Hier loopt ze erg mooi vind ik, alleen jammer dat er geen contact is. Maar opzich gaat ze wel steeds meer zo lopen (mét contact) dus ben daar zelf erg blij mee 
en na een minuut of 20 doodop 
Lekker kopje
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hier loopt ze erg mooi vind ik, alleen jammer dat er geen contact is. Maar opzich gaat ze wel steeds meer zo lopen (mét contact) dus ben daar zelf erg blij mee 
en na een minuut of 20 doodop 
Lekker kopje
Germatje schreef:Ziet er leuk uit, maar zeer jammer dat ze geen cap op heeft,
slecht voorbeeld.
Ik vind haar overigens wel echt te zwaar voor zo'n jonge pony, gaat dat nog vaker voorkomen?

Je ziet duidelijk dat ze nog geen balans heeft, sterrenkijken en de rug lichtjes wegdrukken etc. Maargoed voor een paardje dat net onder het zadel is, is dit erg normaal. Goed dat ze op veel foto's ín de bak rijdt ipv over de hoefslag, hoe minder hoefslag hoe sneller balans. Zeg haar de volgende keer wel dat ze contact houdt, anders heeft het paardje helemaal geen steun. Dat is namelijk wat ze zoeken aan bv een bakrand. Dus netjes contact op twee teugels, niet boogjes als nu helpt een pony beter. Het achterbeen gebruik is al vrij netjes! Laat haar anders vaker aan de longe lopen met dat 9 jarig, desnoods losjes bijgezet met touwtjes voor het contact. Want het is best een onhandige situatie, omdat het meisje hem nog niet helemaal aankan etc. zetten jullie een groter iemand erop. Opzich een vrij goede keuze zodat ze bv geen verkeerde dingen aanleren zoals bokken. (paarden hebben namelijk al snel door wanneer ze onder het werk kunnen uitkomen) Maar het grootste negatieve punt wat nu het geval is, is nog niet meteen haar gewicht maar haar lengte. Een te groot iemand op een te klein dier zorgt al voor onbalans, bij een pony die nog niet veel balans heeft is het al helemaal niet goed. Maar ok jullie kunnen even niet anders dus het is begrijpelijk, maar ik zou de keren zo veel mogelijk beperken.
En laat je vooral goed begeleiden, beter voorkomen dan genezen!