Venga Springt!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbaie

Venga Springt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:25

Goed... ik ben geen geweldige springruiter, dus.. .dit is ongeveer de derde of vierde keer dat ik met mijn paard Venga heb gesprongen, maar we gaan voorruit en daarom hierbij een aantal leuke foto's (met dank aan Baxter en Maik79)

Eerst Balkjes:
Afbeelding

Sprongetje
Afbeelding

Afbeelding

Leuke foto, jammer dat hoofd niet zichtbaar is
Afbeelding

en toch nog even kijken in de camera
Afbeelding

Afbeelding

Zijn knappe springmaatjes

Tjelle
Afbeelding

Tiffani
Afbeelding

Groetjes

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:31

gave foto's! Hoop over een paar maandjes mee te springen :+

levitrol

Re: Venga Springt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:41

Het meisje op de bonte lijkt wat aan de teugels te hangen.
Met de Fjord ziet het er netjes uit, maar het is maar 1 foto ;)
En de laatste net als de bonte.
Ziet er wel heel leuk uit :)

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:43

Leuke foto's jullie hadden toeschouwers genoeg :D

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:44

Lijkt inderdaad te hangen, maar verder leuke paardjes :)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:46

Ik neem aan dat jij het meisje op de bonte bent?

(het lijkt negatief over te komen, maar het is echt positief bedoeld!)
Ik zou ten eerste je beugels wat korter doen, hierdoor kan je iets makkelijk in de verlichte zit gaan ''zitten''. Het is dan ook makkelijker om niet te gaan ''duiken''. Met zulke sprongetjes is het voldoende als je heel ietsje in de verlichte zit gaat, om de rug te ontlasten en je vingers iets open te doen boven de sprong. Probeer goed naar voren te kijken, en rechtop te blijven zitten.

Ik hoop dat je het snapt, en dat je er wat aan hebt!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:49

Misschien moet je je beugels volgende keer wat korter doen , zo zal je mnder snel aan de teugels gaan hangen en meer op je voeten gaan steunen .. Je beugels lijken me hier nogal lang om te springen . Nu stoor je het paard nog niet zo erg omdat de sprongen niet hoog zijn , maar als je binnekort wat hoger gaat moet je wel opletten dat je haar niet stoort !
Maar voor je derde keer zijn dit leuke beelden ! Doe zo verder !
Idd , de jongen met de fjord heeft al wat meer lessen achter de rug lijkt me Levitrol :p

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:52

Ik sluit me graag aan bij Henkjan. Het meisje op de bonte blijft erg achterin haar zadel. Probeer de beugels wat korter te doen en lekker mee naar voren te gaan. Je bovenlijft 'duikelt' nu heel veel naar voren terwijl je onderlijf nog gewoon achter in het zadel blijft. Dit zie je met name goed op de laatste foto van de bonte, daar zit deze persoon erg achterin het zadel. Probeer tevens je handen meer mee te geven en de teugels dus losser te laten (mee naar voren).

De fjord vind ik er erg goed uitzien.

Bij de laatste amazone heb ik tevens hetzelfde idee als bij de eerste. Ga meer mee naar voren, handen naar voren en niet je paard over de hindernis heen willen tillen.

Al met al leuke pony's en hopelijk heb je er wat aan.

Tot slot zie ik dat het meisje op de bonte met een dressuurzadel springt dit kan de ietwat vreemde houding ook wel wat verklaren.

Succes!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:59

Ik ben zelf het meisje op de bonte. Nou had ik niet verwacht dat ik commentaar zou krijgen, aangezien het een ITP topic is. ;) bewust voor gekozen, aangezien ik weet dat het nog fout gaat.

Maar goed... zoals ik al zei ik spring pas voor de derde of vierde keer. Onder begeleiding. Mijn beugels zijn flink wat korter, alleen heb ik een dressuurzadel met dikke wrongen. Als ik ze nog korter doe dan ga ik met mijn knieën daar flink overheen. Degene die me begeleide heeft al gezegd dat ik met dit zadel nauwelijk uit het zadel kom, en dat zie je op de foto's. Ik wil mijn zadel zeker niet als excuus gebruiken, maar het zou wel helpen om op een veelzijdigheidszadel of een springzadel te zitten. Daarbij ben ik een beginner, dus ik maak nog fouten.

Toch bedankt voor de tips.

@ mallodie: ik denk niet dat ze blij is als ze zou horen dat je denkt dat het een jongen is met een fjord ;). Owhhhh ze heeft geen springlessen gehad, ze is gewoon een natuurtalent :)

@ lianne: tja... er wordt niet veel gesprongen bij ons op stal, dus springen trekt publiek ;)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:08

Allereerst, wat een leuk paard heb je! Echt een knap diertje. Ook goed dat je eerst lekker balkjes heb gedraaft.
Ook vind ik dat de hindernissen netjes opgebouwd zijn met keurige drafbalkjes ervoor.

Met dressuurzadel springen is inderdaad wat lastiger. Misschien dat je een vhz van iemand anders kunt lenen als je nog eens gaat springen, want dat maakt het wel een stuk makkelijker voor jullie allebei. Verder misschien je handen wat meer mee naar voren nemen (voor je gevoel alsof je ze voor je uitstrekt). Ik zie veel springende ruiters die wel met hun lichaam naar voren komen, maar hun handen niet meenemen. Bij deze hoogte is het niet zo erg, maar als je straks 60/80 cm gaat springen heeft het paard die ruimte wel echt nodig.

En natuurlijk heel belangrijk dat je ook plezier hebt, maar dat zit wel goed zo te zien ;)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:11

De eerste ruiter mag haar bovenlijf meer naar boven brengen, ipv alleen maar naar voren bewegen.
Ik vind het wel een ontzettend leuk paard

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:12

Leuk hoor:) En wat een super mooi paard heb je zeg! Veel succes verder!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:12

Leuke foto's, je kan zien dat jullie er plezier in hebben en dat lijkt me toch het belangrijkste :D

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:27

De foto's zijn heel leuk geworden :))
En geen dank hoor ;) volgende keer ben ik weer van de partij :))
Jullie gaan allemaal heel erg vooruit.
Lis en Tjelle zijn inderdaad natuurtallenten...

En iedereen had er plezier in... Het was er ook super mooi weer voor...

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:57

ansj17 schreef:
Leuk hoor:) En wat een super mooi paard heb je zeg! Veel succes verder!

Dank je wel *D , vind ik ook, alleen ben ik bevooroordeeld. ;)

We hadden inderdaad veel plezier en we gaan ook zeker oefenen, onder begeleiding, dus wie weet ziet het er over een half jaar tot een jaar al heel anders uit. Ik heb trouwens geen springambities, vind het alleen wel belangrijk dat we regelmatig springen. HIerdoor strekt ie zijn rug en dat maakt hem daarna erg fijn rijbaar. Dus heel hoog hoeven jullie voorlopig nog niet te verwachten ;)

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:13

Jullie gaan lekker Kimbaie! *D Hij wordt echt lekker los van het springen, en begint het ook leuk te vinden. Maar gauw weer een datum prikken :)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:10

Maik79 schreef:
Jullie gaan lekker Kimbaie! *D Hij wordt echt lekker los van het springen, en begint het ook leuk te vinden. Maar gauw weer een datum prikken :)

zondag toch?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:23

Leuke foto's zeg!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:04

Kimbaie schreef:
zondag toch?

Ja, zondag! *D

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:18

Ik vind je echt een schitterend paard hebben! Vind het er ook leuk uitzien zo..!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:23

:) Behalve dat je net doet alsof er 1.40 staat vind ik aan je houding niet zoveel mis. Beugels een of twee gaten korter en iets minder met je bovenlichaam voorover duiken. Ellebogen langs je lijf houden en niet als vleugeltjes naar buiten steken. Maar voor de 4e keer prima!

Wat ik echt knap vind is dat je onderbeen zo netjes op de plek blijft. +:)+

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 18:19

@ Senoritakimm: Dank je, moet zeggen dat ie dat zonnetje erbij zijn wit er ook mooi uitspringt.

@ anne_GTI: Dank je.

Afgelopen zondag hebben we weer gesprongen en daar inderdaad meer geoefend met uit het zadel komen en mijn ellebogen langs mijn lichaam te houden, dit ging uiteindelijk zo goed dat hij de sprong veel beter nam.

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:20

Haha ja dat kan ik geloven, wacht maar todat hij zich onderrolt in de modder :P
Je hebt trouwens erg veel publiek, wordt je daar niet gestresst van?
Op sommige momenten kan ik daar echt niet tegen :P
Maar succes met je lessen in ieder geval!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 11:01

senoritakimm schreef:
Haha ja dat kan ik geloven, wacht maar todat hij zich onderrolt in de modder :P
Je hebt trouwens erg veel publiek, wordt je daar niet gestresst van?
Op sommige momenten kan ik daar echt niet tegen :P
Maar succes met je lessen in ieder geval!

tja... die momenten heb ik helaas al mee moeten maken. :roll:

We waren gewoon zo lekker geconcentreerd bezig en we werden ook begeleid, dan heb je het publiek niet eens zo heel erg door. ;)