Gys (v Jacob)@ comeback in Franeker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jobbeltje

Gys (v Jacob)@ comeback in Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 15:10

De laatste foto's die ik geplaatst heb staan in het volgende topic:
[RT-HAW] Gys van Dubbelland (v. Jakob) @ Harich

Ik quote mezelf daaruit:

Jobbeltje schreef:
Even voorstellen: Gys van Dubbelland

Gys is een 6 jarige ruin die inmiddels al heel wat tegenslagen gehad heeft. Door verschillende DA's al opgegeven, maar hij flikt het toch om weer "gewoon" te lopen. (diagnose ataxie en 3x mislukte operatie aan zn beide achterbenen (knieëen) hebben ervoor gezorgd dat hij heel wat maanden in de lappenmand heeft gezeten. Het herstel gaat langzaam.. maar voorspoedig

Wat niemand had gedacht is ons toch gelukt, wedstrijden starten en inmiddels hebben we ook al een WP in het L1 gehaald

Inmiddels is Gys 7, en heb ik in september 2008 mijn laatste wedstrijd gereden. Het herstel van Gys verliep goed, maar ik had het gevoel dat we nog iets over het hoofd hadden gezien. Uiteinlijk zijn we begin dit jaar naar de dierenarts geweest om bloed te prikken. Ondanks dat er aan de buitenkant niets aan Gys te zien is, had ik het gevoel dat we dit gewoon moesten doen.

De uitslag was verpletterend, verhoogde spierenzymen in het bloed. Het bloedbeeld zag er kortgezegt uit alsof Gys zwaar overtrained was, terwijl hij op dat moment alleen wat op stal stond en elke dag met een veulen in de paddock stond te spelen. Nadat we Gys ondersteund hebben met vit E + sel en lijnzaadolie (wat ie nog steeds krijgt) zag ik langzaam maar zeker weer verbetering. Een aantal weken na de eerste meting een tweede gedaan, en we zaten op de goede weg! Bloedwaardes gingen langzaam weer terug naar normaal.

Gisteren had ik wedstrijd met een ander paard, en van de week besloot ik te bellen of ik ook Gys nog kon starten in het L1. We konden er tussen. Training de afgelopen weken bestond vnml uit longeren, en af en toe rijden.

Foto's zijn van het losrijden, en vlak voor de proef in de baan.
Afbeelding
[1]

Afbeelding
[2]

Afbeelding
[3]

Afbeelding
[4]

Afbeelding
[5]

Afbeelding
[6]

Normaal gesproken is ie na 2 proeven "dood". Hij krijgt amper het ene been voor het andere. Maar nu stapte ie zeer fris en kwiek over het losrij-terrein. Ik besloot nog even een drafje te proberen, en ja hoor! Hij deed het nog steeds! Batterijen waren nog niet leeg :D Zijn spiertjes konden het dus aan
http://i157.photobucket.com/albums/t75/ ... 1243173405

Ik had 2x 183 punten en was in de eerste proef 2de, en in de 2de proef 1ste :D
Dit resultaat had ik niet durven dromen. :)

wake_up

Re: Gys (v Jacob)@ comeback in Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:48

wauw, wat een gaaf paard! Super dat hij toch weer hersteld is!
Aangezien het HAW is, moet ik even zeuren :o Probeer je tenen wat naar binnen te doen, en je handen meer rechtop. :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:14

Toppie Jobbel! Gys ziet er echt goed uit! +:)+

Oh gut ja, HAW hè. :D Zo af en toe trek je je hak íetsjes op.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:43

super zeg.....

vind het een mooi beeld...

hoe lang is de zweep eigenlijk waar je mee rijd..?

vriendin van mij werd deze week de zweep van opgemeten door jury, die mag niet langer zijn dan 110 cm. die van haar was langer mocht ze niet mee starten.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:14

Wat een mooi paard!
Ja dat van dat een zweep niet langer mag dan 110 dat geldt alleen voor pony's ;). Het zou vreemd zijn dat als je een paard hebt van 1.80 dat je dan maar mag rijden met een zweep van 110 he ;)

Maar wat een gave knol zeg! Doet me denken aan een fries die ik ook heb gereden! Vind dat je hem erg mooi rijd. Alleen je mag net iets je handen meer dragen.
Weet niet of je dat doet, maar kan je meegeven als tip; met losrijden vooral voorwaartsneerwaarts rijden! Krijgt hij misschien een nog mooiere hals (als dat al mogelijk is := ). En word hij ook lekker soepel.

Succes verder, en ik blijf zeggen; nondeju wat een mooi paard :~ !

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:47

Allemaal bedankt voor de leuke reacties :)

Over mijn handen, ze moeten idd meer rechtop, maar hoger? Dat weet ik niet, volgens mij verbreek je dan ook een beetje de lijn van de mond van het paard - teugel - hand - elleboog zegmaar....

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:12

Ziet er zeer netjes uit!!
Probeer alleen je benen lang te maken!
Is wel laag gepunt of niet bij ons zitten de eerste plaatsen altijd tussen de 200-210 punten.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 07:49

Dat vind ik dan weer vrij hoog, als dat altijd zo is ;)

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:03

Jobbeltje schreef:
Allemaal bedankt voor de leuke reacties :)

Over mijn handen, ze moeten idd meer rechtop, maar hoger? Dat weet ik niet, volgens mij verbreek je dan ook een beetje de lijn van de mond van het paard - teugel - hand - elleboog zegmaar....

Bedoel eigenlijk ook meer dat je op foto 2/3 net iets meer een knik in je ellenboog mag. Typte te snel, sorry :o

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 17:50

Ah op die manier :) Dan snap ik het :)

eeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:41

hee marijke!!
mooie foto,s hoor!!
jouw topper deed het best in franeker en ik hoop dat deze steigende lijn voort blijft houden..
op naar t volgende concour!!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:12

Wat een mooi paard heb je. En super dat je je paard zo goed aanvoelt, waardoor hij nu zo super loopt :D

Omdat het moet ;) Probeer je tenen meer naar voor te laten wijzen!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:54

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW

loonexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:04

Wooooow mooie fries, ziet er super uit!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:11

Op vraag van TS:

RT-HAW => RIJ-ITP

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:44

wat een mooie fries! Foto 4 en 6 zijn echt heel mooi! Sommige friesen vind niet zo mooi lopen als het om dressuur gaat maar deze wel! :D

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 11:23

Dankjewel Bellie :)

Ik heb vanmorgen weer les gehad (sinds januari niet meer met Gys) en ook dat lijkt goed te gaan :) Les ging heel fijn zelfs! :D

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:28

Super dat het zo fijn gaat met Gys! :) Ik las het op de uitslagen dat je ook nog 1ste was geworden. Dat is helemaal geweldig en dat voor je come-back! ;) Op naar het volgende concour!