Leuk dan, zo'n verzorger.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Esther

Leuk dan, zo'n verzorger.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 23:07

Naar aanleiding van dit bericht die ik vanmiddag plaatste:
_Esther schreef:
Oke mensen nu ben ik even heel boos :( !
Ik was ff douchen, kom ik terug bij de pony's, er staan sprongetjes in de wei en het nodige poetsmateriaal ligt overhoop.Een jongen die af en toe eens bij de pony's komt zit als een gek te slaan met een zweep achter de pony's. Toen ik buitenkwam legde hij plots alles neer en ging mooi zitten in de wei. eerst ontkende hij zelfs dat hij de sprongen had gezet! :( Hij had ook vergeten de poort dicht te doen dus de pony's zaten in hun zomerwei waar ze nu niet in mogen. Toen kwam hij plots met het excuus dat hij weg moest >;) . Ik heb alles mogen opruimen en de pony's zijn nog steeds niet van de schrik bekomen. Hij mag gerust komen, maar ik moet er toch op z'n minst bij zijn? Pfff, die jongen is even oud als ik, waar zit je verstand op zo'n momenten? :roll:

Het kan dus nog erger.
Een paar uur later ging ik vertrekken naar het restaurant, ga ik nog even kijken bij de pony's maar wat zie je daar?
Een hele familie staat daar te lachen en te doen naast je weide, met dat jongetje erop te rijden en iemand ernaast lopen. Allemaal lachen en trots zijn hoe mooi hij wandelt terwijl er heel de tijd iemand op zit te slaan :D :roll: .
Ook al het materiaal lag weer overhoop en toen hij net zag dat ik kwam sprong hij er meteen af >;)
Ik was woedend maarja, toch vriendelijk gezegt dat Jerommeke meer dan genoeg gewerkt had deze week en dat hij los mocht, losgemaakt. En toen was hij boos. Want hij zat te roepen of hij mocht komen maar ik antwoorde niet. Nouja, dat moet je toch ook niet komen!!! >;) Ik heb dat gezegd en toen keken zijn ouders mij heel raar en want komaan, die jongen was mijn pony's maar aan het slaan en erop rijden terwijl ze amper 80cm zijn en hij 1.60m, waarom ook niet!!! %) :\ . Alles was weer overhoop gehaald en Jerom had zijn halster helemaal verkeerd om, het prikte in zijn oog. Hij is een hele brave en mensgerichte pony, en daar word dan zo schaamteloos gebruik van gemaakt. Als die jongen misschien het verstand dan nog niet heeft dat dit niet kan, al die volwassenen die erbij stonden misschien wel? En die zaten maar te lachen :x Ik heb hen gevraagd om weg te gaan en niet meer zonder toestemming bij de pony's te komen. Zijn ouders vonden dit blijkbaar raar... maar kijk nu, mocht Jerom het nu eens ECHT beu geweest zijn, beginnen bokken en bijten (wat ik hem eigenlijk niet kwaad zou nemen, :( ) wie zou dan de schuldige zijn? Want wiens pony's zijn het? -:(- Maar ik wist niet eens dat er iets mee gedaan werd... Op Jeanes kont staan nog altijd zweepslagen, dusja.
Ze zijn dan gewoon naar binnen gegaan en die avond zijn mijn ouders nog eens geweest om te zeggen dat dit gewoon niet kan! (Ik ging ietsjes teveel uitgevlogen hebben denk ik :o ) Alles goed en wel en ze zullen erop letten dat ik erbij ben. Maar toch, ik heb wel alles mogen opruimen en Jerom is er ook niet echt happy van geworden, zoals ik al zei, er staan nog altijd zweepslagen op de kont van Jeane.

Toch leuk hé, zo'n verzorger!!! %)

Anoniem

Re: Leuk dan, zo'n verzorger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:10

Ik snap werkelijk niet waarom je zo'n iemand niet gewoon zegt dat ie niet meer welkom is. Dit laat je toch niet met je paarden doen?

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 23:11

Niels schreef:
Ik snap werkelijk niet waarom je zo'n iemand niet gewoon zegt dat ie niet meer welkom is. Dit laat je toch niet met je paarden doen?

Het zijn mijn buren, en daar wil je best geen ruzie mee.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:13

Zeggen dat je hem aangeeft als hij nog 1 stap op jouw terrein zet. En geef hem dan gelijk een heel duidelijk verbod om ooit nog langs te komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:15

Ik heb liever ruzie met de buren dan een zielig paard. Maar goed, wie ben ik. Iedereen heeft zijn eigen prioriteiten.....

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:16

Ik kan me persoonlijk echt niet voorstellen, waarom jij die jongen überhaupt nog bij je pony's in de buurt laat komen, ook als je er wel bij bent. Als iemand mijn paard zou slaan met een zweep dan zou ik niet voor mezelf instaan, echt niet... ook niet als het mijn buren zijn :n :n . Ik hoop voor je pony's dat je voor hun opkomt en dat je die jongen echt niet meer bij ze in de buurt laat komen, zo'n iemand kun je echt niet een 'verzorger' noemen.
Laatst bijgewerkt door _meissie_ op 12-04-09 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:17

_Esther schreef:
Niels schreef:

Het zijn mijn buren, en daar wil je best geen ruzie mee.

buren of niet, ze horen zo gewoon niet met jou pony´s om te gaan. Als ik jou was zou ik niet meer willen dat ze bij komen. Ik kan me voorstellen dat het misschien eng is omdat tegen hen te zeggen, misschien dat je ouders nog eens met hun kunnen praten.
Wat er tot nu gebeurt is volkomen associaal, je moet daar echt actie op ondernemen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:19

die hoefde op mijn erf ook voet meer te zetten
zoiets noem ik geen verzorger maar iemand
die aan zijn eigen denkt en egoistisch is
buren of niet :( dat zou me nu echt egaal zijn

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:20

Ik snap niet dat hij uberhaupt nog mag komen! Ook niet met jou erbij. Als zo iemand na waarschuwingen nog steeds domme dingen doet verbied je diegene toch om op je terrein te komen?!
Maarja, je eigen keuze natuurlijk. :) Ik hoop dat die jongen er wat van heeft geleerd!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:20

wat dit kind doet kan die niet maken! Je mag niet zomaar op een paard van iemand anders stappen zonder toestemming! Ik vind dit egt niet kunnen! Ik zou jouw ouders en zijn ouders maar even laten praten en dit op laten lossen als échte buren!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:23

als eigenaar zijnde hoor jij de pony's te beschermen. Behalve schoppen en bijten kunnen de pony's niet heel veel uitrichten tegen mensen die hen slecht behandelen (en als ze dat zouden doen worden ze gelijk vals genoemd). Het is jou taak als baasje om je pony's te beschermen tegen deze zogenaamde verzorgen en er voor te zorgen dat hij je pony's NOOIT meer zo behandeld.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:24

Ik vind dit ook niet kunnen, en snap ook niet dat je hem nog bij je pony's in de buurt wil hebben. :\

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 23:24

Die jongen heeft ADHD. Hij is zowiezo gek van de zwepen die ik heb. Ik ben vooral boos op de volwassenen die daar zaten te kijken.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:24

Ik zou zo'n rotjong nooit meer in de buurt van mijn dieren willen zien, wel of geen buur.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:25

Ik had hem persoonlijk met die zweep het erf afgeslagen.

Vind het vreemd dat je het welzijn van je pony minder belangrijk vind dan een burenruzie

Sanderrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:26

wij zijn hier van de verzorgers afgestapt want er ging een hoop mis blijktmar goed ook

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:26

Ja dat vind ik ook vreemd :j

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 23:28

DUDIEFOREVER schreef:
Ik vind dit ook niet kunnen, en snap ook niet dat je hem nog bij je pony's in de buurt wil hebben. :\

Dat heb ik niet gezegt, tuurlijk wil ik liever dat hij wegblijft. Maar mocht ik dat gezegt hebben, gingen zijn ouders daar een heel verhaal rond gemaakt hebben,je kent dat?

Ik ben daarna een halfuur bezig geweest met de pony's, en ik ben ook direct als een gek gelopen toen ik zag wat er aan de hand was. Ik kan ook niet heel de dag naar hun zitten kijken hé...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:28

Ts; Ik snap jou níet :n Je loopt hier een topic te plaatsen met geklaag en gezeur dat hij je pony's zo behandelt etc, maar ondertussen laat je hem er nog bij in de buurt komen en ''verzorgen''. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij :n Buren of niet, maar daar was ik toch wel even een gesprek mee aangegaan en héél duidelijk gemaakt dat hij geen voet meer op het erf of wat dan ook hoeft te zetten.
Dan vertellen ze maar liever een verhaaltje over mij rond (waarover in vredesnaam i dont know) dan dat dat kind 1 voet in de buurt van mijn pony's zou zetten. Kom nou, je komt toch zeker wel voor je eigen dieren op of zie ik dat nou verkeerd?
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 12-04-09 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:29

_Esther schreef:
Die jongen heeft ADHD. Hij is zowiezo gek van de zwepen die ik heb. Ik ben vooral boos op de volwassenen die daar zaten te kijken.

ADHD is geen excuus, ik ga toch ook niet opeens bij paarden van iemand anders eff lekker op hol laten slaan? ik heb ook ADHD... dit moet je dus noooit als excuus gebruiken. Maar natuurlijk je verwacht dat die volwassenen beter weten, maar hoe kunnen onwetende mensen die niks over paarden weten, weten dat dit slecht is? Ja klinkt raar maar je hebt zulke mensen. Ik blijf erbij dat jouw ouders en zijn ouders met elkaar moeten praten. Jij bent pas 13 dus ik zal niet teveel van jou verwachten want je bent nog jong, en daarbij ook even oud als die jongen, waaardoor hij zich eerder zal verzetten...

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:29

Dan moet je (of je ouders) eens een goed gesprek hebben met die mensen. Het zijn jouw pony's en als jij niet wilt dat er mensen bijkomen dan is dat je goed recht.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 23:32

sharoontje schreef:
Ts; Ik snap jou níet :n Je loopt hier een topic te plaatsen met geklaag en gezeur dat hij je pony's zo behandelt etc, maar ondertussen laat je hem er nog bij in de buurt komen en ''verzorgen''. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij :n Buren of niet, maar daar was ik toch wel even een gesprek mee aangegaan en héél duidelijk gemaakt dat hij geen voet meer op het erf of wat dan ook hoeft te zetten.

Staat er hier dat ik hem nog als verzorger wil?
De volgende keer dat ik kom ga ik hem natuurlijk eens uitleggen dat dit niet kan, nu had dit geen zin, hij heeft ADHD en zou alleen maar woedender worden. Hij doet dit ook totaal niet als ik erbij ben, dan doet hij normaal en verzorgt hij 'gewoon'. Volgens mij had hij gewoon een van zijn buien, en die ouders hebben hun verantwoordenlijkheid niet genomen om hem te verbieden om in de wei te gaan.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:33

lifaya; Ik geef je groot gelijk. ADHD moet je daarvoor niet als excuus gebruiken, wánt dat is geen excuus. Niet in mijn ogen iig. Ik ren ook niet als een achterlijke achter mijn pony aan, even lekker op hol laten slaan weet ik het wat.. :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:36

Idd... Toen ik nog jong was was ik óók druk! Maar niet agresief en ging me al helemaal neit afreageren op paarden! Ik werd mischien wel hyper dat ik onwennig op een pony zat, maar een zweep??? neeeeeee,,, nooooit gebruikt! Dat is gewoon achterlijk! Dit kind heeft zijn emoties niet onder controle en zijn ouders moeten hem afleren dit af te reageren op paarden! En misbruik maken van de situatie! Want ja dat doet dit kind!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 23:40

Die jongen ging mij niet serieus pakken en zijn ouders zouden hem steunen, dat weet ik nu al zeker. DAAROM heb ik mij rustig gehouden. Als hij rustig is ga je er weer mee kunnen praten.
Nu kon je dat dus echt niet. Iemand met gezond verstand gaat dit toch ook niet doen?