Vainqueur in pink setje @ training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karennnn

Vainqueur in pink setje @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 14:47

Ondertussen zijn mijn 2 schoonzusjes al weer enkele weken met Vainqueur aan het trainen.
Stilaan zijn we ook het springen aan het opnemen (héél stilaan :) ) Mijn 2 schoonzusjes rijden vainqueur en ik geef hen telkens les.

We hebben deze keer vooral gelet op de houding en op het luisteren op het been en de zit.
Daarom ook dat ze nu met echte losse teugel reden tov vorige keer toch meer contact.
Het probleem zit in het feit dat ze nog niet goed kunnen 'doseren': teveel/te weinig hand of teveel/ te weinig been .. we zijn dus eerst nog bezig met een onafhankelijke zit te ontwikkelen en daarin vainqueur in zijn waarde te laten en niet te liggen 'prutsen'. We hebben er op gelet dat ze minder in stoelzit gaan zitten en een mooie rechte rug houden, dit soms ten koste van de beenligging.

Vainqueur is een draver, maar met een geweldig springvermogen! (zie foto's!) Hij vindt springen heel erg leuk en als hij een sprongetje ziet fleurt hij helemaal op: met het springen werken we ook op een onafhankelijke zit op de sprong. Omdat Fran soms wel eens te laat mee is met het springen hebben we hier nu heel hard op gewerkt wat zich soms uit in héél hard en veel te veel meegaan. Maar ik zie het liever zo dan dat ze te laat is, opnieuw hier: het doseren komt later.

Zoals je in het vorig topic kan lezen zijn de meisjes nog niet zolang af van het rijden in de manege met manege paarden... Het is voor hen dus een hele aanpassing :) tips zijn zeker welkom!

Vorig topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1071352

Fran en vainqueur dressuur:
1.halt! :)
Afbeelding
2.Fran die heel geconcentreerd op haar houding let :P
Afbeelding
3. een beetje stelling vragen op de volte
Afbeelding
4. In galop
Afbeelding

Fran en vainqueur springen:
1. sprongetje
Afbeelding
2. andere kant (hier een duidelijk voorbeeld van fran die téveel meegaat)
Afbeelding
3. vainqueur is voorzichtig
Afbeelding
4. al iets beter gedoseerd, voor mijn part mag ze iets meer hand geven, ze zet haar hand hier wat vast
Afbeelding

Shana en vainqueur dressuur:
Shana is veel banger als fran, bij haar letten we vooral op de basis (houding en vertrouwen)
Je ziet aan haar houding soms dat ze gespannen is, als ze ontspant heeft ze echter een mooie natuurlijke zit!
1.losstappen
Afbeelding
2. rustig drafje en letten op de houding
Afbeelding
3. zie 2.
Afbeelding
Shana: voor de eerste keer galop! Ze was heel gelukkig :D
Afbeelding
4. even halthouden en venkie naar de fotograaf laten kijken :)
Afbeelding

Vorige keer heeft Vainqueur ook eens vrijgesprongen en hij is een super talent :) Na 1x wat grondbalkjes te lopen had hij de bedoeling door en vond hij het reuze plezant, je zag hem echt opfleuren en hij liep vanzichzelf naar de sprong. We waren heel verbaasd over zijn techniek. Hij is immers gekocht als recreatief paardje, maar heeft zeker ook talent voor de springsport! :D

Laat zeker iets achter ;) en tips zijn altijd welkom!
1. rechte
Afbeelding
2. oxertje
Afbeelding

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:30

Deze foto kwam ik ook net tegen, die wil ik jullie zeker niet besparen ;)

Afbeelding
en volgende keer mag ik hun haar afknippen als ze nog geen staart gemaakt hebben :P goh wat slordig toch! :D

Friso_lover

Re: Vainqueur in pink setje @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:09

Ik heb mijn haar ook altijd los hoor :p
leuke foto's hoor en dat roze staat heel schattig :D

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 20:21

Friso_lover schreef:
Ik heb mijn haar ook altijd los hoor :p
leuke foto's hoor en dat roze staat heel schattig :D

hihi, veel mensen hebben hun haar los in de tok, maar ik kan het echt niet zien :P
En dank je voor de reactie ;)

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 08:45

Verder niemand met tips voor de meiden (ze lezen trouwens mee)?

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:00

Ha karen! :p

Paard springt leuk!
Veel voorzichtiger dan ik op het eerste zicht zou verwachten van der.

Meisjes zitten allebei netjes, alleen zou op termijn vooral Shana haar beugels iets langer doen, maar gok dat je die nog wat korter laat voor evenwicht, vertrouwen, zoiets dergelijks..
(en wss wilde er toch springruiters van maken haha ;))

Wat dat haar betreft, afscheren als ze t toch niet vast willen doen haha, vind het zooo irritant om te zien.

Precies wel een heel braaf paardje :)

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 09:18

1Steffi schreef:
Ha karen! :p

Paard springt leuk!
Veel voorzichtiger dan ik op het eerste zicht zou verwachten van der.

Meisjes zitten allebei netjes, alleen zou op termijn vooral Shana haar beugels iets langer doen, maar gok dat je die nog wat korter laat voor evenwicht, vertrouwen, zoiets dergelijks..
(en wss wilde er toch springruiters van maken haha ;))

Wat dat haar betreft, afscheren als ze t toch niet vast willen doen haha, vind het zooo irritant om te zien.

Precies wel een heel braaf paardje :)

Haha, ja inderdaad, wij waren ook enorm verbaasd dat hij kon springe :P
Pas 3x onder de man gesprongen dus da is allemaal nog wa 'half en half' :D
Ik zei vorige keer zo tegen Shana: Shana kga u beugels 1 gatje langer zette da voelde nie ze :P en die ging heel den tijd in draf als ik dichter bij kwam en zei da da de vainqueur was maar aangezien die kei hard been gaf en de vainqueur de rustigste knollie ooit is, wist ik wel beter :P

Haar is echt verschrikkelijk ja :P en inderdaad ik wil er springruiters van make ^^ haha
Heb net uw mail gelezen, zal er straks op antwoorde ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:20

Je paardje ziet eruit als een echt leerpaard. :j
Foto 3 vind ik erg mooi en ontspannen.
Grappig dat hij over het stijltje op een goeie hoogte springt en over dat lage kruisje zo hoog.
Dat doet mijn paard trouwens ook. O:)
Foto 4 vind ik knap dat ze zo netjes blijft zitten, ondanks de enorme sprong die hij maakt. +:)+
En de foto's van het tweede meisje zijn ook erg leuk.
Haar houding lijkt een beetje overdreven omdat je het niet vaak zo goed ziet, maar ik ken niemand die zo netjes rechtop zit én vooruit kijkt. -:)
En heel knap van haar eerste galop. (leuk dat je het op foto hebt.)
Heel veel plezier met je paardje en de meisjes!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 22:46

KoudbloedKim schreef:
Je paardje ziet eruit als een echt leerpaard. :j
Foto 3 vind ik erg mooi en ontspannen.
Grappig dat hij over het stijltje op een goeie hoogte springt en over dat lage kruisje zo hoog.
Dat doet mijn paard trouwens ook. O:)
Foto 4 vind ik knap dat ze zo netjes blijft zitten, ondanks de enorme sprong die hij maakt. +:)+
En de foto's van het tweede meisje zijn ook erg leuk.
Haar houding lijkt een beetje overdreven omdat je het niet vaak zo goed ziet, maar ik ken niemand die zo netjes rechtop zit én vooruit kijkt. -:)
En heel knap van haar eerste galop. (leuk dat je het op foto hebt.)
Heel veel plezier met je paardje en de meisjes!

Paard is, ondanks zijn zeer jonge leeftijd, echt een ''leerpaard''. Eentje die veel van de ruiter verdraagt en heel nuchter omgaat met alle dingen rondom hem.
Ja hij had de balk een keertje aangetikt en daar is ie als de dood voor, dus de keren daarna ging hij veel hoger springen :P
Het tweede meisje haar houding is vooral door de spanning zo :P Ze wil echt alles perfect doen en dat zie je heel goed aan haar houding, maar dat zorgt er wel voor dat ze snel bij leert omdat je maar 1 keer iets tegen haar moet zeggen en ze let er een heel uur op!
Hopelijk kan Fran in Juli haar allereerste wedstrijd ooit starten. Ze rijdt wss ook 4tal mee (in de LRV in België) en ze is dus heeeeeel erg nerveus :D

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:46

Hee, dat is Vainqueur Viola !!! Wat geweldig dat hij zo'n fijne plek heeft getroffen, ik ken hem nog van zijn carriere als koerspaard op de drafbaan. Super lief maar harddraven kon ie niet echt hihi :D
Leuk om te zien dat hij heel veel talent heeft voor een 2e carriere als rijpaard.
Veel plezier nog met hem *D

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:10

Kimmie1974 schreef:
Hee, dat is Vainqueur Viola !!! Wat geweldig dat hij zo'n fijne plek heeft getroffen, ik ken hem nog van zijn carriere als koerspaard op de drafbaan. Super lief maar harddraven kon ie niet echt hihi :D
Leuk om te zien dat hij heel veel talent heeft voor een 2e carriere als rijpaard.
Veel plezier nog met hem *D

Ken jij hem??
Wat leuk :) dat is indd vainqueur viola.. hihi!
Heeft hij op de drafbaan gelopen? Dat zou je inderdaad niet zeggen :D hij galoppeert eigenlijk bijna direct aan als je hem de hulp geeft. Het is echt een schatje in alles!

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:14

Zitte allebei netjes, en heb er niet echt kritisch op gelet dus denk wel dat het goed komt :P

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:01

Citaat:
Heeft hij op de drafbaan gelopen?

En voila, zijn info uit het stamboek NDR:

Vainqueur Viola

Naam Vainqueur Viola
Stamboeknummer NL030088
Geslacht Hengst (H)
Kleur Donkerbruin
Ras Draver
Nationaliteit Nederland
Geboortedatum 15-02-03
Naam vader Strausie
Naam moeder Idhuna Norton
Vainqueur Viola

Belastbaar bedrag € 1.670
Werkelijke winsom totaal € 1.670
Werkelijke winsom binnenland € 1.670
Werkelijke winsom Buitenland
Recordtijd 1.18,1
Recordtijd afstand 2000 meter
Recordtijd datum 16-07-06
Recordtijd baan Duindigt

Koersen
Aantal gestart 22
Overwinningen Nederland 1
Overwinningen buitenland -
Overwinningen totaal 1
Laatste start 11-05-08

Hij vond het harddraven niet zo leuk en werd dan erg druk, dan galoppeerde hij rgelmatig van start af.
Op de de site van de NDR (http://www.NDR.nl) kun je ook zien waar hij gekoerst heeft en wanneer. Ik heb voor hier maar even de korte versie neergezet :D

Zijn vader Strausie staat nog ter dekking bij de Flevofarm in Eenrum, zie deze site:
http://www.flevofarm.com/hengsten.htm

Zo kun je wel weer even vooruit denk ik :D

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 19:56

Kimmie1974 schreef:
Citaat:
Heeft hij op de drafbaan gelopen?

En voila, zijn info uit het stamboek NDR:

Vainqueur Viola

Naam Vainqueur Viola
Stamboeknummer NL030088
Geslacht Hengst (H)
Kleur Donkerbruin
Ras Draver
Nationaliteit Nederland
Geboortedatum 15-02-03
Naam vader Strausie
Naam moeder Idhuna Norton
Vainqueur Viola

Belastbaar bedrag € 1.670
Werkelijke winsom totaal € 1.670
Werkelijke winsom binnenland € 1.670
Werkelijke winsom Buitenland
Recordtijd 1.18,1
Recordtijd afstand 2000 meter
Recordtijd datum 16-07-06
Recordtijd baan Duindigt

Koersen
Aantal gestart 22
Overwinningen Nederland 1
Overwinningen buitenland -
Overwinningen totaal 1
Laatste start 11-05-08

Hij vond het harddraven niet zo leuk en werd dan erg druk, dan galoppeerde hij rgelmatig van start af.
Op de de site van de NDR (http://www.NDR.nl) kun je ook zien waar hij gekoerst heeft en wanneer. Ik heb voor hier maar even de korte versie neergezet :D

Zijn vader Strausie staat nog ter dekking bij de Flevofarm in Eenrum, zie deze site:
http://www.flevofarm.com/hengsten.htm

Zo kun je wel weer even vooruit denk ik :D

Wow bedankt :) daar kan ik inderdaad wel even mee verder :D
Heb jij hem ooit persoonlijk gekend, of zien koersen? En hoe was hij toen van karakter?
Nu is het echt een braaf rustig en aanhankelijk paardje, ideaal voor jonge of bange ruiters.
En nu bleek dat hij ook nog in de sport kon dienen :) dus erg leuk meegenomen ;)

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:31

Ik heb hem idd zelf gekend (onze merrie stond daar ook, vandaar ;) ). Hij was op stal een schat van een hengst. In het werk was hij aan de drukke kant (maar dat zit in de familie, zijn moeder ken ik ook goed en dat is echt een drukke tante }> ), vandaar dat hij later gecastreerd is. Longeren en rustig tempowerk vond hij prima, maar het koersen enzo kon hij waarschijnlijk geestelijk niet goed aan. Hij is ook medisch gecontroleerd, maar er is nooit een echte reden gevonden voor zijn drukke gedrag op de baan. Kortom, het is maar goed dat hij nu een hele andere carriere heeft, die past hem duidelijk beter :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:11

Ziet er leuk uit en dat roze staat de pony echt schattig hihi :D En ik heb mijn haren ook altijd los onder mijn cap anders ploft 't zo op mn rug hihi :D

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 19:30

Kimmie1974 schreef:
Ik heb hem idd zelf gekend (onze merrie stond daar ook, vandaar ;) ). Hij was op stal een schat van een hengst. In het werk was hij aan de drukke kant (maar dat zit in de familie, zijn moeder ken ik ook goed en dat is echt een drukke tante }> ), vandaar dat hij later gecastreerd is. Longeren en rustig tempowerk vond hij prima, maar het koersen enzo kon hij waarschijnlijk geestelijk niet goed aan. Hij is ook medisch gecontroleerd, maar er is nooit een echte reden gevonden voor zijn drukke gedrag op de baan. Kortom, het is maar goed dat hij nu een hele andere carriere heeft, die past hem duidelijk beter :D

Wij kennen hem vooral als rustige, koele vainqueur :P
Alleen als zijn maatje (weidemaatje van 2jaar ) niet met hem mee mag naar bv. de training ofzo, dan wordt hij wel eventjes druk, maar niets ergs. :)
Volgens ons past deze carriere hem echt 200%. Hij doet het echt graag, is rustig en leert enorm snel bij! :) (beter en snelle als mijn rij-gefokte rijpaarden :P)
En hij wordt echt gek vertroeteld en geknuffeld door de 2 zusjes :)

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 19:31

Stravero schreef:
Ziet er leuk uit en dat roze staat de pony echt schattig hihi :D En ik heb mijn haren ook altijd los onder mijn cap anders ploft 't zo op mn rug hihi :D

hihi... Bij hen past de tok (cap) wel goed, maar ze vergeten hun haar altijd in een staart te doen :) Volgende keer als ik er met mijn schaar naast sta, verwacht ik betere resultaten :P :o