valkje Maible @ work onderlinge Eerbeek & training!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

valkje Maible @ work onderlinge Eerbeek & training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 14:50

Zondag hebben Maible en ik ons eerste onderlinge wedstrijdje gereden.
Mijn doel was om tussen de bordjes te blijven en hopelijk met een tevreden gevoel af te stappen. Of ik nou 1e of laatste werd.
Maible is een 8jarige connemara merrie, die ik rijdt sinds eind December. Ze was nog redelijk groen en we hebben hard getraind de afgelopen maanden!
EN ik ben super trots! Ik ben vooral bezig geweest met meer activiteit in de achterhand en stelling en buiging waardoor ze niet meer ging duiken maar ik juist wat meer contact kreeg.
Maible is een erg druk en sensibel pony'tje waardoor het redelijk moeilijk is om je benen eraan te houden/of eens bij te tikken omdat je dan vaak al aan de overkant van de bak was hihi :D
Het was dus erg uitzoeken met de minimale doseringen in zowel hand als benen enz. Zodra ik iets teveel druk geef heb ik ook totaal geen aanleuning meer en daar moet ik erg voor waken.
We hebben ook lekker aan de galop gewerkt en ik kan nu zeggen dat ik ook fijn ontspannen kan galoperen zonder dat het racen wordt, merk dat ze daardoor veel sterker is geworden en het heeft gewoon allemaal tijd nodig.
Maible vind het erg om van andere vertrouwde pony's vandaan te gaan, kan dan omhoog gaan en nog drukker doen. Ze deed geen vanbeide, was ietwat drukker en dribbelde veel, maar was fijn te rijden !

we hadden 179 punten er was laag gepunt, veel combi's dachten hoger gescoord te hebben, vooral voor in de B. Helaas was het nogal een 6-jes proef met gelijk een 4 als er bv geen aanleuning was, maar had ook bij 1 volte even geen aanleuning en daar werd niks opgerekent. Jury had zelf eerst geen commentaar, maar later op de protocol stond dat ze nog meer stelling en buiging, lengtebuiging enzovoort wou zien :+
Maargoed, dat mag de pret niet drukken, ik ben trots!

Ons niveau is dus B, alhoewel we in de training wat schoudervoor, wijken etc meepakken, veel binnenbeen voor stelling en buiging

Marieke, onwijs bedankt voor de foto's!

Afbeelding
Samen met Vera en Katinka (l2)

Afbeelding
:D

Afbeelding
In 't begin, draf, we kunnen in het begin niet stappen omdat ze erg ongeduldig is en graag aan het werk wil.
als de meeste spanning eraf is kan ik al wat meer stappen.

Afbeelding
Middendrafje, even geen aanleuning maar dat vind ik niet erg. Ze loopt imo fijn van achteren.

Afbeelding
Stapje, ik steek mijn benen automatisch erg af, omdat tussendoor dribbelt, iets waar we aan werken !

Afbeelding

Afbeelding
Galop A-X-A
Afbeelding

Afbeelding
En ze staat nog stil ook ! Foefjes bedacht om snel te kunnen groeten, maar madam staat zo stil. En belonen natuurlijk, ze was super braaf.

Afbeelding
Ikke en Maibletje

Afbeelding
Trainingsfoto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja, ik verzuip in mijn jasje, ik weet het, hij is wat te groot hihi

Graag commentaar/tips, mits opbouwend natuurlijk, hebben we veel aan !

Veel groetjes, Yentl

EDIT: trainingsfoto's toegevoegd
Laatst bijgewerkt door YentlKG op 04-05-09 15:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Venthe

Re: valkje Maible @ work onderlinge Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:04

Wat een super leuk ponytje.
Vind het het er al best netjes uit zijn!
Alleen zie ik dat je nog steeds je benen af steekt op een paar foto's. Nou geef je zelf al aan dat jullie daar aan werken.
Ik zou zeggen ga zo lekker door!

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:07

ziet er netjes uit hoor!!
leuke pony ook:D
probeer allen je tenen nog wat naar binnen te doen

Tinkebel

Re: valkje Maible @ work onderlinge Eerbeek & training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:30

Léuk Yen :D
Als ik kijk naar hoe Maible eerst liep en hoe het nu (vooral thuis) gaat, dan zeg ik: Petje af!
Gewoon lekker zo doorgaan en vooral Maible de tijd geven om alles te leren, dan komt het helemaal goed! Ik ben trots op jullie, toppers!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:44

Wat zijn jullie een leuke combinatie zeg!

Omdat het bij HAW staat ook nog wat commentaar voordat m'n berichtje straks weg is ;) De laatste foto's lijk je net wat voorover te vallen. En verder geef je zelf al aan waar je aan werkt! Ik vind het er leuk/netjes uit zien! Jammer van die 179 punten, zonder echt commentaar!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:37

Yentl, meid wat ben jij gegroeid zeg :oo maar wat zijn jullie een leuke combinatie, hihi ik wilde al zeggen je verzuipt een beetje in je jasje, maar dat had je zelf ook al in de gaten. :Y)

Wat mij vooral opvalt is dat je zo afentoe je benen afsteekt, juist door het afsteken reageert ze heftiger op een beenhulp, als je je been eraan houdt kun je veel zachter en met meer gevoel druk geven. Als ze de neiging heeft om te gaan dribbelen in de stap, kun je haar het beste iets meer ruimte geven van voren en niet te veel opsluiten, zodat je naar de ontspanning toe werkt.

Jullie gaan wel steeds meer vooruit als combinatie zijnde en dat is leuk om te zien, je weet waar je aan moet werken, dus ik heb er alle vertrouwen in!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:38

jullie zijn zo enorm schattig en leuk samen.

ik moet commentaar geven omdat dit anders weggehaald wordt maar je geeft het zelf aan aan waar je hard aan moet werken dus neusje eruit houden en nog liever lachen naar de jury :)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:47

Jullie zijn echt een mooie combinatie! Probeer niet teveel je been eraf te halen als ze dribbelig wordt, maar hou het er gewoon licht aan en probeer daar vanuit de ontspanning op te zoeken. Heel veel succes met jullie debuut aanstaande zondag!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:59

Het lijkt wel een reunie hier ;)

Yen super leuk om je weer happy op je pony te zien zitten en het ziet er keurig uit voor een eerste wedstrijd. Volgende week je officiele debuut begrijp ik? Probeer er idd toch aan te blijven rijden ook al wordt ze heet. Veel succes!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:02

Ik vind het er erg netjes uit zien :)

Het enige wat ik kan vinden op de foto's zijn je tenen, dat zijn kapstokjes

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:06

Wat een leuke pony :j Hoe groot is ze?

Probeer er op te letten dat je je tenen naarbinnen doet. :)

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:30

Super leuk beestje :D
Ook mooi gereden, alleen voor het mooie je tenen naar binnen draaien
zoals vele al gezegd hebben haha

Ga zo door :D

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:43

Ik heb ook zo'n dribbelpony in de stap. Probeer juist niet je benen af te steken maar met je benen elke pas wat bijdrijven en dan liever je handen wat af te steken (luchtiger laten) dan je benen. En dan met je benen bij te drijven. Als het linkerbeen naar voren gaat druk je iets aan met de linkerbeen en als zijn rechterbeen naar voren gaat druk je aan met je rechterbeen enz.
Dit helpt bij mij wel, natuurlijk gaat het probleem nooit weg. Dit is iets van een eigenschap van een pony.
Een andere tip is om veel cavaletti's te stappen, heeft bij mij ook geholpen! :D
Verder proberen om hem niet te strak te laten lopen in zn houding. Hij lijkt een beetje op jou handen te leunen i.p.v. op eigen benen lopen.

Verder echt gave pony, en het plezier straalt er bij jullie 2 echt van af. Super leuke combi! :D

Succes verder!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:37

He yentl!

Wat een leuke foto's,ziet er leuk en vriendelijk uit!
Ik weet niet wat voor zadel je hebt,maar als je je beugelriemen ook onder je zweetblad kan doen,moet je dat eens doen.. Dan kan je je benen haast niet afsteken. Zo heb ik dat ook aangeleerd.

Ik vind jullie een hele leuke combinatie! En Maible is toch wel ontzettend schattig!

untouched

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:03

ik vind het er netjes uit zien :)
ik vind jullie echt een leuke combinatie en een lieve pony!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 22:06

Dankjulliewel voor de tips/commentaar en de reacties zelf natuurlijk! Heel erg leuk !!

Het benen afsteken komt idd door dat zij dan druk is.
In stap kan ik wel naar de ontspanning toegaan hoor, makkelijk, maar ze blijft dribbelen. Het is dus ook geen spanning maar ze heeft daar niet veel tot geen geduld voor. Is iets wat we telkens uitbreiden en meepakken, maar normaal langer dan 5 minuten losstappen zit er voor ons denk ik nooit in. Vind ik niet erg, juist fijn zo 1tje.
Memphis daar ben ik idd ook mee bezig. Blijven drijven, helaas in stap ben ik gewoon nog niet zover met haar om daarin te kunnen bijdrijven. Komt nog wel met de tijd.
Het strak lopen vind ik eigelijk helemaal niet. En hangen oid doet ze al helemaal niet, aangezien ik haast geen contact heb daar ik altijd van achter en dan pas naar voren wil rijden. Eerst benen geven heb ik dan van achter activiteit dan zakt ze zelf naar voren.
Ik heb hier wel een trainingsfoto, is niet erg netjes, maar controleer hier wel (niet op het goede moment) dat ze los is aan de binnenkant :
(zonder aanspanning, zie oortjes)

Afbeelding

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 14:26

Tes82 schreef:
Het lijkt wel een reunie hier ;)

Yen super leuk om je weer happy op je pony te zien zitten en het ziet er keurig uit voor een eerste wedstrijd. Volgende week je officiele debuut begrijp ik? Probeer er idd toch aan te blijven rijden ook al wordt ze heet. Veel succes!

Hee Tes,
volgende week hebben wij idd ons eerste debuut in Loenen.
Thnx voor je tip, ik zal je straks of van de week even een pb sturen praten we verder :D

LauPas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:28

heey!

Leuke foto's! :o
Ik rijd ook bij Veluwezoom! Hoeveel punten had je?

xSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:44

superleuk beest!

probeer je benen niet naar voren te steken!

succes.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:49

wat een mooie kleur
op de foto's lijkt het een beetje alsof je paardje zijn hoofd
kantelt maar het kan ook aan de foto's liggen

suc6

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:39

Op vraag van TS.
RT-HAW => RIJ-ITP

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:42

Leukk !

valkjes zijn supper leuk :D
ik heb er ook 1 alleen dan een bonte :D

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:03

Leuke foto's!
Haha ik moest schrijven bij jou dus heb je proefje ook nog gezien. Maar volgens mij vond ik het beter als de jury. Er was idd heel laag gejureerd, er was er maar 1 die er echt uitschoot in alle klasses samen.
In ieder geval heb je een superleuke pony!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:06

Wat een gigantisch leuke pony heb je zeg :D

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:36

LauPas schreef:
heey!

Leuke foto's! :o
Ik rijd ook bij Veluwezoom! Hoeveel punten had je?

Dankjewel ! 179 punt, en jij?

marieke_irma, ooh echt ! lache. Ja het viel me best wel tegen, vooral het leuke commentaar wat ze me gaf toen ik bij de auto stond. Maargoed, is niet erg ! Dankjewel!

Verder iedereen bedankt!