xJuce met valk Welshmerrie Coco

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

xJuce met valk Welshmerrie Coco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 19:26

:wave:

Vorige week had Julia haar fototoestel bij en heb ik foto's gemaakt terwijl ze aan het rijden was met Cosa Nostra.

Coco is een Welsh A merrie van 4 jaar oud. Ze kan haar drie gangen, wijken, schouderbinnenwaarts en kent het principe van achterhand naar binnen of buiten verplaatsen. De galop is nog vrij zwak, maar wordt al beter. Verder is ze ontzettend braaf maar best een boefje. Ze is ontzettend slim en weet binnen drie seconden wie ze voor zich heeft. Ze is dus ook een meester in escapes zoeken om niet aan het werk te hoeven. Ze kan bij onzekere mensen ook echt een dominant draakje worden dus dat Julia met haar kan rijden zegt al wel iets over haar rijden.

Julia is bijna 15, heeft altijd op de manege gereden en toen zij op Bokt haar verhaal deed dat ze geen verzorgpony kon vinden, heb ik aangeboden dat ze een of twee keer per week met me mee kan om met Coco te rijden en te knuffen. Ze komt nog niet zolang dus het is ook nog wat zoeken naar de knopjes, maar ik ben zelf al best tevreden over hoe het gaat.

Omdat Coco niet erg veel gereden wordt tussendoor en toch een echte pittige Welshdame is, eerst even longeren.
Afbeelding

Eerst goed instappen. Voor Julia is het nog moeilijk om EN het staptempo van haar te houden, EN de voorhand voor de achterhand te zetten en te houden, EN Coco naar de hand toe te laten zakken, allemaal tegelijk. Maar ze oefent er heel serieus mee en heeft imo echt wel talent, dus dat gaat helemaal goed komen met die twee!
Afbeelding
Afbeelding

En als het in stap een beetje wil lukken, dan ga je proberen of je dat in draf ook vast kunt houden.
Afbeelding

En ja hoor, dat lijkt al een heel stuk op waar het naartoe moet!
Afbeelding

En omdat paardrijden ook gewoon fun moet blijven voor paard en ruiter ga je na je training lekker naar buiten om een galopje te doen op het zandpad.
Afbeelding

En ja, er is buiten van alles te zien
Afbeelding

Erven met allerlei puin en bouwmateriaal, blaffende honden in kennels aan twee kanten,
Afbeelding

Herten, ezels en geiten,
Afbeelding

En ook verkeer
Afbeelding

Maar ze is gewoon superbraaf, dus mag ze haar allerliefste bezigheid uit gaan voeren: eten!
Afbeelding

Lalalauraaa

Re: xJuce met valk Welshmerrie Coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:34

Wauw, wat een prachtige pony! Moet wel zeggen dat ik de ruiter iets te groot vind.. Maar ze lijkt de pony niet in de weg te zitten en ze lijkt ook niet te zwaar, alleen voor het plaatje vind ik haar persoonlijk wat te groot.
Maar verder ziet het er netjes uit :)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:18

op een klein ponytje als coco is een ruitertje algauw wat groot voor het oog. maar ze moeten toch ook genoeg ervaring hebben zodat ze niet een loopje met de kinderen neemt lijkt me.

ziet er heel leuk uit :)

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:22

dat ziet er leuk uit zeg, die 2 vormen al een echte combinatie :D

en wat een lekker ding is het ook , heerlijke pony ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:38

Whaa wat een super leuke pony!!

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:03

Leuke pony :j

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:05

Leuke fotos en erg leuke pony!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 09:35

Wat leuk dat jullie haar ook leuk vinden! :D
Ben ook nog steeds heel blij met haar. :))
Voor het plaatje is Julia idd wat te groot, maar zoals Javayo al zei is dit gewoon (nog, ze is natuurlijk nog jong) niet de pony om een kind van acht op te zetten. Er zijn verschillende veertien- en vijftienjarigen die zelfs op de grond niet met de pony overweg konden (en mijn dochter van twee huppelt er zo mee over het erf ;-) ) dus alle eer voor Julia. Overigens worden deze pony's in GB door volwassenen gereden, ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en train de pony zelf af en toe ook nog wat bij en dat gaat allemaal prima. Dat het plaatje niet zo mooi is dat is dan zo. Liever een brave en goed gereden pony dan een draak van een pony en kleine kindjes in het ziekenhuis :) Ik vind het ook erg leuk dat Julia er veelzijdig mee bezig wil, binnenkort gaan ze eens een sprongetje maken. De pony springt nl. ook over het poortje de bak uit dus springen kan ze wel :=

Coco_Endiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:01

wat een supper leuken pony :D
en mijn naam :P

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:28

Erg mooie pony! :j Vind het er al leuk uit zien, Julia mag haar hakken iets meer uitdrukken.. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:38

Bedankt Marlin :)
Coco dat is wel grappig! :)) Het is alleen maar een afkorting :D

lezziej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:18

supper mooie pony! :~

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:12

Hee, zie ik daar Coco voorbij komen? Knappe pony is het, en xJuce kan prima met haar overweg zo te zien, ze rijdt haar erg netjes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 21:06

Dank je, dat zal ze leuk vinden om te horen. Ze is nu op vakantie, maar ze doet zo haar best dus dan is het leuk om een complimentje te krijgen :)

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:25

Haha, leuk om mezelf eens in een ITP topic tegen te komen :D
Ik ben idd erg blij met de leuke commentaren die ik krijg, :j
en op mijn hakken moet ik idd wat meer letten :)