Shana en Fran zijn mijn toekomstige schoonzusjes.

Toen we de kosten van de manege even op een rijtje zette, bleek het dat ze na 1jaar rijden in de manege een eigen paard zouden kunnen kopen van hetzelfde bedrag.

Bovendien stond onze 2jaarse sinds kort alleen op de wei, aangezien zijn weidemakkertje verplaast werd.
Ik, mijn vriend en zijn moeder berekende samen de gemiddelde kosten per jaar en legde deze aan de papa voor (die niet zo gesteld was op een eigen paard )

Ik speurde een tijdje het internet af en na een tijdje leek ik een geschikt paardje te vinden.
Een 5jarige ruin,1.61m, 100% verkeersmak, basis dressuur en een sprongetje, super lief en betrouwbaar zowel in omgang als onder het zadel. + klinische keuring. En dit voor een zéér eerlijke prijs.
We gingen dus op pad met de 2meisjes die van "niets" wisten! (natuurlijk na 10min rijden verspreekt mijn vriend zich reeds en waren ze volledig op de hoogte)

We hebben 4.5u in de auto gezeten om er naar toe te rijden

Fran, de jongste, is niet erg bang, ze rijdt nog niet zo lang en probeert vooral op haar eigen houding te letten en op een zachte aanleuning bij het paard. Vooral haar beenligging en armhouding zouden nog verbeterd moeten worden, ze is ook nog wat gespannen in haar houding omdat ze van een C- manegepony komt, die toch wel heel anders was! We hameren er op dat Fran met zachte aanleuning en puur op de zit rijdt, eenmaal ze dat beide onder de knie hebben, nemen we hem wel verder op, maar voorlopig liever het neusje in de lucht dan te diep.
Shana, de oudste, is heel bang en rijdt puur voor haar plezier en voor haar vertrouwen, zij letten samen op niets specifieks en rijden datgene naargelang ze zin hebben. Shana is wel een perfectionist en doet dan ook haar uiterste best om netjes op Venkie te zitten. Hierdoor ziet het er vaak nog wat gespannen uit.
Vainqueur zit al sinds aankoop wat vast op rechts en af en toe rijd ik hem om dit er uit te krijgen. Omdat fran en shana hier nog niet aan toe zijn. Deze zomer zal hij zijn eerste dressuurwedstrijdjes starten.
Rijtips zijn zeker welkom!
Nu eindelijk de foto's

1. Zijn lieve hoofdje

2. Fran en Venkie

3.fran : drafje

4. drafje

5. Shana en venkie

6. Fran: buiten na het rijden nog snel een foto nemen

7. nog eens

8. Shana ook nog snel een foto

9. zijn lieve hoofdje nog een keer

10. Bewerkt foto'tje