avalon 4 jarige@ B (drama!!!!!!) debuut!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avalonnancy

avalon 4 jarige@ B (drama!!!!!!) debuut!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 16:10

avalon 4 jaar
gribaldi X samber
status aan het puberen :P

nou vandaag dus ons B debuut...
we waren net 5 minuten aan het losrijden en toen moest ik al :P ze waren vergeten te melden dat het ingelopen was :+
maar madam had bedacht dat omdat er toch geen hekjes waren ze de bak wel uit kon lopen :( en als ze dan vervolgens terug moest dan gaaan we toch ff een mooie levade doen }>
dit resulteerde in een diskwalificatie in de eerste proef |( 3 keer de ring verlaten.
ook de galop was een drama :+ er werdt voornamelijk veel gebokt en als ze er eenmaal inzat dan liet ze wel even zien dat ze om de pas kon wisselen ;(
maargoed de tweede proef ging iets beter ..nog steeds een paar stakingen maar dit keer binnen de bordjes :P dus wel de proef uit kunnen rijden ;) en wonderbaarlijk genoeg 163 punten -2 dus 161..nou ja dat viel dus mee :+

ik zal ook de mindere foto's neerzetten en wat van de goede momenten.
en wat daartussen zat was niet zoveel bijzonders. heb haar de tweede proef maar een beetje dr gang laten gaan, nageeflijk lopen kon me niet zoveel meer schelen als ze de proef maar binnen de bordjes bleef.
maar ze vond dus het hek eng..verkeerde stelling..rennen dus teveel spanning en achter de teugel lopen..sterrekijken kan ook overdag nou ja dat soort dingen dus :+
buigen wist ze volgens mij niet meer wat het was..dus de hoeken tsja die snijden we gewoon af :+
galop hebben we wel gebrobeerd maar dat was dus 1 groot bokfestijn }:0
dus al met al lekker gespannen..ik dus ook :o
oh ja en bij 1 bok die heb ik helaas niet op foto staan bokte ze zo hoog dat ik met mijn cap op dr hals terechtkwam en teruggekopt werd :+
nou ja wees lief hier komt het :7

1e proef

Afbeelding
Afbeelding
1e en tweede proef
verruimen..daar had ik dan toch een 7 voor *D
Afbeelding
Afbeelding
hier had ik dus gehoord dat ik gediskwalificeerd was maar heb wel de proef afgemaakt voor de ervaring
Afbeelding
toch maar belonen }> :(:)
Afbeelding
tweede proef
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

als je wat achterlaat wees lief en kijk ook even in mijn andere topics!!! ze kan wel fijn lopen maar we zitten in een puberfase denk ik ofzo :P
Laatst bijgewerkt door avalonnancy op 10-05-09 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:14

Er zitten best goede momenten tussen hoor!
Ik herken die van mij er ook in.
Onze 1e buitenwedstrijd konden we ook alleen maar steigeren.
Denk toch aan te veel spanning van paard en ruiter.
Maar toch goed van je dat je je 1e proef hebt afgemaakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:15

hihihi wat een donder :D :D :D

als het fout gaat dan gaat het ook goed fout............... maar als het goed gaat, dan is het ook echt goed!!!

je hebt er hele mooie stukjes tussen zitten

en wat ik zelf enorm positief vind is dat je haar toch beloont, DAT is zo belangrijk.... het is zoooo belangrijk dat je dit soort dingen niet tot je laat komen en bij zo een jonkie gewoon beloont, ook al is het lastig geweest ;)

vilouma

Re: avalon 4 jarige@ B (drama) debuut!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:18

je hebt een pracht paarddus dat zal veel goedmaken.!

ja mijn debuut op koniningen dag ging ook niet volgens plan :P hij kwam gelukkig maar 1 keer omhoog en dat niet in de proef!

maar ik vind dat je ondanks het inlopen en het omhoog komen en de bok nog goede momenten laat zien :)

wake_up

Re: avalon 4 jarige@ B (drama) debuut!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:57

Jammer van de spanning, en dat het niet ging zoals je hoopte, maar met veel oefenen komt het vast wel goed :j En wat heb je een lekker paard onder je lopen zeg!

Ragdollcat

Re: avalon 4 jarige@ B (drama!!!!!!) debuut!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:03

Goed zeg dat je bij het afmaken van de proef haar beloonde, omdat ze het toch maar de proef doorstaat, want helaas zijn er die er ook die maar gelijk met de zweep ervanlangs geeft.

Wat je doet is heel goed, zo leert ze dat het zo erg niet is en zal het alleen maar beter gaan.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:03

mooi paard kan ook leuk lopen, ik denk dat het voor de verdere lezers fijner is als je de eerste foto dr even af haal want daar sjor je je paard best in ze mond.ziet er niet echt lekker uit |( niet verkeerd bedoelt! verder ziet het er goed uit~! goed dat je haar had beloond +:)+
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 10-05-09 17:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:04

Ik zie nu pas dat kiwiko dat ook vind, over dat het zo goed is dat je het beloont.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:59

Wat een mooi elegant paard. Mijn 4 jarige heeft net zo'n puberfase, verschrikkelijk. Soms ga je 3 stappen vooruit, en dan ineens weer 2 achteruit. Maar toch kan hij fijn lopen zo te zien. Succes met je puber

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:00

wat een bok op de 1e foto :D
Maar de andere momenten zien er wel goed uit :j Jullie komen er wel.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:03

oh sorry ik moet echt vreselijk lachen om die eerste foto, tja pf het gaat goed of het gaat goed fout hihi ik vind trouwens de andere foto's er niet verkeerd uit zien leuk paardje maar wel een kleine opdonder zeg hihi

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:03

Leuk paard zonde van de spanning. ik heb ook een keer de ring verlaten en werd ook diskwalificatie en kreeg toen 2 verlies punten. Hebben ze dit ook tegen jouw gezegt?

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:11

nee ..en volgens mij kan dat ook niet want heb nog geen winstpunten :+ hihi ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:12

roybrit schreef:
mooi paard kan ook leuk lopen, ik denk dat het voor de verdere lezers fijner is als je de eerste foto dr even af haal want daar sjor je je paard best in ze mond.ziet er niet echt lekker uit |( niet verkeerd bedoelt! verder ziet het er goed uit~! goed dat je haar had beloond +:)+

Sorry, maar als je paard zo flink kan bokken, ben ik benieuwd hoe jij boven kan blijven.
Natuurlijk doe je dat niet expres, maar ik denk dat je op z'n moment erg weinig anders kan als je boven wilt blijven.

Ik vind ook dat er erg fijne momenten tussen zitten.
Leuk paard hoor.
Hij heeft een mooi halsje, en het is een mooi typje.
Daar ga je vast nog veel plezier aan beleven in de toekomst!!!
Fijn ook dat je de proef ondanks diskwalificatie uit mag rijden.
Gister was ik in Diepenveen, en daar was ook een paard aan het puberen, maar die mocht niet verder rijden.

Overigens kun je in de B geen verliespunten krijgen.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:15

heel erg bedankt daantjuhh ;) ik had wel verw8 dat iemand commentaar op die post zou geven :P daarom had ik het zelf niet gedaan :o

en bedankt voor toch positieve reactie allemaal *D dat verzacht het leed een beetje :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:17

status puberen hihihih

succes met deze donderstraal, sommige paarden blijven zo dat is hun karakter maar met karakter paarden kun je wel heel ver komen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:21

Leuk topic omdat je er met humor over schrijft en lekker verder gaat ploeteren met je puber. Die er trouwens wel mag wezen (voorzover ik dat kan beoordelen als alpenquarterbezitter).

Als je je volgende wedstrijd ook weer met gevoel voor humor en met minder spanning rijdt gaat het helemaal goed komen.

majolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:24

Ik vind dat je goed je koppie erbij gehouden hebt en hoe dan ook de twee
proeven hebt gereden.
Je hebt een heel mooi paardje en ik weet zeker dat het alleen maar beter
gaat vanaf nu!
Veel succes en plezier!

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:25

Oooh, wat een boef....
In je hele rijstijl is te zien dat je niet sjort, dit was duidelijk een gevalletje: zitten blijven!!!! Ik stoor me absoluut niet aan die eerste foto en ik vind het geweldig dat je die er ook gewoon bij hebt gezet. De rest van de foto's ziet er overigens heel goed uit. Wanneer je de pubertijd-perikelen voorbij bent vliegen de winstpunten om je oren.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:13

dank je wel Skingraphx *D ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:17

Vind een lichtelijk flauwe opmerking, over het ''sjorren'' in de mond bij het bokken. Vind het al enorm knap dat je erop bent blijven zitten :+ Maar goed, verder vind ik wél dat je een enorm leuk paard hebt en er zitten ook een paar goede momenten tussen, hoewel de spanning ook op de rest van de foto's is af te lezen zitten er echt een paar fijne plaatjes bij. Heel goed dat je je paard daarna toch nog beloont, daarin toont zich de goede ruiter!
Gewoon volhouden, dat wordt nog weleens een dressuurcrack!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:18

O jee, dat is iets waar ik ook rijkhalzend naar uit kijk: mijn eerste proef met Zelano :') Volgens mij wordt dat iets vergelijkbaars.

Netjes dat je toch beloont, ondanks alle spanning bij beide partijen!!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:21

Ik heb er respect voor dat je toch gewoon doorgaat je proefjes rijdt en daarna beloont NETJES !
succes met de volgende wedstrijd

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:41

oei!
ziet er heftig uit die eerste foto. knap uitgezeten.

hee maar is het niet zo dat als het programma inloopt dat je dan kunt aangeven dat je toch op je eigen tijd wilt starten? volgens mij kan dat maar ik weet het niet zeker. weet iemand dat?? (niet dat het veel uit had gemaakt denk ik.... :D )

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:49

Bestebok:O
poehh
echt dikke respect dat je bent doorgegaan! +:)+ _/-\o_