{joos laat goed zien hoe ze zich voelt over het maken van de foto's
}^^ Is dus mijn Terminator. Mijn rots in de branding, mijn alles. Joos (Jozele) is een manegepaard en ik heb werkelijk geen flauw idee hoe oud ze is. Één keer in de week rij ik mijn les, en dat is meestal toch wel op haar. Eigenlijk rijden we geen niveau. Als ze los is (en dat is dan met name in de binnenbak, in de buitenbak wordt ze nogal heet) neem ik wel eens wat oefeningen als wijken of schouderbinnenwaarts mee. Over het algemeen gaat ons dat wel redelijk af.
Donderdag reden we dus in de buitenbak. Nou had ik al verteld dat ze daar nogal eens pittig zou worden, en ivm verbouwing reden we ook nog eens in de springtuin, waar ze niet heel erg regelmatig loopt. Er zitten hele mulle stukken tussen waar ze absoluut niet doorheen wilt, dus ik heb afgelopen donderdag niet echt serieus aan het dressuur gereden.
Om Bokt-reacties te voorkomen: ik weet dat ik voor het mooie nét iets te groot voor haar ben, maar ik heb niet het idee dat ik haar kwel met mijn lengte of dat ik haar in de weg zit in haar lopen. Ze is altijd even vrlijk en sterk als ik erop zit als wanneer een willekeurig kleiner persoon erop zit. Dan de thiedemann. Zoals ik ook al heb verteld, is Joos een manegepaard. Ik heb niet zo veel te zeggen over het rijden met thiedemann op haar. Wat ik wel weet, is dat ik hem eraf kán halen, maar dat ik het lekker niet doe. Mét thiedemann heb ik al moeite om haar bij me te houden, en ook al is ze niet de grootste, ze is onwijs sterk. Mensen die dit niet geloven nodig ik graag uit om een ritje te komen maken op haar op manege RSVA te Almere.
Van het losrijden zijn er geen foto's, daar loopt ze allemaal zo stijf als een hark en ik zit erop als een hork. De hork en de hark, leuke combi
Het klopt dat het (vrijwel) alleen maar galopfoto's zijn, dat komt omdat galop de enige gang is die haar een beetje redelijk moe maakt 
Zo ik denk dat ik wel genoeg gepraat heb, hier de foto's!
Sippe [naam] - Auw schouder. Joos vind het wel best met dat lange teugeltje.

Nog een beetje met het neusje naar buiten, dit was één van de eerste galopjes.

Zij loopt hier wel lekker, ik zit erop als een hork. Dit komt omdat we hier net door een onwijs mul stuk waren gegaan.

Draf met een wat langere teugel, in principe fijn beeld imo.

Af en toe moet de sterke hengstige merrie even teruggefloten worden

Een échte lol met je knol foto. Lange teugel en één arm los

Hier sprong ze een wissel (op mijn commando uiteraard). Mijn teugelhulpen waren niet zoals ik het wou maar we hamerden er al de hele les op dus ze deed het op mijn beenhulpen

Neusje had iets meer bij mij gemogen maar in principe vind ik dit een net beeld.

Uitgalopperen en belonen, deze foto komt in het groot aan mijn muur

Joos d'r verbeterpunten:
Neusje er meer bij.
Niet zo veel op de voorhand (niet zo duidelijk op de foto's te zien, heb de goede momenten er een beetje uit gepikt
)Mijn verbeterpunten:
MIJN TENEN

Meer rechtop zitten.
Handen waar ze horen.
).