Hoewel het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes de meesten toch wel duidelijk zal zijn?
En dat fjordenveulens doorgaans niet uit rietjes komen, maar gewoon uit een hengst is bij fjordenliefhebbers
wel bekend, echter misschien niet bij alle kijkers hier.
De dag dat ik hoorde dat er ergens een stal met weidegang was, was 1 van de vragen aan de boer:
"Mag ik ook een veulen fokken?" Daar antwoorde hij op met ja, een dag later was de verhuizing geregeld.
En had ik de veulen kriebels, want wie wil er nou niet zo'n schattig pluizig fjordenveulen, met veels
te dikke knieen en dikke pootjes?
De vraag die je beantwoord wilt hebben VOOR je een uur gaat trailer rijden.
(Aangezien Sjol in het verleden maar 1 dag dekbereid was en ze donderdag de 23 dit 's avonds was)
Is mevr. nog hengstig?
Even schouwen bij haar loverboy Suprise.
Hmm, dat zit nog wel goed, dus we gaan op stap.
Uiteraard kwamen we hopeloos in de file.
En reden vervolgens een fuik in, alwaar we papieren moesten laten zien en de weegbrug op moesten.
Alles was oke, dus mochten we verder rijden, pardon KRUIPEN! er stond nog steeds file!
Daar is ie dan Sjol haar stoere bink! (Hermansen)
Niet te direct zijn, even kennismaken met het meisje.
Hermansen zeer brave opgevoede kerel. Had slechts kleine aanwijzing van het meisje (paar hoeven) nodig om te snappen
dat je je eerst een beetje in moet likken voor je erop springt.
Een one night stand is tot daar aan toe, maar Sjol vond het wel noodzakelijk dat ze had
gezien wie die gozer nou eigenlijk was, voor het geval ze hem nog eens tegen zou komen.
Na een eerste mislukte poging, gaat Hermansen hier voor de herkansing.
Want tja, als echte kerel hou je wel van een uitdaging.
Tja, nu is het hopen dat het zaadje het eitje gaat vinden.
Wordt dus vervolgd, als het heeeeeellll goed gaat ziet Sjol Hermansen dit jaar niet meer terug.
Gaat het iets minder dan gaan we nog wel een keer op bezoek bij die stoere langharige gozer.
Helaas, vandaag gevoeld ei zit er nog, we hadden gehoopt dat het weg zou zijn.
Als het er morgen nog zit en ze is nog dekbereid gaat ze weer op date!
(Wij hebben het vermoeden dat het Sjol erom te doen is, dat ze die leuke gozer nog een keer ziet)