Justy @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Justy @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 23:01

Anderhalve week terug hadden we een shoot en dit was het resultaat voor het rijden:
Hier kun je nog portret foto's enz vinden: [ITP] Fotoshoot van mijn palomino's

En voordat mensen met vragen komen, ik heb scoliose/kyfose vandaar dat het er allemaal wat.. 'anders' uitziet. :)

Om te beginnen dr mooie hoofdje:
Afbeelding

Een drafje, nog iets lang, maar dat mag nog net even tijdens het losdraven.
Afbeelding

En wat gymnastieken om los te komen:
Afbeelding

Galopje:
Afbeelding

En dan een mooie verzamelde middendraf:
Afbeelding

Om het af te maken nog even een creatieve foto ;)
Afbeelding

Vithou

Re: Justy @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:05

Hee.. mooi paardje!
Dat je zo 'scheef' met je schouders (niet bot bedoelt.. kan het niet anders verwoorden..) zit.. heeft dat me je ziekte te maken? :)
Verder let op je handen en voeten, zijn soms kapstokjes.. en soms iets te streng in de mond.. (kan ook momentopname zijn natuurlijk :D)
En wat een superleuk dekje! :D
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? :o

Liefs Minjon

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:11

Wat een combi zijn jullie zeg! echt supper!
en een supper stoer dekje! die heb ik nog nergends gezien.! :D

tipp: probeer je tenen iets naar binne gedraait te houden!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:18

Yeah! Nog zo'n doorzetter! :D
Ik word er echt altijd zo gelukkig van als ik dat zo zie. Helemaal top. :)
Gewoon lekker doorgaan met rijden ondanks de gebreken, vind ik zo knap. Respect!

Het ziet er ook heel erg lekker uit, leuke combi en idd zoals al gezegd, een leuk dekje heb je.
Wel proberen je handen wat meer rechtop te houden. Lijkt nu net alsof je steunt op de hals. :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 23:26

Thanks! :j

Scoliose is een S-vorm in de rugwervel, dus ja, de scheve schouders komen daar van.

Dekje komt hier vandaan: http://www.marengosoutfit.nl/

Wat commentaar betreft, ze wordt wel eens even wat zwaar in de hand, dan moet ze er weer even doorheen en is het goed. Heb inmiddels ook een ander bitje en dat is al een stuk beter! *D
Benen, vooral de galop-foto, klopt wel. Ze wil graag d'r achterhand naar binnen gooien, daarom even wat extra inwerken met binnenbeen en dan krijg je helaas dat effect.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:31

*volcano* schreef:
Thanks! :j

Scoliose is een S-vorm in de rugwervel, dus ja, de scheve schouders komen daar van.

Dekje komt hier vandaan: http://www.marengosoutfit.nl/

Wat commentaar betreft, ze wordt wel eens even wat zwaar in de hand, dan moet ze er weer even doorheen en is het goed. Heb inmiddels ook een ander bitje en dat is al een stuk beter! *D
Benen, vooral de galop-foto, klopt wel. Ze wil graag d'r achterhand naar binnen gooien, daarom even wat extra inwerken met binnenbeen en dan krijg je helaas dat effect.

Probeer is schouder binnewaards te galloppeeren! of volte en dan achterhand omdrukke!! werkt goed, alleen wel zwaar. en dan bij de schouderbinnewaards veel voltes van 10 meter.! en blijven loswerken, en friemelen zoals ik het noem. haha := . gewn ophoudingen dus!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:40

Uhm friemelen en ophoudingen :?

Zwaar in de hand zou ze niet moeten worden! Betekend dat ze dus niet goed nageeflijk is, probeer dan wat meer voorwaarts te rijden. Evt lang en laag beginnen bij het losdraven om d'r eerst goed over de rug en ontspannen te krijgen.
Verder ziet die galopfoto er super uit!

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:42

Wat een heerlijke foto's om te zien! Kan niet anders zeggen dat het er fijn uitziet!

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:46

Ik vind het erg knap dat je je pony zo aan het lopen krijgt! :)
Laatst bijgewerkt door lego op 10-04-09 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:47

Supernetjes, goed bezig hoor jullie twee! Op de foto van het wijken loopt ze iets over de schouder weg, gewoon iets meer je buitenteugel eraan houden. Verder ziet het er top uit, ontspannen, niet getrokken of gedongen en mooi neusje eruit. Keep up the good work meid!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 00:03

Ja klopt, we zijn ook veel bezig met verschillende hoofd/halshoudingen, omdat ze anders al snel haar eigen houding aanneemt en zichzelf vastzet.
Ook oefeningen als wijken, schouder-binnenwaarts gewoon in stap en draf (veel overgangen/schakelen) werken wel mee om de achterhand sterker te maken.
Heb gelukkig al ervaring met andere paarden die dit ook deden. Het duurt natuurlijk ook wel even voor de achterhand sterker wordt. :j Maar ze is al een eind opgeknapt hoor :D
In het begin galoppeerde ze zo erg op de voorhand dat ik bang was dat ze nog eens de koprol zou gaan maken :oo En ze was heel heel erg scheef.
Moet zeggen, dat was wel even een tegenvaller, zeker omdat ik mn andere pony (haar moeder) gewend ben, die is zo licht en soepel dat ik eigenlijk gewoon verwend ben. :P

Moet er ook even bij vermelden dat ze een laat veulen had, in die tijd heb ik niks met dr gedaan en ik heb dr drachtig (terug)gekocht, dus ik heb d'r pas vanaf januari fulltime onder het zadel.
Ze heeft heel erg moeten leren op d'r eigen benen te lopen omdat ze dat waarschijnlijk nooit gedaan heeft (Zal geen commentaar hebben op hoe de vorige eigenaresse reed want dat weet ik niet precies :P Weet alleen dat ze elkaar 'beleerd' hebben en dat ze veel met bijzet reden.)
En nog steeds heeft ze er wel eens moeite mee hoor, om op eigen benen te blijven lopen. We rijden verder ook veel relaxed buiten om dat op een leuke manier te doen.
Lang en laag moeten we voorzichtig mee zijn, omdat ze dus heel erg geneigd is om op de voorhand te lopen.

Wijken over buitenschouder weglopen, klopt ook, als je goed kijkt zie je ook dat ik mn buitenbeen er niet aan heb. Op een of andere manier vergeet ik die steeds. :+

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:25

Respect voor je doorzettingsvermogen ondanks je ziekte!!!
Vind het er erg netjes uitzien! Ga zo door en geniet ervan....daar gaat het om!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:34

RESPECT!
ik moest t even kwijt!!! egt super hoe jij je pony ondanks je omstandigheden keurig rijd!!! echt super, complimenten!!

en idd, als ie wat zwaar wordt, iets meer voorwaarts houden, komt t goed!!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:46

He Janke, wat leuk om je op Bokt terug te zien! Je vormt een mooie combinatie met je palomino :)
Groetjes, Ingeborg (van de Orun ;) )

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:51

Ik vind je nog steeds erg stoer!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:43

*volcano* schreef:
Wijken over buitenschouder weglopen, klopt ook, als je goed kijkt zie je ook dat ik mn buitenbeen er niet aan heb. Op een of andere manier vergeet ik die steeds. :+

Bij het over de schouder weglopen heb je niet je buitenbeen nodig want die begrenst de achterhand juist en die hoef je niet te begrenzen als het om over de schouder weglopen gaat. Gewoon meer je buitenteugel tegen de hals duwen, dan heb je de schouder.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 16:12

Klopt, maar ze 'valt' als t ware graag terug naar de hoefslag, dus buitenbeen zou ik er ook meer aan moeten hebben. Want doordat ze zo naar de hoefslag trekt, gaat ze ook over t schouder weglopen.
Iig bedankt voor je tip! Zal er zeker aan denken de volgende keer :D (Het klopt ook wel hoor, dat ik ook meer met de buitenteugel moet gaan werken. Ik werk te vaak vanuit de binnenteugel en dat is zo'n moeilijk af te leren gewoonte.)

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:16

Je houdt van roze zo te zien :+
Zelfs een roze ondelegd hoofdstel :=

Ziet er goed uit! :j

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:19

Ik hou van je hoofdstel :D
Sowieso het hele setje :+:

Je vormt een erg mooie combi met je paardje, ziet er fijn ontspannen uit!

Ga zo door :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 16:56

Roze op een palomino moet kunnen zeg ik altijd ((:
(Stiekem heb ik inderdaad een roze-fetish :')) Hier horen trouwens ook nog peesbeschermers bij, maar die heb ik bij haar niet om, omdat ze 4 mooie witte voetjes heeft en dat eigenlijk mooier is dan de peesjes. 8-)

Maar ik heb ook nog een paars, een bruin, een blauw en een babyblauw setje O:) (Oke, hoofstel en cap matchen dan niet meer, maar daarvoor heb ik nog een 'gewone' cap en een zwart met wit onderlegd hoofdstel :))