Voorheen heb ik eerst altijd getennist, maar door mijn blessure aan mijn knie, heb ik eind vorig jaar besloten om daar definitief een punt achter te zetten. Ik heb de keuze gemaakt om nu alles te zetten op het paardrijden. Ik heb inmiddels 2 prive lessen gehad van een goede instructeur en hij wil mij gaan helpen lekker te gaan leren rijden met Zoë. Eind december had ik een onderlinge wedstrijd met Zoë. Helaas was dat geen succes. We hadden haar omgetoverd tot rendier en daar was zij niet van gecharmeerd, en binnen 10 minuten lag ik er af. Toch nog wel het proefje gereden.
Aangezien ik mijn startkaart al had aangevraagd, moest ik toch de moed gaan verzamelen om te gaan starten. En gisteren was het dan zover.
Ik heb mijn debuut gemaakt in de B. Het was een hele overgang voor mij, om van het recreatieve nu echt wedstrijd gericht te gaan rijden. Lichtrijden op het juiste been, netjes de hoeken doorwerken en volte’s van de juiste grootte te maken.
Er was bij mijn wel spanning, want ik moest telkens denken aan die laatste keer dat ik er af viel. Af en toe kreeg Zoë spanning en voelde het weer net zo als toen, maar ik kon mij er toch toe zetten om dan juiste actiever te worden met mn been en even een felle stem op te zetten. Zodra ze weer braaf was, weer lekker te ontspannen, en ja dat werkte goed.
Eerste proefje ging helemaal niet zo slecht. Ja wel slordigheden, zo reed ik de volte’s veel te groot, keek ik onvoldoende waar ik heen moest en dat resulteerde dus in wat slinger acties.
Mijn eerste proefje is gefilmd. Helaas nog geen tijd gehad om dit online te zetten, maar dat komt later.
Mijn eerste proefje had ik 182 punten, helemaal niet ontevreden en was ik 5e van de 10. De nummer 1 had ook maar 186 punten…..
Tweede proef voelde fijner en ook het publiek vond het er voor het beeld beter uit zien. Helaas had ik 1 grote storing toen ik bij E moest afwenden en arbeidsstap. Ik had Zoë al niet goed op de hoefslag en ze kroop naar binnen. Kreeg haar niet netjes terug en ging dus trekken (beginners fout…..) en was ze dus beledigd ofzo. Toen moest ik bij B rechterhand en arbeidsdraf, maar ze wilde niet meer gaan draven. Dit resulteerde dus in 2x een 4 en haalde dus heel mijn gemiddelde naar beneden. Uiteindelijk had ik hier 179 punten voor en was ik 6e. De nummer 1 had hier ook maar 185 punten. Kortom, ik mag wel zeggen streng gejureerd, maar ben toch wel trots op mijn verloop.
Er zijn ook foto’s gemaakt. Commentaar mag uiteraard, ik vind zelf dat het allemaal nog net iets ronder kan, maar ach, we zijn al aardig op weg!!
Poseren:

Stappen:

Draven:

Met bokker Sansje naast me:

Galop, blijft lastig: