Uckfield

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Uckfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:20

Uckfield is de afgelopen 4 weken door iemand anders gereden. 2 weken was de bedoeling, de andere weken kwamen er bij doordat ik door een paard getrapt ben en 2 ribben heb gebroken en een gekneusde long heb. (vandaag precies 3 weken geleden gebeurd)
Inmiddels ben ik soms weer even aan het rijden, na dat iemand anders op Uck gereden heeft. En met de slof.
Dit om Uck wat beter onder controle te kunnen houden en haar net wat makkelijker door te kunnen vragen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... 707--2.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:37

Leuk paard! Probeer zelf iets rechterop te zitten ( zal wel moeilijk gaan met gebroken ribben en een gekneusde long) En probeer ook je handen rechterop te houden ;)

Oakland1990

Re: Uckfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:41

Ze ziet er fysiek op zich al een stuk beter uit, maar ik zie nog steeds een staartzwieper... Hoeveer staat degene die ze zou behandelen al? VWNW ziet er ook heel netjes uit, neusje mag nog iets meer naar voor maar dat komt helemaal goed

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:22

Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar er een stuk beter uit vind zien dan een tijdje geleden, een stuk voller en ze heeft veel meer glans. Ze lijkt een stuk meer te ontspannen nu, waardoor het geheel er ook beter uit ziet en ze maakt haar passen nu ook weer ruimer, want bewegen kan ze erg netjes. Ik kan wel zeggen dat je iets meer recht op mag gaan zitten, maar dat zal nog wel niet helemaal pijnloos gaan lijkt me, hopelijk herstel je zelf snel!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:02

Over staartzwiepen: Zo'n hete tante vecht ook tegen der eigen koppie! Wil niet per definitie zeggen dat ze last heeft van de ruiter!
Wat me vooral opvalt, is de achterhand! Ze houdt haar kruis niet meer zo strak en verkrampt, en ook haar achterbenen treden veel meer onder! De gehele bovenlijn is losser! +:)+
Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar weet je wat inmiddels als "oorzaak" gevonden is? En wat is het vervolg traject, wat voor oefeningen moet je doen? Gewoon uit interesse en als leermoment ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:08

Goed gebruik van de slof in elk geval! Dit is waar de slof voor dient! Verder weinig commentaar omdat je in dit geval de combinatie voor je moet zien om goed te kunnen oordelen.
Amazone zit netjes en paard loopt zo op de foto's netjes over de rug! Misschien af en toe iets meer proberen om het paard met de neus eruit te rijden!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:11

Ziet er super uit Patty!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:11

aerdenhout1 schreef:
Goed gebruik van de slof in elk geval! Dit is waar de slof voor dient! Verder weinig commentaar omdat je in dit geval de combinatie voor je moet zien om goed te kunnen oordelen.
Amazone zit netjes en paard loopt zo op de foto's netjes over de rug! Misschien af en toe iets meer proberen om het paard met de neus eruit te rijden!

Mee eens!!!! Op HAW zou dit pagina's tekst opleveren omdat de slof per definitie SLECHT is. Nou, hier een voorbeeld van waarom de slof WEL nuttig kan zijn, mits je hem goed gebruikt! Hou foto's van eerdere topics er maar bij, Uckfield is echt wel vooruit gegaan! Ondanks de boze gewelddadige slof.... ;)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:12

Wauw, wat ziet ze er goed uit! lekker vol, glans, je ziet dat ze tactmatig ook al beter wordt, super hoor :D.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:27

Jeetje, ik zie elke kee foto's van je voorbij komen reageer bijna nooit maar wil nu toch even zeggen dat je echt trots mag zijn op de vorderingen die je maakt! Ga zo door

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:34

Ik vind je slofgebruik erg netjes! Je paard loopt een stuk fijner dan in je vorige topic. Super, lekker zo doorgaan :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:11

Ziet er netjes uit Patty! Je gaat ook goed met de slof om, super! :)
Jullie zijn al een stuk vooruit gegaan :j

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:47

Wat een bekende rijbak :D

Ik heb haar natuurlijk in het echt zien veranderen en het verschil zie je op deze foto's ook goed terug! Ze kijkt ook heel anders uit haar ogen dan in het begin! Je bent goed bezig +:)+

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:51

Ik ga met de rest mee, je ziet heel erg veel vooruitgang! Top :D
Ik vind wel dat de eerste foto's een stuk fijner zijn dan het tweede deel. Daar zie je de lossigheid wat minder worden. Iets meer de neus er uit en evt. iets lager zal meer ontspanning opleveren denk ik. Ze komt er nu een fractie achter. Maar die eerste foto's zijn echt heel fijn!

Ze ziet er ook mooi uit, ze zit goed in dr vel zo te zien. Hopelijk ben je snel weer helemaal genezen en kan je weer volop rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:53

Ik volg je topics al wat langer en vind dat jullie echt vooruit zijn gegaan, ze begint eindelijk wat in balans te komen en de tactfouten zijn zo te zien verdwenen :j
Ze lijkt gewoon wat lekkerder in haar vel te zitten.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:28

Slof word imo nog niet ideaal gebruikt de linker blijkt strakker te staan dan de rechter... Maar wel een stuk beter dan de meeste andere topics.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:32

Begrijpelijk dat jij nu niet optimaal zit, dat kan niet lekker zitten met gebroken ribben. Mag je uberhaupt al wel rijden ? :=

Complimenten mbt Uck, ze ziet er stukken beter uit. Het zal wel ff duren voor het zwiepen en het sikkeneurige eruit is, als een paard een tijdlang met pijn heeft gelopen is dat niet zomaar eruit.

Maar ze ziet er veel beter uit, glanzender, voller, en met rijden zie ik al veel betere stukken ertussen zitten!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:19

crossmonster schreef:
Begrijpelijk dat jij nu niet optimaal zit, dat kan niet lekker zitten met gebroken ribben. Mag je uberhaupt al wel rijden ? :=

Complimenten mbt Uck, ze ziet er stukken beter uit. Het zal wel ff duren voor het zwiepen en het sikkeneurige eruit is, als een paard een tijdlang met pijn heeft gelopen is dat niet zomaar eruit.

Maar ze ziet er veel beter uit, glanzender, voller, en met rijden zie ik al veel betere stukken ertussen zitten!

Ik weet wel dat ze de dag er na gewoon weer op het paard zat. Maar dat is Patty, die hou je met een tien tonner nog niet weg van de knollies.

Ik zie ook een fijne verbetering in Uck, hopelijk blijft de verbetering doorgaan!

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:11

zo zeg wat is dat paard vooruit gegaan ze ziet er nu echt stukken beter uit mijn complimenten en wat knap dat je weer rijd denk dat je nog wel last had onder het rijden?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:11

hej patty..
ziet er inderdaad al stukke beter uit dan eerst..
mij viel het ook meteen op dat uck veel minder tackt fouten maakt.
ga zo dooor.. ;) :D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 14:53

Iedereen bedankt :)
Van mijn ribben heb ik eigenlijk zo goed als geen last, ook niet met rijden gelukkig. Ik zit gewoon liever onderuitgezakt dan recht :o Word aan gewerkt, net als mijn handen rechtop te houden.

Oakland1990 & Kamy: We zijn nu aan het kijken hoe lang het duurt eer ze weer behandeld moet worden. Vooral wanneer ze zich gaat vasthouden in haar rug en bovenlijn bij de hals.
Als het zo ver is word ze weer behandeld en proberen we de behandeling steeds langer uit te stellen.
Dit met haar door middel van veel vwnw te rijden, soms iets op te pakken en zodra er echt spanning komt en ze zich ergens iets vast gaat houden, zoals op de laatste foto. Weer terug te gaan naar de ontspanning.
Daarbij longeer ik haar ook ongeveer 2 x per week met de dubbele longe waarbij ik haar alleen maar laag laat lopen in alle gangen.

Kamy: In het midden van de laatste pagina staat wat er was :) [RIJ-ITP] Ik op Uckfield van Pattypaard

#Ymke#: Ja idd. Ze kijkt idd weer anders uit haar ogen gelukkig! ;)

Rukaro: Op de laatste foto's heeft ze indd meer spanning dan bij de 1e foto's. Hier pak ik haar iets meer op, en vraag iets meer van haar waardoor er meer spanning komt. Op dat punt moet ik steeds terug naar de ontspanning. Moet zelf op letten dat ik niet te lang zo door blijf rijden dan. :)

Lia_: De tactfouten zijn nog niet verdwenen, maar wel al een stuk minder gelukkig. Ze zit ook echt lekkerder in haar vel. Dat is goed aan haar te zien, ze word weer meer het vrolijke paardje :D

Crossmonster: Ik mocht eerst eigenlijk niet rijden. Ik ben de 1e week nog naar een doktor in NL geweest (was in belgie gebeurd, daar naar het ziekenhuis geweest) en deze zei dat ik vanzelf wel voelde wat wel en niet kon. En zodra ik iets van pijn voel ik moet stoppen met wat ik aan het doen ben.
Alleen met rijden moest ik even opletten. Daarom ook nog even gewacht met weer echt te gaan rijden i.p.v. van wat stappen.
Het staartzwiepen zal er denk ik niet uit gaan, dat zal ze altijd wel blijven doen denk ik.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:32

ik heb ook al een paar keer topics van jou gezien maar mijn complimenten echt goed vooruit gegaan.

mag ik vragen door wie je ze heb laten behandelen en was het een fysio of kraker enz, (sorry als ik er overheen gelezen heb)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:33

Je hebt nu eenmaal paarden die dat doen. Ik denk dat je vooral moet kijken naar de manier waarop ze zwiept. Pret "zwiept" ook met haar staart maar je ziet echt heel duidelijk wanneer het protest is en wanneer ze gewoon lekker speels bezig is. Als ze speels is dan zie je echt zo'n sierlijke golf in die staart, tegen wanneer ze zwiept, dan is het echt heel geïrriteerd naar je been/zweep slaan met die staart...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 11:06

Heikedenise: Dankje, heb gelukkig goede hulp gehad. ;) Ze is/word behandeld door Dimphy Rombout, paarden sportmasseur.

Over het staartziepen. Ze zwiept de ene keer echt op mijn been, als irritatie. En de andere keer zwiept ze maar wat om te zwiepen. Liever dat laatste dan zwiepen uit irritatie/niet accepteren van het been. :)