Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uppojono

Berichten: 3633
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:15

Hoi,

Een half jaar geleden is een paard wat ik 3,5 jaar voor iemand reed en volledig verzorgde, eigenlijk gewoon als eigen kon beschouwen, verkocht. Vorstin was echt m'n maatje, m'n vriendinnetje. Nooit was ik met tegenzin met haar bezig, altijd maakte ze me blij.. Toen ze verkocht werd, was ik zo verdrietig, ik wilde haar echt niet kwijt. Maar het was niet mijn paard en ik kon haar zelf ook niet kopen. Ik kopn dus niet anders als me er gewoon bij neerleggen. Had destijds al een topic geopend hoe lang 'bokkers' zouden wachten voordat ze, en überhaupt of ze, hun voormalige paardje zouden opzoeken.
Nadat ik vrijdag even m'n profiel had aangepast en ik weer met tranen in m'n ogen m'n eigen verhaaltje en foto's van Vorstin zat te kijken, besloot ik dat ik nu gewoon heen wilde om zelf rust te hebben.. Natuurlijk stond ze er gewoon goed bij en als ik dat had gezien hoefde ik me nergens meer druk om te maken..

Máár.... Ik kwam daar aan, en liepen eerst maar eens even het bedrijf binnen, op zoek naar de eigenaar.. Daarbij kwamen we langs de stallen, maar konden niemand vinden.. Toen we langs een stal liepen, zag ik een zwart/grijzig paard staan.. Bleef even stil staan en dacht nog: " Nee, dit is niet mijn dame ". Even haar koppie goed bekeken en onder een laag stof, leek toch echt mijn dame te zitten.. Ik kon het echt niet geloven, aftekeningen op haar benen gekeken, en die klopten ook.. In zoverre, het geen aftekeningen hebben. Maar zijn wel veel zwarte paarden zonder aftekeningen aan de benen, dus enigste waarmee ik het echt zeker kon weten, was haar staart voelen. Onder in haar staart heeft ze een knikje in haar staartwortel.. Nou dat klopte dus ook.. Ik vond het zoo erg om haar zo te zien staan. Ze straalde niet meer, zag er zo onverzorgd uit.. Was wel gewoon goed doorvoed, en had een schone stal, ze was dus absoluut niet verwaarloosd, maar het was absoluut niet meer 'mijn Vorstin". Je kunt gewoon an haar zien dat ze nul aandacht krijgt, geen knuffel, wordt niet geborsteld, staart hing slierterig tot op de grond.. (Nu krijg ik alle naturals achter me aan, dat paarden niet superschoon met een dekentje horen te staan, maar dat had ik ook absoluut niet verwacht).. Bij mij kwam ze alle dagen in de wei met meerdere paarden, kreeg veel aandacht, en ik zie daar nu een treurig onverzorgd paard, wat op stal staat en in die stal geen contact heeft met soortgenoten voor terug.. En ik vind het zoo erg voor haar dat ik niets voor haar kan doen..

Afbeelding
Mijn liefste toen..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 15-03-09 12:25, in het totaal 2 keer bewerkt

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:17

Dat lijkt me dus echt een nachtmerrie. :(:)
Heb je de eigenaar verder niet erop aangesproken dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:18

Het was natuurlijk maar een momentopname. Misschien komt ze wel degelijk op de wei en in contact met andere paarden.
Misschien een idee om contact op te nemen met de nieuwe eigenaar? Het is niet erg handig om er gelijk vanuit te gaan dat het fout zit denk ik.. Je weet verder niets van de omstandigheden/leefsituatie af.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-03-09 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:18

Heb je nog iemand daar gevonden en navraag gedaan? Wie weet is ze bv wel ziek geweest?
Had je eigenlijk uberhaubt gevraagd/aangekondigd dat je langskwam? :o

Cassagrande

Berichten: 1055
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: Kessenich

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:20

Heb je met de eigenaar gesproken? Wat je hebt gezien lijkt me een momentopname. Ik snap best dat je er verdrietig om bent, dat zou ik ook zijn maar misschien is er wel een reden voor.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:22

Tsja, wat zei de huidige eigenaar ervan? 't Kan een teleurstelling zijn dat je d'r zo aantreft maar er kan natuurlijk een reden voor zijn.

Uppojono

Berichten: 3633
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:23

Ik heb even foto's nu geplaatst.. De vorige eigenaar heeft contact gehad met de nieuwe eigenaar.. Mocht altijd langskomen, en staat op een loonbedrijf. Dus die mensen zijn altijd druk.. Ze is niet ziek geweest, en staat misschien af en toe wel buiten, eventueel met een soortgenootje, maar trof toen alle paarden op stal.. Staan er in totaal wel 35, en was juist erg mooi weer.. Ik wil de nieuwe eigenaar ook absoluut niet aanvallen, maar het was zo een teleurstelling..

En idd, in de zomer heeft ze het vast beter.. Dan staat ze gewoon dag en nacht in de wei.. Maar het gevoel nu, was zoo negatief.. Ik heb een briefje achter gelaten dat ik niemand thuis trof, en even bij Vorstin heb gekeken.. Vond het ook best asociaal, maar als je je paardje ziet staan, ga je niet snel weg omdat er niemand is..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 15-03-09 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:24

Ik zou de foto even weghalen. Misschien dat de nieuwe eigenaar het niet kan waarderen dat je haar paard + stal zo op het internet zet :)

Maar om even te reageren op de foto, ja op de eerste foto glimt ze meer, maar ik vind haar er niet slecht uit zien hoor :)

Uppojono

Berichten: 3633
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:24

Ja, heb je gelijk in.. Haal de foto wel even weg... Voor iemand die dus een foto wil zien kan wel even PBén..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 15-03-09 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:25

Heb je daar ook iemand gesproken dan?
Aangezien je zegt dat ze niet ziek is geweest?

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:25

ik vind dit ook niet meteen iets om je heel erg naar te gaan voelen hoor. ik denk (en hoop) dat je je nu druk maakt om niets en ze normaal wel aandacht en verzorging krijgt. mijn paard staat ook weleens met een dikke laag stof op zn rug en mn shetlander poets ik in de winter helemaal niet! wel zijn ze samen en staan ze lekker buiten. een paard in de winter zonder deken ziet er ook een stuk minder mooi uit dan 1 met een wintervacht.
ik zou de eigenaar proberen te bellen en eens vragen hoe het met haar gaat. misschien is het helemaal niet zo slecht als jij denkt hoor!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:25

als het echt dezelfde is, is het heel erg sneu!
maar IMO zit er wel verschil tussen beide foto's.... de oren en neusgaten zijn naar mijn idee niet hetzelfde....

en verder ga ik mee met cayenne, t lijkt me neit verstandig om een foto van nu te plaatsen..

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:28

misschien kwam ze wel net uit de wei of bak, is ze net gereden of wat dan ook. vind het nogal cru om direct deze conclussie te trekken.
wat betreft de staart. ik kom bij mijn paarden ook nooit aan de staarten tenzij we op cc gaan. als je constant in de staart gaat zitten kammen of wat dan ook houd je bijna geen staart over.

ik zou toch even bij de nieuwe eigenaar verhaal gaan halen i.p.v. direct je conclussie te trekken.
overigens vind ik het ook best onbeschoft dat je bij iemand anders op het terrein zomaar bij een paard in de box gaat ook al is het je ex verzorgpaard. dit had je bij mij niet hoeven te doen eerlijk gezegt. maar dit is mijn persoonlijke mening en meningen wijken nogal van elkaar af over het algemeen.

trouwens vind het een erg leuk paard :)

vind het paard er overigen helemaal niet zo slecht uit zien. tja ze is wat stoffig, maar welk paard is dat nou niet?
misschien stonden de paarden dus wel op stal omdat er niemand thuis was.

Uppojono

Berichten: 3633
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:29

Ik weet dat ze niet ziek is geweest, omdat de vorige eigenaar, waar ik nog steeds voor rij, de nieuwe eigenaar geregeld tegenkomt.. Dan vraagt hij even voor mij hoe het met Vorstin is, en alles was goed.. Ze wordt van het voorjaar gedekt.. En zoals ik al zeg, ben ik altijd van harte welkom, is het een loonbedrijf met pensionstalling en lopen daar altijd mensen over de vloer.. Misschien dan andere mensen niet bekend zijn in handelsland..

En ik snap ook echt wel dat ze niet verwaarloosd is, de situatie voor haar is alleen heel anders als bij mij.. En dat vind ik sneu.. Natuurlijk zitten mijn paarden ook wel onder het stof af en toe, hoe viezer hoe lekkerder voor hun.. Echter de volgende dag peots ik ze weer en zijn ze weer schoon.. Je kon echt aan haar zien dat ze al in geen tijden een borstel had gezien.. Ook aan alle losse haren die gewoon op haar lagen.. En ja, het is haartijd, maar toen ze bij ons drachtig was, stond ze ook zonder deken en zag ze er goed uit..

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:32

Tja, helaas staat ze hier dus blijkbaar meer op stal dan bij jullie en wordt ze wellicht niet als rijpaard gebruikt maar alleen als fokmerrie.
Dat ze er niet zo goed verzorgd uitziet als bij jullie zal haar zelf echter waarschijnlijk worst wezen. Wellicht als het in de buurt is kun je vragen of je nog iets met haar mag doen?
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 15-03-09 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:32

Is ze niet gewoon in de rui waardoor der kleed er wat minder glanzend uit ziet dan normaal? Ze kijkt verder wel gewoon ok uit der ogen voor zover je dat kan beoordelen van een foto. Zou gewoon contact opnemen met die mensen en kijken wat ze er zelf van zeggen en hoe ze met haar omgaan, zonder uitleg kan je wel gaan speculeren maar je weet het nooit zeker. Voor hetzelfde geld heeft ze het harstikke naar der zin daar.

Anoniem

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:35

waarom vraag je niet of je een paar dagen in de week voor vorstin mag zorgen? Zo te horen is de nieuwe eigenaar best aardig...ik bedoel als je al altijd welkom bent dan kan je dat natuurlijk ook vragen

Cassagrande

Berichten: 1055
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: Kessenich

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:36

Weet je, het is altijd een teleurstelling als je terug gaat kijken. Of omdat ze erbij staat hoe je haar nu hebt gezien of juist omdat het zo goed gaat. Het is niet meer jouw Vorstin en dat is wat de teleurstelling maakt. Jij bent verdrietig omdat ze is verkocht wat niet jou keuze was en daardoor lijkt het me ook een beetje jaloezi.

Toen ik mijn vorige paard moest verkopen, heb ik wel naar een goed tehuis gezocht maar ben om deze teleurstellingen te voorkomen juist niet meer gaan kijken hoewel het wel mocht. De keuze was gemaakt na veel moeite en daar heb ik me bij neergelegd. Het lijkt me voor jou ook het verstandigste om te doen. Dit is niet verkeerd bedoeld.

Uppojono

Berichten: 3633
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:40

Dank jullie voor de reacties.. Dat wilde ik idd gaan doen, gewoon 1 dag in de week verzorgen zeg maar.. Al is het alleen maar een knuffel/poetsbeurt.. Daarom heb ik dus een briefje op haar stal gemaakt, met mijn telefoonnummer/e-mail.. Dat ik nog wel een keer langs zou komen en dan iemand hoopte te treffen.. Als ze dat dan niet zouden willen, omdat ik heb gekeken, zonder dat ze er waren, konden ze dus mailen of bellen. Maar dat is geen punt.. Nogmaals, ik vind het zelf ook niet netjes om te kijken zonder dat iemand aanwezig is, maar het is gewoon een grote stal. Om bij het huis te komen, moet je langs de stallen en dan loop je dus niet zomaar voorbij je grote liefde..

Ik snap helemaal wat je bedoeld Cassagrande, achteraf was dit ook de beste beslissing.. Maar ik wilde juist gerustgesteld worden.. Want was er helemaal van overtuigd dat ze helemaal happy zou zijn..

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:44

moeilijk voor je, wat een afknapper, je had gehoopt op een vrolijk en blij paard wat je misschien nog zou herkennen en waarmee je je band zo weer op kon pakken. Helaas is dit dus anders, ik snap je verdriet, het weerhoudt mij ook om info te vragen naar onze pony die is verkocht naar z-frankrijk. In het begin hadden we veel mailcontact en foto's, maaral gauw kreeg ik te horen dat ze haar te zwaar vonden (hooibuik) en dat ze op rantsoen stond, ik kon ze slecht overtuigen over het belang van goed en ruim hooi, ik weet dat als ik haar weer zie, ze veranderd is en het waarschijnlijk niet gaat als wat ik voor haar zou willen... en jij ben wel wezen kijken...
stertke .

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:44

Uppojono schreef:
Ik weet dat ze niet ziek is geweest, omdat de vorige eigenaar, waar ik nog steeds voor rij, de nieuwe eigenaar geregeld tegenkomt.. Dan vraagt hij even voor mij hoe het met Vorstin is, en alles was goed.. Ze wordt van het voorjaar gedekt.. En zoals ik al zeg, ben ik altijd van harte welkom, is het een loonbedrijf met pensionstalling en lopen daar altijd mensen over de vloer.. Misschien dan andere mensen niet bekend zijn in handelsland..

En ik snap ook echt wel dat ze niet verwaarloosd is, de situatie voor haar is alleen heel anders als bij mij.. En dat vind ik sneu.. Natuurlijk zitten mijn paarden ook wel onder het stof af en toe, hoe viezer hoe lekkerder voor hun.. Echter de volgende dag peots ik ze weer en zijn ze weer schoon.. Je kon echt aan haar zien dat ze al in geen tijden een borstel had gezien.. Ook aan alle losse haren die gewoon op haar lagen.. En ja, het is haartijd, maar toen ze bij ons drachtig was, stond ze ook zonder deken en zag ze er goed uit..


Ik ben wel bekend in handelsland heb op een handelstal gewerkt en ook daar werd het niet getollereerd dat er zomaar mensen op het erf kwamen, echter hadden wij de stallen ook afgesloten als er niemand was of er niemand gewenst werd bij de paarden.
Hoe dan ook, je had het bij mij niet hoeven doen zomaar door de stallen lopen (oke je was dan wel op zoek naar enig teken van leven maar dan nog) en zomaar de box in gaan bij een betreffend paard.
Snap voor je dat het moeilijk is om haar zo te zien. overigens lijkt het me sterk dat je kan zien wanneer een paard voor het laatst gepoetst is.
vraag anders aan de nieuwe eigenaars of je haar afentoe eens mag verzorgen.

Uppojono

Berichten: 3633
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:58

Pashon schreef:
Ik ben wel bekend in handelsland heb op een handelstal gewerkt en ook daar werd het niet getollereerd dat er zomaar mensen op het erf kwamen, echter hadden wij de stallen ook afgesloten als er niemand was of er niemand gewenst werd bij de paarden.
Hoe dan ook, je had het bij mij niet hoeven doen zomaar door de stallen lopen (oke je was dan wel op zoek naar enig teken van leven maar dan nog) en zomaar de box in gaan bij een betreffend paard.
Snap voor je dat het moeilijk is om haar zo te zien. overigens lijkt het me sterk dat je kan zien wanneer een paard voor het laatst gepoetst is.
vraag anders aan de nieuwe eigenaars of je haar afentoe eens mag verzorgen.



Eigenlijk heb geen zin om in dit topic hierop de reageren, maar wilde wel even reageren.. Dat het niet netjes is om te gaan kijken terwijl de mensen er niet zijn, ben ik het helemaal mee eens.. Maar als het goed met haar gaat, heb je geen geheimen.. Blijkbaar heb jij nog nooit in dezelfde situatie verkeerd..
Als jij naar de voordeur van het huis moet lopen je loopt langs de stal waar je grote liefde staat.. Dan loop jij er zo voorbij?? Alle deuren van de schuur stonden wagenwijd open.. Ik heb aangebeld.. Ik heb haar niet uit haar stal gehaald, maar heb idd haar stal wel geopend. Ik denk dat dit een discussie wordt waar we toch niet uitkomen. Ik kan niet stug voorbij het paardje lopen, waar ik zo een band mee had.. Blijkbaar kan jij dat wel, dat vind ik knap van je en dan ben je waarschijnlijk een minder emotioneel mens als ik..

Als jij niet het verschil ziet tussen hoe een vacht van een paard eruit ziet bij goede/normale vachtverzoring en bij achterstallig onderhoud, is dat een tekortkoming van jou en niet van mij..

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:02

Wat lijkt me dat ontzettend moeilijk zeg!!
Iedereen hoopt natuurlijk dat zijn/haar paard goed terecht komt als het verkocht wordt en als dat uiteindelijk tegenvalt is dat een flinke domper.
Probeer nog eens een keertje te gaan kijken, misschien was het echt een moment opname en lijkt het de volgende keer een stuk beter!
Als je mijn paard bijvoorbeeld ziet na een uurtje pittige training, zou je ook minstens verwachten dat het paard zwaar mishandeld wordt.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:30

Pff lijkt mij ook erg moeilijk al moet ik zeggen dat ik het als eigenaar ook niet zou waarderen dat je zo dr stal inloopt, erbij kijken oke maar zo dr stal opendoen en erbij in gaan zou ik ook niet leuk vinden..
(maar goed ben niet dr eigenaar dus misschien vinden zij het wel niet erg?) wel jammer dat het een teleurstelling voor je geweest is terwijl het een positieve indruk had kunnen wezen

Ga gewoon eens een afspraak met de mensen maken en kijken wat mogelijk is lijkt mij het beste

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:09

PP > VVDD