Racekanon + Dressuurknol @ crosshindernissen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Racekanon + Dressuurknol @ crosshindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 21:21

Ik verzorg sinds kort een Appaloosamerrie, genaamd Zora. Zora is jarenlang geleasd door een vrouw die niks anders in haar hoofd had dan racen, en het paard heeft dit overgenomen en had het sowieso al in zich. Zodra ze een balk ziet, al ligt hij op de grond bij het uitstappen, stormt ze er in volle galop op af en vlíegt er overheen. Ik oefen momenteel dus vooral op rustiger op de hindernissen afgaan en controle. Ook ben ik overgaan op een d-trensje, ipv de pelham die ze daarvoor in had. Er is jarenlang niks aan dressuur gedaan en zelf ben ik er ook geen ster in, dus ik ben trots op wat we hebben. :)

Eefje is de witte merrie, gereden door Dana (ApacheShadow @ bokt). Ze heeft lichte tour gelopen (de merrie) en is inmiddels sinds kort bij ons en wordt recreatief gereden.

Het was meer een lol met je knol dag dan wat anders, dus het zijn niet de meest serieuze @ work foto's, maar het geeft een beetje een idee. Daarnaast zijn dit de enige foto's die er gemaakt zijn, dus ook een extreme moment opname, waarmee ik niet wil zeggen dat het er in het echt beter uit ziet dan op de foto's. :+

Eefje met Dana
1. Afbeelding

2. Afbeelding

Zora met mij erop!
3. Afbeelding

4. Afbeelding

Eef springen:
5. Afbeelding

Zora springen:
6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

Filmpje van het springen:
9.

Absoluut de moeite waard!
Hier springen Eef en Zora tegelijk over 2 sprongen die naast elkaar staan, nog heel moeilijk voor ons, gezien het race-instinct van Zora. Daarna ook een filmpje van zonder zadel springen! :D
10.

En nog even los:
11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

Ik ben me ervan bewust dat niet iedere sprong even veilig is, maar we zijn voorzichtig te werk gegaan. :)

TurboTinker

Re: Racekanon + Dressuurknol @ crosshindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:25

Die laatste foto is gaaf zeg :+:

Dit is leuk, lol met je knol
Idd nog wat meer controle, maar t zag er leuk uit

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:28

Jullie beugels mogen voor het springen veel korter ;) Ik vind vooral het "gevlekte" :D paard mooi, dat andere paard vind ik een beetje magertjes. Ik vind het ronduit dom om over zulke hindernissen te springen, net als die schrage, echt hoor ;( Dan kun je nog zo voorzichtig te werk gaan ;) Je hébt een goede, degelijke himdernis staan, gebruik die dan ;) Succes!!

sillyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:28

ziet er leuk uit !!!:D

gave foto's ook ! :P

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 21:32

@Snackie
Bedankt!
Controle, werken we hard aan. :j Gaat ook steeds beter, inmiddels hou ik haar op een snelheid waarbij ze ook óver de sprong kan, aan het begin ging ze wel eens zo hard dat ze niet meer omhoog kon.
@levine
Vind je echt dat ze korter moeten? Zal het de volgende keer uitproberen! Merrie was nog schraler toen ze kwam, ze is momenteel een beetje aan het bijspekken.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:13

Ik vind het wel erg gave paarden, maar op het filmpje gaat die ene wel extreem hard op de hindernis af. Daar wordt wel aangewerkt als ik het goed begrijp.
Ik vind dat de beugels wel korter mogen, en ook dat je op je benen mag letten dat ze niet zo ver naar achteren komen.
Die gevlekte vind ik wel echt helemaal suuuper :+:

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:30

@question
Wordt echt heel hard aangewerkt, iedere zaterdagavond heb ik intensief les en het is echt veel erger geweest! :) Benen ga ik aan werken, dat is me pas met deze foto's opgevallen.
Ben zelf ook helemaal gek op 'mijn' stippelbeestje! Ze is vaak zo gestoord als maar wat, maar met een goede portie humor!

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:34

Zijn toch mooie foto's geworden.
Nu valt me pas echt op hoe slechte
houding ik heb op eefje :o

mja het was een echte lol met je knol dag
volgende keer barrelrace he

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:22

haha geweldige foto's!
Met leuke, zelfgemaakte hindernissen. :)
Schriktraining is ook leuk, kun je zelf maken. Zorg wel dat je het nooit alleen doet. :D

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:44

Ambrasoft schreef:
haha geweldige foto's!
Met leuke, zelfgemaakte hindernissen. :)
Schriktraining is ook leuk, kun je zelf maken. Zorg wel dat je het nooit alleen doet. :D

bedankt ;)
de schriktraining hebben we ook een keertje gepland
Is altijd leuk om dit soort dingen te doen

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:05

Leuuke stippelpony! :)

Jullie mogen je beugels wel wat korter maken, en jij (het meisje op de stippel) moet proberen zelf, iets meer de afzet te bepalen, want hij spring veel te vroeg. Wel een erg leuke techniek heeft ze! :)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:55

vind dit idd niet echt veilig nee!!!

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:10

Leuke paarden :)
Tja, commentaar ga ik niet weeral geven ;)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 11:18

@Jordy
Afzet bepalen gaan we langzaamaan oefenen, momenteel is het nog vooral de controle waar we aan werken. :) Daarna ga ik wat minder meeliften en meer proberen inzicht te krijgen en dit door te geven aan Zora. Om het zo maar even uit te drukken!

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:48

Je zegt dat je nog wat aan je controle moet werken, maar kun je dan niet beter eerst wat "veiligere sprongen" nemen?
Dan kun je eerst goed oefenen en moeilijkere dingen kun je later ook nog altijd doen.
Ik vind haar nu net te snel en iets te ongecontroleerd gaat dat als ze uitkomt op zo'n ton aardig lelijk kan vallen.
Maar wat een leuk beestje om te zien zeg!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 10:34

Klopt wel wat je zegt, maar ik vind het ook heel belangrijk om een keertje uit te waaien. Even niet zo serieus doen, niet helemaal normaal doen. Weliswaar maken we veel buitenritten, maar in de bak moet ze dan weer braaf lopen en dit wilde ik even doorbreken. Dit is iets wat ze verschrikkelijk graag doet en ik heb er zelf ook heel veel plezier aan, dus dit leek me een goede manier. :D En Zora maakt zelfs wanneer ik geen controle heb, eigenlijk nauwelijks fouten, dus het risico op ongelukken is klein.
Voor de rest, bedankt!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:42

Ik vind het ongecontroleerde nogal meevallen eigenlijk. Zo hard gaat ze niet, de hindernissen zijn laag zat, daar zal ze niet zomaar fouten op maken in dit tempo. Zodra je hoger gaat springen moet het tempo inderdaad wel omlaag, maar waarschijnlijk zal het paardje dit dan zelf ook doen.
Als je wat meer op je eigen houding let, denk ik ook dat het springen al wat beter gaat. JIj gaat al vroeg staan en zodra het paard afzet, gooi je nog een keer je kont de lucht in. Blijf wel rijden! Beetje opvangen van voren en goed je been erbij houden terwijl je netjes rechtop blijft zitten. Daarmee zou jij haar al wat afremmen, beter mee kunnen gaan én misschien de merrie zelfs wat korter kunnen laten springen. De beugels wat korter zal ook al helpen ja!

Ik vind Zora echt heel erg knap! Wat voor afstamming zit erachter? Zeker wel een leuk ding om te rijden?
Heeft Peter trouwens zijn springmatriaal de deur uit gedaan dat jullie hekjes e.d. gebruiken?