Wietske na een flinke terugslag eindelijk weer wat beter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Wietske na een flinke terugslag eindelijk weer wat beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 09:31

Hallo allemaal,
Ik durf eindelijk eens een topic van mij en wietske te openen :o
Even een kort verhaaltje over Wietske.
Lieve merrie van bijna 11 jaar oud, ons niv. B recreatie en we werken alleen aan ontspanning en rust.
Ik heb haar nu een jaar en we hebben flink wat tegenslagen gehad, maar ik heb het niet opgegeven.
Het eerste half jaar ging het redelijk, daarna heb ik er 11x naast gelegen :D . Nadat we alle medische en zadel hadden uitgesloten, ben ik op een andere manier gaan rijden. Voornamelijk de rust te zoeken en de ontspanning. Ze is bij de vorige eigenaar totaal verkeerd gereden, veel voor de kar geweest en wanneer ze onder het zadel kwam is er mee gejaagd. Ze liep erg over haar tempo heen, maar dit wordt steeds beter. Ze is niet de gemakkelijkste en heeft een sterke eigen wil, maar we beginnen elkaar steeds beter te leren kennen. We willen nog niet gaan starten, maar misschien op den duur wel.
Mijn verbeterpunten zijn:
Handen bij elkaar houden,
Voor me uit blijven kijken,
Benen onder mij houden en mijn kapstokjes naar binnen draaien ;)

Nou niet teveel gepraat, hier de foto's. Bekijk ze maar en een berichtje achter laten zou fijn zijn, commentaar mag maar wel graag opbeurend. Foto's zijn gister genomen.

Link van de foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=MCEK3MYQ

Veel kijk plezier....

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:40

ziet er toch al veelbelovend uit!! Zeker gezien jullie problemen!! Voor het beeld en de ontspanning tijdens het rijden zou je iets meer met je schouders boven je heupen mogen blijven. Je neigt nu iets te ver naar voren. Het voordeel is dan ook dat je beenligging dan waarschijnlijk ook meteen goed is. Je onderbenen steken ietsje naar achter (waarschijnlijk als gevolg van). Succes!
groetjes

piewie

Re: Wietske na een flinke terugslag eindelijk weer wat beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 09:43

Hey bedankt voor je berichtje, inderdaad hang ik soms iets naar voren, daar gaan we nu ook aan werken. Ben echt blij hoe ze nu loopt, dat had ik een paar maand terug niet verwacht.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 10:24

niemand meer ;(

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:02

Hey Maris!

Harstikke goed van jullie dat het weer super gaat en houden zo!
Wietske ziet er ook goed uit!
Blijf ook aan je houding werken als je rust en ontspanning wil houden, ietsie pietsie teveel naar voren en ze krijgt alweer meer spanning op de rug. Hou je schouders, heup en hak op 1 lijn en je voelt gelijk al een groot verschil. Ook veel figuren blijven rijden zodat de achterhand iets beter ondertreed.

piewie

Re: Wietske na een flinke terugslag eindelijk weer wat beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 08:52

Hey An,
bedankt voor je tips en ja inderdaad val ik vaak naar voren heen . Figuren rij ik genoeg, maar die foto's waren niet gelukt.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:58

Nou dan kom ik foto,s maken! ;)