Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 23:37

Vorige week bij de les had ik foto's laten maken door ons mam. De foto's waren niet zo mooi geworden.
[RT-HAW] Nashua @ rustige training (Z1)
En ik wilde toch nog wat mooie foto's, dus heb ik vandaag mijn instructrice de foto's laten maken, en dat is toch wel wat beter gelukt. Het was dan natuurlijk ook mooier weer!
Zondag ga ik Nashua in het Z1 starten. Vandaag het proefje geoefend en dat ging wel lekker!
Commentaar hoeft niet, maar mag wel :)

Deze foto's geven echt weer een ander beeld dan de foto's van vorige week, zo wordt maar weer duidelijk dat het momentopnames zijn ;)

machtig beest :P
Afbeelding

schouderbinnenwaarts rechts:
Afbeelding

schouderbinnenwaarts links:
Afbeelding
Afbeelding
http://album.partyflock.nl/62168812.jpg

weer rechtstellen
Afbeelding

lekker drafje
Afbeelding

travers op de middenlijn linksom
Afbeelding
http://album.partyflock.nl/62168896.jpg

Afbeelding

travers op de middenlijn rechtsom
Afbeelding
http://album.partyflock.nl/62169337.jpg
Afbeelding
http://album.partyflock.nl/62169342.jpg

appuyeren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

concentratie
http://album.partyflock.nl/62168925.jpg

even naar voren schakelen na het rechtstellen
Afbeelding

jammer dat hij hier zijn lip optrekt, dat doet hij weleens vaker
Afbeelding

Monatoetke

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:50

Hoi,
Zeer mooi paard heb je en super dat jullie al zo ver zijn gekomen.
Klein feedback puntje;
Ik zag in je topic van de les van vorig week het ook heel erg en in deze reeks ook, je kijkt ontzettend veel naar beneden. Misschien dat de foto's telkens op het 'verkeerde' moment zijn genomen maar op vrijwel iedere foto kijk je omlaag, hierdoor trekken je schouders ook een beetje naar voren. Misschien heb je er wat aan ;)

Maar echt nogmaals, top hoor!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 00:23

Frannik, het is inderdaad een machtig beest!! :D
Blijf erbij; je rijdt hem netjes en vriendelijk en vormen een fijne combinatie :j . En nogmaals; lekker niet ingezwachteld tot aan z'n oren :P .
Blijf op je benen letten ;) ... Ga zo door hoor!!!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:18

Wat een heerlijk paard! :j Ziet er verder ook toppie uit, pas er alleen op dat hij met schoudervoor/binnenwaards niet over de schouder wegloopt ;)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:02

Ik blijf het een ontzettend leuk paard vinden, met een enorm sjiek hoofdje! Hij heeft een hele fijn oprichting, waarbij jij hem vriendelijk rijdt, je zou zelf idd wat meer naar voren mogen blijven kijken. Let er ook op dat je niet gaat hangen, ietswat scheef zit of naar een soort van stoelzit zakt. Hij buigt wel mooi in de oefening en hij ziet er ook heel fijn soepel uit. Hoe was het nog gegaan op het NK in het M2? Succes met jullie Z1 debuut!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:30

Altijd als ik een topic van jullie zie moet ik even kijken! Ontezettend leuk beest! Z1 gaat wel goed komen!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:29

op bijna alle foto's blijft de achterhand ver achter. en zet hij zijn been er niet onder. vind ik persoonlijk een erg storende factor :o
paard heeft een mooie halshouding.

Tomorrow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:05

Wauw, wat een prachtig beest ! :~
De aanleuning ziet er ook erg fijn uit.
Alleen lijkt het dat hij het bit af en toen niet
accepteerd doordat op een aantal foto's het
lijkt of hij zijn mond open doet. Maar kan ik
uiteraard verkeerd zien :)

Veel succes in de Z1!

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:48

Ziet er leuk uit !! :D

is dit trouwens op stal doorstap ,
het comentaar is al gegeven ! :P

ook Veel succes in de Z1

Groetjesss

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:52

wat een mooi paard en wat een beweging
ik vind dat je zelf een mooie houding hebt

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:56

Ik vind dat beide topics op elkaar lijken alleen hier heb je er stang en trens in dus lijkt het wat interesanter. Maar voor bijde topics geld: Hak meer uitdrukken.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:57

Let erop dat je niet naar achter hangt. Je schouders mogen iets naar achter en let erop dat je mee zit. Hij mag er van achter meer bij. Verder vind ik dat je hem vriendelijk rijd. Wat een chique hoofd en een hele fijne oprichting!
Succes in het Z1!!

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:58

Tezza13 schreef:
Ziet er leuk uit !! :D

is dit trouwens op stal doorstap ,
het comentaar is al gegeven ! :P

ook Veel succes in de Z1

Groetjesss

Nee dit is niet stal doorstap ;) Hun bak is niet zo ontzettend mooi als deze hahaha, wel mooi hoor maar niet zo mooi :D

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:58

Aansprekend paard heb je daar!
In de appuyementen mag je meer "mee gaan zitten" oftewel - pas op dat je niet tegen de beweging in gaat zitten. Verder mag het achterbeen verder ondertreden, waardoor het geheel wat dragender wordt. Daadoor wordt het geheel aan de voorkant ook wat losgelatener in de aanleuning en geeft een wat fijner beeld. Schakelen en schijnovergangen rijden kan daarbij helpen.

De schouderbinnenwaarts ziet er niet verkeerd uit maar pas op dat je niet te scherp en diep inzet, risico is dat je dan weer weg gaat vallen over de schouder ;) blijf begrenzen.

Het zijn allemaal kleine punten die je kunt verbeteren, maar de basis lijkt er voor zover ik van de foto kan beoordelen, al een heel eind in!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:03

Leuk paard zeg, lekker aansprekend koppie!

T ziet er vriendelijk uit en fijn gereden uit, maar zoals al eerder aangegeven vind ik je zit niet zo bijzonder. Je zou mss zitlessen kunnen volgen. Op veel foto's trek je je hak op, prik je in zn buik, zit je achter de beweging, scheef of zelfs in stoelzit.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 16:05

jaggie schreef:
Ik blijf het een ontzettend leuk paard vinden, met een enorm sjiek hoofdje! Hij heeft een hele fijn oprichting, waarbij jij hem vriendelijk rijdt, je zou zelf idd wat meer naar voren mogen blijven kijken. Let er ook op dat je niet gaat hangen, ietswat scheef zit of naar een soort van stoelzit zakt. Hij buigt wel mooi in de oefening en hij ziet er ook heel fijn soepel uit. Hoe was het nog gegaan op het NK in het M2? Succes met jullie Z1 debuut!

NK was niet zo goed gegaan, hij was super bang voor de camera, dus er was veel spanning, helaas! Maargoed, we gaan lekker door in het Z1.
Ik mag idd wat meer naar voren kijken, maar ik zit nu in ieder geval alleen nog maar met mijn ogen omlaag te kijken, en niet met mijn hele hoofd.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 16:09

Jibbel schreef:
Leuk paard zeg, lekker aansprekend koppie!

T ziet er vriendelijk uit en fijn gereden uit, maar zoals al eerder aangegeven vind ik je zit niet zo bijzonder. Je zou mss zitlessen kunnen volgen. Op veel foto's trek je je hak op, prik je in zn buik, zit je achter de beweging, scheef of zelfs in stoelzit.

Ik heb volgens mij al 100 keer aangegeven dat ik hem NIET in zijn buik prik, maar goed.. Ik verdraai mijn voeten en dan LIJKT HET of ik in zijn buik prik.
Sorry als ik geïrriteerd over kom, maar ik blijf dit maar herhalen..

bewijs:
Afbeelding
Afbeelding

Ik krijg elke keer zo ontzettend veel commentaar op mijn zit, maar ik ben benieuwd hoe de rest zit. Ik zit met mijn kin soms wat omlaag, maar meestal gewoon omhoog, vaak is mijn rug kaarsrecht en is mijn beenligging ook niet zo super verkeerd, ik draai mijn voeten naar binnen, oke, maar ik train mijn eigen kapot en een anky word ik nooit..
Ik hoop dat er nu eindelijk een keer wat rekening mee word gehouden, want ik vind de reacties vaak ernstig overdreven.
Het is niet dat ik niet tegen commentaar kan, maar ik vind dat op bokt alles te te te vaak herhaald word!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 16:10

Norway_girl schreef:
Wat een heerlijk paard! :j Ziet er verder ook toppie uit, pas er alleen op dat hij met schoudervoor/binnenwaards niet over de schouder wegloopt ;)

haha ik weet het ;)
Ik vind de schouderbinnenwaarts de moeilijste oefening die er is! Ik rijd nog liever een serie wissels dan die schouderbinnenwaarts haha! Maar goed, er zit wat vooruitgang in :D

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 16:13

Tomorrow123 schreef:
Wauw, wat een prachtig beest ! :~
De aanleuning ziet er ook erg fijn uit.
Alleen lijkt het dat hij het bit af en toen niet
accepteerd doordat op een aantal foto's het
lijkt of hij zijn mond open doet. Maar kan ik
uiteraard verkeerd zien :)

Veel succes in de Z1!

Het lijkt inderdaad of hij de mond opentrekt, dat doet hij ook wel eens, meestal trekt hij enkel de lip op! Ik vind het ook geen mooi beeld, en hij doet het ook vaak als hij het even moeilijk vind, maar goed! Sommige paarden zwiepen met zijn staart, sommige paarden draaien met de oren en die van mij trekt de lip op haha :+ hoe zachter ik met de hand ben, hoe minder hij het doet, dus het is voor mij een goede feedback!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 16:14

Chiva schreef:
Aansprekend paard heb je daar!
In de appuyementen mag je meer "mee gaan zitten" oftewel - pas op dat je niet tegen de beweging in gaat zitten. Verder mag het achterbeen verder ondertreden, waardoor het geheel wat dragender wordt. Daadoor wordt het geheel aan de voorkant ook wat losgelatener in de aanleuning en geeft een wat fijner beeld. Schakelen en schijnovergangen rijden kan daarbij helpen.

De schouderbinnenwaarts ziet er niet verkeerd uit maar pas op dat je niet te scherp en diep inzet, risico is dat je dan weer weg gaat vallen over de schouder ;) blijf begrenzen.

Het zijn allemaal kleine punten die je kunt verbeteren, maar de basis lijkt er voor zover ik van de foto kan beoordelen, al een heel eind in!

Dat klopt! En weet je wat zo raar is, in de travers kan ik (meestal) wel meezitten, en in de appuyementen niet :Y)
haha apart ;) Maar goed, ik train nu pas een dikke maand echt op de appuyementen, en ook daar zit alweer vooruitgang in! Ik ga erop letten!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:25

Leuk dier hoor :)

Heb alleen volgens mij wel eens fijnere foto's gezien van jullie :)
Vind je vooral in de zijgangen niet helemaal correct zitten, in de schouderbinnenwaarts en appuyementen links knik je wat in op je heup (je heup/bekken is naar buiten en met je bovenlichaam hang je naar binnen, en in de sb. en appuyementen rechtsom zit je helemaal wat naar buiten.
Ook je tenen mogen wel meer naar binnen gedraaid (maar dat moeten die van mezelf ook, erg lastig :+ :D ).
Verder trekt hij in draf niet altijd zijn achterbeen even mooi naar voren aan, hij zou van mij iets ronder mogen in de gehele bovenlijn, misschien iets lager vanuit de schoft zodat ook zijn achterbeen fijn mee kan blijven komen en dat hij minder opdrukt :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:34

Oh dat ziet er al heel goed uit toch? :)
Ik kan geen commentaar geven! :)
Ik vind btw. wel erg lief uitzien hoe die zijn lip optrekt :o
succes!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:49

Supermooi paard! De eerste foto is echt geweldig! De laatste foto geeft mij persoonlijk niet zo'n leuk beeld; hij trekt zijn lip op omdat de trens nogal ver naar achteren getrokken word, en door een neusriem kan het paard zijn mond natuurlijk niet los doen.. Verders erg mooi paard! ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:51

Wat blijft het toch een ontzettend fijn dier! Zit lekker veel front en voorbeen op!
Veel succes samen, maar dat zal vast wel goedkomen. :j

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:55

gaaf beest zeg :D loopt lekker, meeste commentaar is wel gegeven. Heel veel succes in de Z :)!!