Alweer bijna een maand in de kliniek..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Alweer bijna een maand in de kliniek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:37

Hee Bokkers,

Op 31 maart merkte mijn moeder dat onze Tinker op 3 benen stond. Ze had die middag nog les gehad, ging heel goed. 's Avonds ging ze naar stal om te voeren (we hebben voerbeurten op onze stal) en toen stond Harvey met zijn been omhoog (rechtsachter). Ze heeft hem met moeite de stal uit gekregen, hij liep bijna niet.
De dag erop is hij naar de kliniek gegaan. Zijn been was daar te dik om foto's te kunnen maken, er zat teveel vocht in. Hij heeft toen ongeveer een week met verband om zijn been gegaan, zodat zijn been kon slinken. Daarna zijn ze erachter gekomen dat Harvey een abces in zijn been had en dat is operatief verwijderd.
Vandaag hebben we te horen gekregen dat hij sowieso nog een week moet blijven, omdat de wond nog niet geheelt is. Mijn ouders hebben ervoor gekozen om hem daar te laten staan totdat de wond helemaal dicht is, om zo de kans op infecties zo klein mogelijk te maken. Vrijdag staat hij er alweer een maand. Tot op de dag van vandaag weten we nog steeds niet hoe het is gekomen, want dezelfde middag liep hij nog als een trein toen mijn moeder les had. Hij heeft vaak jeuk aan zijn achterbenen in zijn sokken en staat zichzelf dan als het ware met zijn achterbenen te trappen. Hij is ook al een keer behandeld voor mijt, maar hij blijft jeuk houden. We dachten dat hij zichzelf toen misschien per ongeluk hard tegen zijn kogel getrapt heeft, maar we hebben ons laten vertellen dat een abces niet in ongeveer 3 uur kan ontstaan.

We hopen dat hij nu echt over een week naar huis mag, want het is al een paar keer uitgesteld..

Groetjes Michelle

desillies

Re: Alweer bijna een maand in de kliniek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:50

Nou Michelle ik hoop voor jullie dat Harvey snel weer thuis is, fijn dat er zo goed voor hem gezorgd word in de kliniek!
Beterschap verder...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:06

TI -> VVDD

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:22

klinkt een beetje als naar binnen geslagen mok?

Heel veel sterkte met jullie paard :(:)
Ik hoop dat ze snel de oorzaak kunnen vinden.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:38

Jemig wat vervelend :( Een maand is al wel lang zeg, het is ook zo raar omdat hij 3 uur van tevoren nog zo goed had gereden met jouw moeder. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gweest is, wordt dat nog onderzocht? Zal hij ook weer helemaal de oude worden en duurt het gewoon lang of is alles nog onzeker?
In ieder geval: heel veel sterkte!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:42

Jee, wat naar zeg.
Ik hoop dat je tinker er weer helemaal bovenop komt.

Misschien is het een idee om dan de sokken af te scheren. Dan kun je ze benen beter in de gaten houden op mijt of mok.

Maar ik ben ook wel benieuwd hoe dat abces daar terecht gekomen is en hoe het kan dat hij er ineens zo last van heeft gekregen. Kan me voorstellen dat je zoiets heel niet verwacht als je 's middags nog lekker hebt gereden.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:41

vervelend zeg! :(:)

het helpt wel om steeds nadat je hebt gereden/je paard in de wei heeft gestaan zn benen af te spuiten en dan goed af te drogen :)