toen moest hij proesten.. gevolg --> Kindje onder het snot en gras. :+
Ik geloof dat ze nu een beetje op Rocko afgeknapt zijn.



_O- Ik zou niet meer bijkomen haha !!

kattekind

Berichten: 635
Geregistreerd: 18-03-09
Woonplaats: in een groen groen groen groen knollen knollenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:43

Het is echt een apart ras he, die Penny's?! Hihi!
Heb er gelukkig op stal nooit last van!
Wel heeft mijn oude paard ooit onderweg, van een Penny die met haar mams in het bos aan het wandelen was en mijn paard mocht aaien, haar (soort van) liga-koek gesnaait!
Die hield ze in haar ene hand vast terwijl ze met haar andere hand aan het aaien was!
Mijn paard at altijd heel voorzichtig uit handen, dus die pakte met haar lippen de koek en die was dus verdwenen!
Ik viel bijna van het lachen van mijn paard af, terwijl dat beest heel onschuldig, op haar gemak, de koek stond op te smullen!
Geloof dat het kind wel even genezen was.
De mams van het kind lachte gelukkig voluit met me mee, dus dat was dan wel weer een opluchting, ergens :):)

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Mijn eerste Penny ! ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:50

wauw wat een bijdehandje...

ongelooflijk en haar ouders dan? zo oud is ze nog niet, straks pakt ze een paard en gaat er mee op buitenrit rijd ze zichzelf plat....

best eng ook eigenlijk wel....