Zondag 1 maart heb ik voor het eerst in mijn leven een kür op muziek gereden. Met hulp van mijn instructrice heb ik de choreografie gemaakt, de muziek heb ik zelf bij elkaar gezocht en bewerkt. Ik vind de muziek van Pirates of the Caribbean ontzettend mooi, dus daar heb ik muziek van gebruikt. Ik heb een heel aantal keer geoefend. Iedere keer kwam ik niet uit op de muziek, en Vorstin vond vooral de galopmuziek best eng. Hierdoor werd ze te heet en dan verspringt ze vrij snel. Ik zou eerst niet verkleed gaan, maar op het laatste moment ben ik toch nog overgehaald, verkleed als piraat!
Gisteren was het dan zover: Ik mocht hem eindelijk rijden! Vanwege de spanning van Vorstin had ik besloten gewoon lekker te gaan rijden en niet boos te worden als het niet goed ging, Vorstin kon er toch niets aan doen. De hele ochtend op stal was Vorstin al vrij druk. Gelukkig kon ik haar nog even in de stapmolen zetten voor we weggingen, waar ze talloze boksessies gaf en de levade maar bleef oefenen

Met losrijden liep Vorstin wel lekker, alleen versprong ze weer steeds in contragalop. Thuis gaat dit echt heel goed, maar als ze gestresst is wil het nog niet zo. Toen mocht ik de baan in. Vorstin werd gelijk nog even feller, al helemaal toen de muziek aanging. Ze bleef wel braaf lopen (ondanks het enge geluid uit de speakers). Af en toe werd het haar even teveel, waardoor ze op de plaats begon te hupsen of net even een versnelling hoger ging. Ze was ook heel erg onrustig met haar hoofd. Toch heb ik heerlijk gereden, en ik vond het echt superleuk om te doen

Hier een paar stills uit het filmpje, en het filmpje zelf. Rijtechnisch commentaar mag natuurlijk, al weet ik van de meeste dingen wel wat er fout ging.
Zoals travers, waar we nog niet zo lang serieus mee bezig zijn: daar moet ze meer in buigen. Middengalop durfde ik niet zo goed te rijden, omdat ze zo heet was. Uitgestrekte stap moet ze wat lager en meer lengte in de hals, en mag ze meer overstappen. De rest mogen jullie me vertellen

Mijn uitdossing als piraat (let op beide foto's niet op mijn gezicht. Op de eerste foto wilde ik losrijden, en niet op de foto. Op de tweede was ik net aan het praten):

Stills:
Schouderbinnenwaarts

Schouderbinnenwaarts

Uitgestrekte draf

Een rare hups

Uitgestrekte galop

En hier het filmpje: