Inmiddels lessen we weer wekelijks (bij cloris hier op Bokt), bevalt heel goed en we leren weer nieuwe dingen.
Zo zijn we bezig met schouderbuiten wat af en toe overgaat in een aantal passen schenkelen en heb ik eindelijk geleerd wat loslaten is

Er wordt ook weer flink getimmerd aan mijn houding en bij Furia is de bedoeling om de energie allemaal vanuit achteren te laten knallen.
Hij heeft van zichzelf een mooie aanleuning dus die "vergeten" we voor het gemak nu even met training, eerst zorgen dat ik hem niet tegenhou en duidelijk hulpen voor hem. Wat overigens voor hem niet een volledige losse voorkant betekent!
Furia is een PRE (ook bekend als Andalusier) ruin die alweer bijna 6 wordt!
Ik heb hem sinds dat hij 3 is en meneer is op 4jarige leeftijd gecastreerd.
We zijn vorig jaar een aantal keer B gestart, omdat ik even in het buitenland zat mijn KNHS opgezegd en nu weer lekker aan het trainen zodat we van het najaar of anders volgend jaar helemaal klaar kunnen starten.
Hier de foto's (geen van het instappen echter..):
1. Vond ik een leuke foto omdat hij 1 oor op mij gericht had.

2. Redelijk ruime draf

3. Iets te scherp, ik vraag dus schouderbuiten stel hem nu echter te scherp in.
Hij had er afgelopen dinsdag weinig zin in.

4. Braaf paard... Doen veel lange teugel tussendoor als beloning.

5. Even wat terug, dan probeer ik het achterbeen actief te houden wat op deze foto niet echt naar voren komt.

6. En dan juist naar voren, zo zie ik hem graag lopen

7. Hier komt ie te rond en te veel op de voorhand.

8. Hier zie je hem wat beter scharen vanachter, dat is iets waar hij heel veel moeite mee had maar deze oefening gebruiken we dus om dat beter te krijgen.

9.

10. Een actiefoto, zo te zien niet helemaal recht en ietwat kanteling maar vond het plaatje wel stoer

11. En een achterbeen dat actiever mag!

12. Voetjes van de vloer!

13. Uitdraven..

14. En nog eens wat een passen!

15. Mooie ruime passen weer.

Wij zijn nog best aan het zoeken, nieuwe instructie is natuurlijk altijd even een omschakeling maar het bevalt super en ik ben zelf ook benieuwd hoe het over een half jaar gaat.
Zelf zie ik nu op de foto's dat ik me vooral stoor aan mijn onderbenen.
Opbouwend advies is altijd welkom net als een leuk berichtje