Bonte Guus @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Bonte Guus @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:24

Jaa eindelijk het 1e onder het zadel topic van onze Guus (aka Flannagan) Hij is een tinkerruin van 12 jaar en 1.58 hoog.
In november ben ik van een adner paard gevallen wat mij nogal angstig heeft gemaakt, ik ben nu net 2 weken met Guus bezig en ben nog wel een beetje angstig in het begin maar het gaat al beter, zelfs een sprongetje gewaagd vandaag :D
Een vriendin van mij heeft ook nog even gereden.
Mijn houding is soms een beete krampachtig nog, en mijn handen moet ik meer dragen. Verdere tips zijn welkom :j

Ik druk aan het aansingelen, Hoi Marloes :+
Afbeelding

Lekker :D
Afbeelding

Waar mijn hand heengaat... :n maar teugel is wel los...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Marloes erop
Afbeelding

Afbeelding

Braaaaf
Afbeelding

En Guus vind springen erg leuk :D
Afbeelding

Pradaatje

Re: Bonte Guus @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:28

Leuke foto's! Fijn dat je je vertrouwen beetje bij beetje terug vind :) Ziet er goed uit!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:46

Ziet er goed uit :) echt super voor je dat je je vertrouwen terug begint te vinden! Probeer goed rechtop te zitten.
Leuke tinker ook, beetje vuil maar dat heb je met bonte paarden, ja ik kan er van mee spreken :D :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:48

Ja hij is wel erg vies :o maar ze staan hier 24/7 buiten en ja, met de regen van afgelopen week :\ En hij was nog nat dus dan borstel je het er niet even af helaas. Binnenkort gaat hij lekker in bad als het land enzo ook wat opgedroogd is (anders heeft het zo weinig zin :Y))

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:10

Ziet er goed uit hoor.
Al een hee verbetering met foto's die ik zag toen je de eerste paar keer erop zat.
Hij doet het goed!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:22

Ziet er netjes uit hoor. Als jij nog wat meer ontspant en op je handen let, dan komt het helemaal goed.
Vraag me alleen af, waarom je met sporen rijd. Je bent nog erg onzeker geef je aan en het lijkt me niet dat je al zulke oefeningen rijd waarbij je de verfijning van de spoor nodig hebt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 12:33

Guus is een beetje een geval apart. Hij is goed aan het been maar met stelling en buiging kom ik net een beetje te kort om hem netjes te stellen, ik heb toen een keertje spoortjes geprobeerd en toen ging het veel beter. Dus vandaar, ik gebruik nooit sporen omdat een paard niet voorwaarts is oid maar soms dan hebben we nog een betje miscommunicaties met wenden e.d. en dat gaat met spoortjes veel beter.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 12:34

_janet_ schreef:
Ziet er goed uit hoor.
Al een hee verbetering met foto's die ik zag toen je de eerste paar keer erop zat.
Hij doet het goed!

Dankje :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:35

ziet er goed uit chan!
hij loopt netjes, gaat vast helemaal goed komen!
haha hij ziet er inderdaad wel vies uit, maar goed dat heb je nu eenmaal als ze lekker buiten lopen hoor. Heeft de mijne ook last van ;)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:53

Zooo, volgens mij dacht je tinker op de laatste foto dat hij over een hindernis van 1 meter moest i.p.v een klein kruisje :P Ziet er wel gaaf uit!

Hele leuke tinker...en ja idd...een klein beetje modderig :Y) Je blijft er waarschijnlijk aan poesten!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:55

Wel een vies paarje heb je hoor :P.
haha, maar je moet soms wat meer naar achteren zitten ;).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 17:17

Ik moet wat trotser zitten inderdaad, daar had ik eerder nooit last van, kreeg altijd juist complimenten dat ik zo rechtop zat :+ Maar dat komt dus nog een beetje door de angst, dan duik ik wat in elkaar.

En ja, hij is vies. Maar voor even vrijrijden ga ik hem echt niet wassen hoor :Y)
Vanavond heb ik les en het regent nu alweer 2 dagen dus je raad het al, meneer zit helemaal onder de bagger. Ga hem straks even een beetje wassen, kan ik me in ieder geval laten zien :P
Maarja, hoort bij een tinker zullen we maar zeggen :Y)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:39

Als je je vertrouwen weer terug hebt, maar is vaker gaan springen! Volgens mij red ie ook wel een endje hoor! Haha
Verder gaan jullie er wel komen! Even het vertrouwen terug komen, maar volgens mij is dit echt een super lief paard en doet ie geen vlieg kwaad!

Whizzy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:03

agh super leuk beessie!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:04

Heb gisteren teovallig springles gehad Sanniej_ ging lekker :j Alleen wil hij nog wel eens iets té graag :o

Whizzy123: Dankje :D