Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kel2004

Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:32

De vriend van mn beste dinnetje heeft een nieuwe camera. Laten Willie en ik nu net zwaar bezig zijn met het klaarstomen voor het Z. Natuurlijk altijd leuk om foto's te hebben. Helemaal met dit weer!

24 mei hebben we ons debuut in het Z1

Afbeelding
Kelly en Willie zeggen hoi!
1
Afbeelding
2
Afbeelding
Appuyement
3
Afbeelding
4
Afbeelding
Hier begint ze te drammen...
5
Afbeelding
En soms moet tank Willie even terug gefloten worden ;)
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
Schouderbinnenwaarts
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
Hier moet ze nog net een fractie meer gaan zitten
12
Afbeelding
Hier gaat ze zitten maar moet ze nog door de hals en rug blijven
13
Afbeelding
14
Afbeelding
15

Ik ben zoooooo ontzettend trots op deze plaatjes. Ik heb stukje bij beetje steeds meer vertrouwen in mn debuut binnenkort!
Laatst bijgewerkt door Kel2004 op 18-04-09 19:42, in het totaal 3 keer bewerkt

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:34

jeetje wat loopt ze opgekropt, zou voor de Z1 haar hals even wat langer willen zien.
Zoals bij foto's 3, 5, 7
Wel netjes opgericht
Laatst bijgewerkt door Flowq op 18-04-09 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonechi_

Re: Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:37

Ik vind de een na laatste galop foto er fijn uit zien, maar bij de andere vind ik het moeilijk om er wat van te vinden. Op een of andere manier twijfel ik eraan of ze over de rug wel los is, maar dat is wel heel lastig te beoordelen op de foto.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:39

Bonechi_ schreef:
Ik vind de een na laatste galop foto er fijn uit zien, maar bij de andere vind ik het moeilijk om er wat van te vinden. Op een of andere manier twijfel ik eraan of ze over de rug wel los is, maar dat is wel heel lastig te beoordelen op de foto.

Dat idee heb ik ook !

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:40

Knappe Willie gaat het Z in! Je zegt zelf al, dat ze af en toe meer door de hals moet en er wordt aan gewerkt, neem ik aan. Veel succes in t Z binnenkort.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:40

Persoonlijk vind ik haar iets te opgericht en wat te gespannen lopen, iets meer 'adem' aan de voorkant en het beeld is direct wat prettig (zoals het verschil tussen foto 4 en 7)

Maar altijd positief afsluiten: ze treedt erg netjes onder en haar verruiming is duidelijk zichtbaar.
Gaat gewoon goedkomen met je debuut, succes!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:49

Ik heb wat aanpassingen gedaan, zodat het makkelijker te zien is waar over gesproken wordt...

Het klopt, sommige plaatjes worden strak en drammerig, maar daar staat dan ook commentaar onder. Ik ben me ervan bewust. Maar ik ben zelf juist heel erg bezig met de ontspanning JUIST in de oprichting, want als ik steeds iets uitschuif en ontspan gaat ze 'makkelijk' lopen en ik wil juist de aanspanning in de ontspanning bereiken (en dus steeds blijven verbeteren en versterken)

Over het algemeen genomen beweegt ze goed door het lijf en gebruikt ze op de juiste manier haar rug. Maar ik zie ook wat jij ziet Cristy, dan zie je ook aan mn houding dat ze moeilijker zit (al zit ze sowieso niet makkelijk)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:52

Haar halshouding klopt niet voor het z, ze mag ronder in dr hals terwijl ze wel opgericht loopt.
Mag ik vragen welk zadel je op haar hebt liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:53

Ik ga mee met het eerdere commentaar.
Verder valt me soms je houding een beetje op. Soms(foto 5&7&11) ga je wat te ver achterop je zadel zitten, in plaats van in het diepste punt te blijven. Ook zie je bij foto 6 dat je je onderbeen wat te ver naar voren steekt.
Veel succes in bij de Z1-debuut :)

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:55

Lekker dat je aan het trainen bent voor de Z1. Ik vind haar op de foto alleen wel wat strak overkomen. Weinig door de hals en niet lekker over de rug. Daar zit nog wel wat werk voor je denk ik.

Veel succes op je debuut!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:56

Oakland1990 schreef:
Haar halshouding klopt niet voor het z, ze mag ronder in dr hals terwijl ze wel opgericht loopt.

Mag ik vragen hoe je dat bedoelt? Ik bedoel, ze mag dan wel ronder in de hals, maar die spieren zullen wel ontwikkeld moeten worden en dan vooral de spieren voor de schoft. Dat is dus ook exact de reden dat ik niet telkens de hals wil verlengen. Dan ontwikkeld ze die spieren nooit.
Ik heb een WOW erop liggen, nooit meer anders!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:01

Kel2004 schreef:
Ik heb wat aanpassingen gedaan, zodat het makkelijker te zien is waar over gesproken wordt...

Het klopt, sommige plaatjes worden strak en drammerig, maar daar staat dan ook commentaar onder. Ik ben me ervan bewust. Maar ik ben zelf juist heel erg bezig met de ontspanning JUIST in de oprichting, want als ik steeds iets uitschuif en ontspan gaat ze 'makkelijk' lopen en ik wil juist de aanspanning in de ontspanning bereiken (en dus steeds blijven verbeteren en versterken)

Over het algemeen genomen beweegt ze goed door het lijf en gebruikt ze op de juiste manier haar rug. Maar ik zie ook wat jij ziet Cristy, dan zie je ook aan mn houding dat ze moeilijker zit (al zit ze sowieso niet makkelijk)

Oke, daar ben ik blij om.
Maar je bent er zelf ook heel erg van bewust.
En daar gaat het om ;)
Je weet dus ook waar je mee bezig bent.
En dat vind ik het belangrijkste.
Komt wast wel goed in de Z
veel succes met je debuut op 24 mei

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:04

Vind het er erg mooi uitzien! Soms lijkt het een beetje alsof er nogal veel spanning op de teugels staat, oogt ook een beetje druk door de ST.. Ga zo door!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:09

Knap setje zijn jullie toch en wat glimt ze je tegemoet!!

Echt super fijn mop dat jullie nu zo ver en zo goed op weg zijn! En verder weet je zelf heel goed hoe je het wilt en wat je doet!

Heel veel succes de 24 ste maar dat komt vast goed!! :*

(P.S. hoe laat en waar moet je starten, PM??? )
Laatst bijgewerkt door QueenBeeBee op 18-04-09 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:10

Persoonlijk vind ik haar in het front getrokken, niet in het front gereden. Ze loopt in het front puur door de hand, zo zal ze nooit de spieren ontwikkelen die jij graag wilt.
Hij loopt niet over de rug, gaat daarom ook niet zitten en loopt daarom van voor ook zo opgekropt.
Laat dat paard maar fijn zakken van voor, oprichting komt namelijk uit de achterkant en gaat vanzelf als je hem op de goede manier meer op de achterhand gaat rijden.
Bij erg veel foto's zie je een erg sterke binnenhand. Zo ook in de schoyderbinnenwaarts. Hier hoor je zelfs je binnenhand los te kunnen gooien en je paard dan nog steeds in ene fijne buiging kunnen laten lopen.

Het klinkt allemaal erg bot. Maar ik vind het een erg mooi paard en ik denk dat jullie er vast op een betere manier wel echt kunnen komen. Zoals het hoort. Ik denk dat jullie beide dat wel in je hebben, daarom commentaar. Bij "hopeloze" gevallen reageer ik niet. :)
Als je op deze manier les krijgt zou ik zeker eens naar een ander op zoek gaan.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:11

Kel2004 schreef:
Oakland1990 schreef:

Mag ik vragen hoe je dat bedoelt? Ik bedoel, ze mag dan wel ronder in de hals, maar die spieren zullen wel ontwikkeld moeten worden en dan vooral de spieren voor de schoft. Dat is dus ook exact de reden dat ik niet telkens de hals wil verlengen. Dan ontwikkeld ze die spieren nooit.
Ik heb een WOW erop liggen, nooit meer anders!

Ik vind ze nu te strak in haar bovenlijn lopen, net als Abraham.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:11

Christyj138 schreef:
Bonechi_ schreef:

Dat idee heb ik ook !

Hier ben ik het ook mee eens.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:15

Ik vind ook dat het paard wat kort in zijn hals is, wat gespannen. hierdoor gaat ze achter nooit echt zitten. Ik vind het wel een heel mooi dier, jullie zijn samen al zo eind gekomen, dus de rest komt ook echt wel goed. succes 24 april

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:18

en waarom rijd je haar NU al met stang en trens ??
laat haar eerst maar eens de oefeningen van de Z leren (ookal gaat dit vloeiend)
ik zou meer denken Z2 of zz-licht

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:21

dat is per paard verschillend, toch? ik train mijn paard ook op z nivo, op trens omdat ze anders ook erg kort word in de hals. Maar heb hiervoor een paard gereden die veel makelijker liep op
s & t. vind dat iedereen dat zelf moet bepalen

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:21

Mijn opmerking was ook niet bot bedoeld hoor. Oprichting moet je alleen niet met je hand zien te bewerkstelligen. Dan krijg je alleen maar dat valse knikje bovenin (wat op een aantal foto's wel te zien is naar mijn mening) en niet of nauwelijks ruggebruik. Door veel te schakelen en schijnovergangen te rijden kun je je paard een stuk meer op de achterhand krijgen en daarmee ook beter en mooier in de oprichting. Dit zal de lossigheid, beweging en de vrijheid van het voorbeen ook gunstig beinvloeden en al een veel mooier plaatje opleveren.

Heel veel succes! Ben benieuwd hoe je debuut zal gaan.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:21

kazary schreef:
Persoonlijk vind ik haar in het front getrokken, niet in het front gereden. Ze loopt in het front puur door de hand, zo zal ze nooit de spieren ontwikkelen die jij graag wilt.
Hij loopt niet over de rug, gaat daarom ook niet zitten en loopt daarom van voor ook zo opgekropt.
Laat dat paard maar fijn zakken van voor, oprichting komt namelijk uit de achterkant en gaat vanzelf als je hem op de goede manier meer op de achterhand gaat rijden.
Bij erg veel foto's zie je een erg sterke binnenhand. Zo ook in de schoyderbinnenwaarts. Hier hoor je zelfs je binnenhand los te kunnen gooien en je paard dan nog steeds in ene fijne buiging kunnen laten lopen.

Het klinkt allemaal erg bot. Maar ik vind het een erg mooi paard en ik denk dat jullie er vast op een betere manier wel echt kunnen komen. Zoals het hoort. Ik denk dat jullie beide dat wel in je hebben, daarom commentaar. Bij "hopeloze" gevallen reageer ik niet. :)
Als je op deze manier les krijgt zou ik zeker eens naar een ander op zoek gaan.

Oke!
Nou, het lijkt nu net of ik niet tegen kritiek kan, maar ik ben het er dan ook niet geheel mee eens. Ik weet dat ze soms strak wordt, maar ik weet ook zeker dat dit absoluut niet ten koste gaat van de losheid in de rug, zodra ze strak wordt, ontspan ik, laat ik de hals vallen en rij ik haar weer naar mijn hand toe.
Ik ben het dan ook helemaal niet met je eens dat ik op de hand mijn paard in oprichting trek. We zitten midden in een fase dat het paard weet wat er van haar verwacht wordt, maar dat ze nu de kracht moet krijgen dat ze het gemakkelijk af gaat.
Ik kan mijn hand ook naar voor steken en dan blijft ze in stelling en buiging lopen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, als er iemand kritisch is op zichzelf, dan ben ik het. Ik ben ook oprecht heel blij met wat ik zie op de foto's en ja, hier en daar wordt ze strak, maar er zitten ook wel degelijk mooie ontspannen plaatjes tussen (vind ik, dan toch)

En ja, soms ben ik mn balans kwijt, maar dat komt overeen met de momenten dat ze niet fijn de rug gebruikt.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:25

Hahah ik snap dat jullie het niet bot bedoelen :j

Maar wat jullie zien komt zo niet overeen met mijn ervaring en gevoel. Ik ben me heel bewust van het feit dat we er nog niet zijn, maar dit dier is zoooooooo licht in de hand (veel TE licht soms) dat ik never nooit haar in oprichting kan trekken.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:27

Kracht krijg je door een paard over de rug te laten lopen en daar meer te laten verzamelen, door overgangen en oefeningen.
Niet door het front erop te willen. Bij sommige foto's zie je zelfs een onderhals.

De enige die een beetje fijn oogt is 7 (als ik het nummer bij de goede foto plak) alleen daar is jouw been er niet aan en daardoor haar achterbeen er ook niet bij.
Verder is er geen ontspanning.Sorry

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:29

Mss ligt daar het probleem, waarom een s&t erin wanneer het paard erg licht is, mss durft hij nu niet het bit op te zoeken en gaat hij steeds verder opkroppen. mijn paard kropt zich ook zo op op de s&t. en geloof me je kan ook makkelijk z starten met een trens ;)
Het paard heeft nu een valse knik hoog in de hals en spant verder de onderhals ipv de bovenhals en schoft. dit is dus ook niet de manier om de bespiering op de schoft toe te laten nemen.
succes